راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازدید معاون فنی و بازرگانی پست از مرکز پردازش فوروارد

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست از مرکز پردازش مرسوله‌های فوروارد بازدید کرد.

به گزارش راه‌پرداخت، محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست به همراه هیئت همراهی از مدیران بازاریابی و فنی پست از مرکز پردازش مرسوله‌های فوروارد بازدید به عمل آورند.

در این بازدید محمد جواد حاجیان‌زاده، مدیرعامل فوروارد، سیروس سلطانی‌پور، رئیس‌هیئت مدیره فوروارد و حسین خاکباز، مدیر فنی این مجموعه و مجتهدی معاون توسعه کسب‌وکار گروه داده‌پردازی پارسیان حضور داشتند.

فوروارد یک استارتاپ حوزه پستی است که در قالب همیارپست با شرکت ملی پست در خصوص سرویس پستی همان روز رسانی همکاری می‌کند. این استارتاپ باتوجه‌به نیاز روزافزون مردم به سرویس همان روز رسانی، بر آن شد تا آن را برطرف کند.


فوروارد چگونه کار می‌کند؟


فوروارد در حال حاضر حداکثر در ۶ ساعت محصولات پستی را در مناطق ۲۲گانه تهران جابه‌جا می‌کند. در این استارتاپ هر سرویس (دریافت یا تحویل) از هر مکانی در تهران به مکان دیگری ۶۰ هزار تومان هزینه دارد.

فوروارد با استفاده از هوش مصنوعی بهترین مسیر را برای دریافت یا تحویل مرسوله انتخاب می‌کند، بدین ترتیب میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا کاهش می‌یابد. مرسولات جمع‌آوری شده از فرستندگان طی یک بازه ۳ ساعته در هاب سورتینگ فوروارد جمع می‌شوند.

سپس بر اساس آدرس گیرنده دسته‌بندی شده و برای تحویل به مشتریان فرستاده می‌شوند. مرسولات در چهار شیفت طی روز جمع‌آوری شده و تحویل داده می‌شوند.

کاربر فرستنده با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن فوروارد، سفارش خود را ثبت می‌کند، طی پیامکی زمان حدودی رسیدن پیک و دریافت مرسوله به اطلاع کاربر می‌رسد. همچنین اطلاعات زمانی رسیدن مرسوله طی پیامکی به اطلاع گیرنده نیز می‌رسد.

درصورتی‌که گیرنده در زمان اعلامی در محل دریافت نباشد، می‌تواند محل تحویل یا زمانش را به‌صورت رایگان تغییر دهد.


راهکاری برای کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت


این فرایند باعث کاهش ۲۰ درصدی ترافیک و مصرف سوخت می‌شود. اکثر مشتریان فوروارد شرکت‌های تجارت الکترونیک بزرگ و کوچک هستند.

فوروارد طی یک سال و نیم گذشته، یک میلیون بسته در تهران جابه‌جا کرده و حدود ۹۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی داشته است.

فوروارد با ارائه خدمت پستی سریع، ارزان و باکیفیت توانسته مجوز دانش‌بنیان بگیرد. یکی دیگر از خدماتی که فوروارد ارائه می‌دهد، جمع‌آوری بسته‌های پستی مربوط به شهرهای دیگر از فرستندگان و تحویل آن به اداره پست است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.