راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست کمیته علمی سمینار تخصصی کارت و پرداخت برگزار شد

نشست کمیته علمی سمینار تخصصی کارت و پرداخت الکترونیک، چهارشنبه 7 آبان ماه با حضور سخنرانان و اعضای هیات علمی سمینار در مرکز فابا برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی مدیرعامل مرکز فابا برگزار شد، مهندس خمسه دبیرعلمی سمینار، مهندس مرآت‌نیا رئیس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، مهندس منصوری مدیرعامل سامانه‌های بزرگ مقیاس توسن، دکتر جوانمردی مدیرعامل شرکت فناپ، مهندس مقدسیان مدیرعامل بهسازان ملت،‌ باباپور مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان، مهندس اسکندری معاون فنی شرکت آدونیس، مهندس مهنایی پژوهشگر حوزه پرداخت الکترونیک و نماینده مدیرعامل شرکت ایران کیش حضور داشتند.

fab-conf-Index-way2pay-93-08-10

در این نشست برنامه‌های نخستین سمینار تخصصی حوزه کارت و پرداخت الکترونیک در کشور بررسی شد و حاضران به ارائه دیدگاه‌های خود در مورد برنامه‌ها، ‌چالش‌ها و دغدغه‌های صنعت پرداخت الکترونیک پرداختند.

ضرورت نوآوری و ارائه محصولات جدید متناسب با نیازهای اقشار خاص، شرایط و الزامات استقلال صنعت کارت و پرداخت، لزوم مدیریت و تامین هزینه‌های شرکت‌های PSP، ضرورت همگرایی،‌ تفکر سندیکایی و عمل دسته‌جمعی در برابر چالش‌های بازار، تعامل با اصناف، نقش و عملکرد بانک مرکزی در تعیین سرنوشت صنعت پرداخت از جمله محورهای عمده مطرح شده در این نشست بود.

قابل ذکر است، اولین سمینار تخصصی کارت و پرداخت 21 آبان ماه در سالن همایش‌های مرکز مطالعات بهره‌وری سازمان مدیریت صنعتی با سخنرانی ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گشایش می‌یابد ودر 4 محور کلان چرخه نوآوری و الزامات ارائه خدمات نوین در صنعت پرداخت، تازه‌های فناوری پرداخت الکترونیک، خدمات و نوآوری‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و تامین کنندگان فناوری و میزگرد آینده پرداخت الکترونیک در کشور برگزار خواهد شد.

این نشست که توسط مرکز فابا و با مشارکت شبکه بانکی و شرکت‌های پرداخت الکترونیک برگزار می‌شود، تلاش می‌کند علاوه بر بررسی تخصصی مسائل حوزه کارت و پرداخت الکترونیک، خلاء وجود یک همایش تخصصی این حوزه در کشور را پرکند و قرار است در سال‌های آتی هم با مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های فعال در این عرصه با برگزاری نمایشگاه‌های جانبی استمرار یابد.

منبع: مرکز فابا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.