راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مسکن به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت خود را شروع کرده است

رسول لطفی، معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن از ایجاد پلتفرم برای توکنایز شدن ساختمان‌ خبر داد. به گفته او، این توکن‌ها دارای کف قیمت مشخصی هستند و گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن به شمار می‌روند و بزودی تئوریزه و پیاده سازی آن را آغاز خواهیم کرد.

معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن، در گفت‌وگو با راه‌پرداخت در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی بیان کرد: «سیاست بانک مسکن در حوزه فناوری اطلاعات تبدیل تمامی فرایندها به داده است تا بتوانیم ارزیابی‌ها و مدیریت‌ها در تمامی لایه های داخلی و بیرونی بانک را به‌صورت دقیق و صحیح انجام دهیم. در راستای شناسایی دارایی های دیجیتال و موجودیت های زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ، سامانه متمرکز را بر روی پلتفرم‌های تشخیصی پیاده‌سازی کرده‌ایم و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار موجودیت فناورانه به‌صورت خودکار در سیستم مدیریت دارایی‌های ما شناسایی شده است.»

او افزود: «بر اساس رویکرد صرفه جویی و بهینه سازی به سمت آینده بانکداری دیجیتال، حدود یک همت از مناقصات را کنسل کردیم و رویکرد خود را به خرید سخت‌افزاری که مارا به آمریکایی‌ها وابسته نکند تغییر دادیم. در فضای داشبورد مدیریتی، تمامی داده‌های موجود در بانک مسکن را در دسترس مدیران و هیئت عامل و مدیر عامل محترم قرار داده‌ایم و این فرایند تاثیرات مهمی را در نحوه نگرش مدیریتی به ابعاد وجودی بانک مسکن و خدمات آن ایجاد کرده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.