راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی ۳ محصول شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند در گفت‌وگو با مدیران شرکت؛ از کیف پول تا سامانه رفاهی سازمانی

شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند در نمایشگاه الکامپ امسال با معرفی پنج محصول شامل کیف پول فراگیر اوانو، سامانه رفاهی سازمانی اوانو، اپلیکیشن همراه من، API Console و کری گیمز حضور داشت. به همین بهانه در گفت‌و‌گو با مدیران این شرکت به معرفی ۳ محصول از محصولات ارائه‌شده در الکامپ پرداختیم. کیف پول فراگیر اوانو، API Console و سامانه رفاهی سازمانی؛ ۳ محصول ای‌بی‌ کام است که در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال عملیاتی شده‌اند.

رشد، توسعه و بزرگ‌شدن اقتصاد دیجیتال کشور نیازمند رشد و توسعه تمام عناصر و عرصه‌های این حوزه است. این عناصر شامل مسائلی چون پایگاه‌داده، فرهنگ‌سازی، موضوعات فنی و تمام حوزه‌هایی می‌شود که اقتصاد دیجیتال را بزرگ می‌کند.

کیف پول مهم‌ترین ابزار در حوزه پرداخت به شمار می‌رود؛ بنابراین در این حوزه نه‌تنها رشد فنی و فرهنگی مهم است؛ بلکه نگاه درست رگولاتوری به این موضوع از واجبات به شمار می‌رود. راه‌پرداخت به همین بهانه گفت‌وگویی با داود علیزاده، مدیر محصول کیف پول فراگیر اوانو انجام داده است.


کیف پول فراگیر اوانو تعامل B2B را امکان‌پذیر می‌کند


بر اساس آخرین گزارش جی‌پی‌آر، ‌اکثر تراکنش‌های کاربران در جهان امروز از طریق کیف پول انجام می‌شود. درواقع  بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ درصد از تراکنش‌ها در سراسر جهان با کیف پول انجام می‌شود.

به گفته داود علیزاده، مدیر محصول کیف پول فراگیر اوانو، کارت‌بانکی، حساب بانکی و دیگر روش‌های موجود به‌مرور حذف می‌شوند و متدهای نوآورانه مبتنی بر NFC و Tap and Go جایگزین می‌شوند. این روش‌ها به‌صورت آنلاین، آفلاین و خرید روی پوز به کار می‌روند.

کیف پول فراگیر اوانو به‌عنوان یک ابزار پرداخت کیفی در فاز اول در اپلیکیشن همراه من و در اوانو به‌عنوان سوپراپلیکیشن همراه اول شکل گرفت و رشد کرد. این کیف پول طی دو سال گذشته نیازمندی‌های سازمانی بسیاری را شناسایی و رفع کرده است.

علیزاده بر این باور است که اوانو در حال حاضر ویژگی‌های ممتازی در مقایسه با کیف پول‌های دیگر موجود در بازار دارد و به همین دلیل می‌تواند در توسعه اقتصاد دیجیتال نقش‌آفرینی کند.


ویژگی‌های کیف پول فراگیر اوانو


اعتبار همراهی که در کیف اوانو وجود دارد یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول است. این اعتبار با توثیق سیم‌کارت به کاربر داده می‌شود. علیزاده دراین‌خصوص عنوان کرد: «مدیریت وام یا مدیریت BNPL این ویژگی، از سوی اوانو مدیریت می‌شود. این لاین اعتباری را می‌توان در پلتفرم‌های دیگر نیز پیاده‌سازی و اجرا کرد.»

ویژگی دیگر کیف پول فراگیر اوانو، فراگیری و هم پذیرندگی آن است که با APIهای این سرویس در پلتفرم‌ها پیاده می‌شود. این هم پذیرندگی در چند سطح مختلف انجام می‌شود که از این میان می‌توان به MaaS و SaaS اشاره کرد.

Market Place as Services مختص پلتفرم‌هایی است که کیف پول دارند و با افزودن این سرویس، قدرت خرید کاربر را افزایش می‌دهند. طبق گفته مدیر محصول کیف اوانو، این سرویس در حال حاضر در چند پلتفرم بزرگ بازار استفاده می‌شود.

قدرت خرید کاربران کیف اوانو تنها در این اپلیکیشن محدود نمی‌شود، کاربران می‌توانند در اپلیکیشن‌های دیگر نیز از اوانو استفاده کنند. علیزاده بر این باور است که این ویژگی به اوانو کمک می‌کند تا به‌عنوان یک ابزار پرداخت شناخته شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های کیف اوانو Mass Transaction بودن آن است، به این معنا که تمام تراکنش‌های اپلیکیشن Self Care همراه من را انجام می‌دهد. تمامی این تراکنش‌ها از کانال کیف اوانو پردازش و انجام می‌شود.

ویژ‌گی دیگر کیف پول فراگیر اوانو، کارت‌بانکی متصل به کیف پول است که موجودی کیف‌ را حساب بانکی متصل می‌کند، این ارتباط از طریق وب‌سرویس انجام می‌شود. کاربر با استفاده از کارت‌بانکی مبتنی بر بانک پارسیان تراکنش انجام می‌دهد.


ویژگی  B2B اوانو چگونه کار می‌کند؟


مدیر محصول کیف پول فراگیر اوانو،‌ مولتی بالانس و چند جیبی بودن این کیف پول را از دیگر ویژگی‌های آن نام برد و گفت: «این فرایند بر اساس نیازمندی‌هایی مطرح شده از سوی واحد محصول همراه اول و به‌مرورزمان انجام شده است. این امر امکان توسعه و تعامل B2B را بر اساس کیف پول می‌دهد. هیچ کیف پولی این ویژگی را ندارد، معمولاً کیف پول به‌عنوان یک ابزار B2C شناخته می‌شود.»

یک سازمان بالانس و درخواست موردنظر خود را به اوانو اعلام می‌کند. بالانس موردنظر برای خرید محصولات و امکانات در حوزه موردنظر سازمان ایجاد می‌شود. مبلغی که قرار است سازمان به کارکنان خود پرداخت کند در این بالانس قرار می‌گیرد.

بدین ترتیب کاربران می‌توانند به‌راحتی با استفاده از این بالانس خرید خود را انجام دهند. این عملکرد علاوه بر ایجاد شفافیت، سرعت و امنیت، تجربه خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.


همات، بستری برای توسعه و واگذاری API به بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگان کسب‌وکارها


شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند به عنوان بازوی دیجیتال شرکت همراه ‌اول مسئولیت دارد تا با ایجاد فضای نوآورانه به خدمات کسب‌وکارهای دیجیتال رونق بخشد. احسان محمدرضایی، مدیر بخش TELCO شرکت Ebcom در گفت‌وگو با رسانه راه‌پرداخت گفت: «شرکت Ebcom با توسعه‌ی پلتفرم همات، بستری برای توسعه و ارائه‌ وب‌سرویس‌های کاربردی است که در چهار دسته‌بندی اصلی شامل احراز هویت، مارکتینگ، استعلام و مالی سرویس ارائه می‌کند. این وب‌سرویس با داشتن قابلیت‌های برجسته‌ای نظیر سرعت عملکرد بالا، امنیت اطلاعات و نیز امتیازاتی همچون انحصاری بودن (نظیر وب‌ سرویس استعلام قبض همراه‌اول) مزیت‌های رقابتی برجسته‌ای را در بازار ارائه‌دهندگان API به وجود آورده است.»

پلتفرم همات، بستری است دیجیتال که می‌تواند برای استارتاپ یا کسب‌وکارها فرصت توسعه و نوآوری را فراهم کند که از سرویس‌های شاخص می‌توان به IP to Location ،Sign up with mci ،Bi smart SMS ،IP Enrichment ،Charge inquiry ،Package inquiry ،Send SMS to national code ،Data gift ،Sim value و Credit scoring اشاره کرد.»


خرید آسان با همراه مارکت


شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند یکی از زیرمجموعه‌های همراه اول است که باهدف رشد و توسعه صنعت دیجیتال در ایران تأسیس شد. هادی شیرازی، مدیر تجارت الکترونیک این شرکت در گفت‌وگو با راه‌پرداخت از سامانه رفاهی سازمانی شرکت Ebcom گفت: «شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند علاوه بر توسعه زیرساخت‌ تجارت الکترونیک، خدمات فروشگاهی حضوری و آنلاین مبتنی بر کیف پول اوانو را نیز گسترش داده است. توسعه خدمات سازمانی و ارائه آنها به سازمان‌ها و شرکت‌های بیرونی از دیگر فعالیت‌های این شرکت به شمار می‌رود.»

محصول تجارت الکترونیک شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند با عنوان «همراه مارکت» توسعه داده شده و در اپلیکیشن اوانو در دسترس کاربران قرار دارد. این محصول خدمات و کالاهای مختلفی را در دسته‌بندی‌های متنوع مانند آموزش، سرگرمی، پوشاک، پروتئین، آجیل و خشکبار، گل‌وگیاه، میوه و کالاهای سوپرمارکتی به کاربران ارائه می‌دهد.

به گفته هادی شیرازی،‌ مدیر تجارت الکترونیک شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند، در بستر سوپراپلیکیشن اوانو، خدمات بانکی و پایه فین‌تکی نیز به سازمان‌های مختلف ارائه می‌دهیم که وجه تمایز کیف پول اوانو در خدمت‌رسانی به سازمان‌های مختلف است.»


شبکه خرید حضوری توسعه می‌یابد


شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند در راستای تنوع‌بخشی به شبکه خرید حضوری، اغلب برندهای مطرح پوشاک ایران را به کیف پول اوانو متصل کرده است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند از فروشگاه‌های سراسر کشور اکثر برندهای مطرح ایرانی به‌صورت حضوری خرید کنند. به گفته شیرازی، به‌زودی شبکه گسترده‌ای از رستوران‌ها به کیف پول اوانو متصل می‌شود، بدین ترتیب امکان خرید حضوری برای کاربران مهیا خواهد شد.

این شرکت باهدف توسعه شبکه خرید حضوری، بخش خرید سوپرمارکتی کیف پول اوانو را به نرم‌افزارهای فروشگاه‌های خرده‌فروشی و صندوق‌های فروشگاهی بیش از ۸ هزار شعبه فروشگاه زنجیره‌ای، شامل تمامی برندهای مطرح فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور متصل کرده است. بدین ترتیب مشتریان شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند امکان خرید از اغلب فروشگاه‌های سراسر کشور را دارند.


ارائه خدمات سازمانی


شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند تجربه مطلوبی از ارائه خدمات رفاهی به کارکنان سازمان همراه اول داشته است. بدین ترتیب ارائه خدمات این‌چنینی به سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز توسعه‌یافته است. این خدمات رفاهی از طریق شارژ جیب‌های مختلف کیف پول اوانو صورت می‌گیرد.

طبق گفته‌های شیرازی، همچنین سرویس‌های مختلف اپراتوری همراه اول نیز به سازمان‌های مختلف قابل‌ارائه است. سرویس‌های همراه اول مانند خدمات خاص تماس، اینترنت و پیامک در پکیج خدمات رفاهی سازمانی جای گرفته و در اختیار کارکنان سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

این شرکت پکیج کاملی از خدمات رفاهی را برای سازمان‌های مختلف آماده و ارائه می‌کند که امکان هم‌افزایی در این سرویس‌ها از جمله امتیازات ویژه این خدمات در مقایسه با مجموعه‌های دیگر ارائه‌دهنده خدمات رفاهی محسوب می‌شود.

علاوه بر خدمات فروشگاهی، سرویس‌های دیگری از جمله سفر و گردشگری آموزش، بیمه، سلامت و… از دیگر خدماتی است که شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.