راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک روش ساده برای ثبت چک صیاد از طریق ساد٢۴

از فروردین‌ماه سال 1400، بانک مرکزی ثبت چک صیادی را در سامانه صیاد الزامی کرد. این طرح به منزله کاهش چک‌های برگشتی، سوء‌استفاده‌ها و در نتیجه کاهش پرونده‌های مربوط به چک صیاد ارائه شد. به همین منظور صادرکنندگان چک باید حتما انتقال چک خود را درسامانه صیاد ثبت کنند. برای انجام این کار باید اطلاعات روی برگه چک اعم از نام و نام‌خانوادگی صادرکننده، شماره صیاد، مبلغ وام، تاریخ سررسید، نام و نام‌خانودگی دریافت کننده، وارد و ثبت شود. در مقابل دریافت‌کنندگان نیز باید دریافت چک صیادی را در سامانه صیاد تأیید کنند.


چگونه ثبت چک صیاد انجام دهیم؟


به گزارش روابط عمومی ساد24، افراد برای ثبت چک صیاد می‌توانند از چهار روش زیر استفاده کنند:

  • ثبت چک از طریق همراه بانک
  • ثبت چک از طریق اینترنت بانک
  • ثبت چک از طریق موبایل بانک مانند ساد24
  • ثبت چک از طریق خودپرداز

کاربران می‌توانند به‌جای استفاده از همراه بانک‌های متعدد از یک برنامه ثبت چک صیاد یا یک موبایل بانک قابل‌اعتماد مانند سوپراپلیکیشن ساد24 استفاده کنند.


چرا باید چک صیاد در سامانه ثبت شود؟


ثبت چک صیاد مزایای مختلفی دارد که به شرح زیر است:

  • با ثبت چک در سامانه صیاد، کسی نمی‌تواند از چک صیاد سوءاستفاده کند یا آن را جعل کند. بنابراین می‌توان گفت ثبت چک در سامانه باعث افزایش امنیت می‌شود.
  • چنانچه فردی چک را در سامانه صیاد ثبت کند احتمال برگشت چک به دلیل ناکافی بودن موجودی حساب کاهش می‌یابد. زیرا کاربر می‌تواند از طریق شناسه صیاد، استعلام خوش‌حسابی فرد را نیز دریافت کند.
  • همچنین ثبت چک صیاد باعث کاهش احتمال کلاهبرداری با چک‌های جعلی خواهد شد.

چه کسانی باید چک را در سامانه ثبت کنند؟


صادرکننده چک و تمام ذی‌نفعانی که قصد انتقال چک صیاد را دارند، باید انتقال چک را در سامانه صیاد ثبت کنند.


زنجیره انتقال چک در اپلیکیشن ساد۲۴


همراه بانک‌ها و موبایل بانک‌های مختلفی برای ثبت چک صیاد وجود دارد که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب ویژه خود را دارند.

اپلیکیشن ساد24 محصول شرکت دانش‌بنیان ساینا پردازش نیز یکی از برنامه‌های موبایلی در زمینه چک و سامانه صیاد است. افراد می‌توانند در این موبایل بانک به سامانه ثبت چک تمامی بانک‌ها دسترسی داشته باشند.

همچنین کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از خدمات دیگر سامانه صیاد بهره‌مند شوند. به‌عنوان‌مثال صادرکنندگان چک می‌توانند در این برنامه زنجیره انتقال چک، استعلام اعتبار معاملاتی و غیره را انجام دهند.

گیرندگان چک نیز می‌توانند در تأیید چک در سامانه صیاد، رد چک، استعلام وضعیت اعتباری، استعلام چک ثبت شده و غیره را دریافت کنند.

بنابراین می‌توان گفت اپلیکیشن ساد24 یک برنامه جامع در زمینه چک صیاد و مدیریت آن است.

منبع ساد24
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.