راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تحول پرداخت‌های خرد با سرویس پرداخت غیرتماسی

حمیدرضا نائینی، عضو هیئت‌مدیره ایران کیش در گفت‌وگو با روابط عمومی تفتا، با بیان اینکه نظام پرداخت کشور تا امروز در بحث سرویس‌های غیرتماسی خلأ بزرگی داشته است، حرکت ایران کیش به سمت ارائه چنین سرویسی را حرکتی ارزشمند دانست و بر ضرورت تسریع عملیاتی‌شدن آن تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کارت اعتباری ایران کیش، حمیدرضا نائینی، بر اهمیت ارائه خدمات نوین بانکی تأکید کرد و گفت: «ترندهای جهانی فناوری نشان می‌دهند آینده پرداخت‌های خرد را باید در سرویس‌های پرداخت غیرتماسی دید. او با بیان اینکه کاربردی شدن چنین سرویسی می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در بحث امنیت و سهولت پرداخت‌های خرد برای کاربران ایجاد کند و جایگزین بسیاری از سرویس‌های فعلی شود، گفت: «از بعد کسب‌وکاری نیز مزیت‌های بسیاری برای این سرویس متصوریم و اجرای آن می‌تواند جریان درآمدی قابل‌توجهی برای شرکت‌ها ایجاد کند.»

نائینی با اشاره به تلاش‌های ایران کیش برای عرضه یک سرویس پرداخت غیرتماسی با نام کهربا تصریح کرد: «تا امروز فاز اول این طرح آغاز شده، اما تا کاربردی و عملیاتی‌شدن کامل این سرویس در کشور فاصله داریم و ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه همچنان حس می‌شود.»

او سرعت توسعه و پیشرفت این سرویس جدید را وابسته به سیاست‌هایی دانست که بانک مرکزی به‌عنوان رگولاتور این حوزه اتخاذ خواهد کرد و گفت: «چنانچه تسهیلگری لازم از سوی این نهاد اتفاق بیفتد، اکنون زمینه‌های لازم برای فراگیری سریع‌تر سرویس پرداخت غیرتماسی فراهم است.»

ایران کیش به‌تازگی از سرویس پرداخت غیرتماسی خود با نام کهربا رونمایی کرده است. در این روش نیازی به واردکردن رمز کارت‌بانکی توسط کاربران نبوده و علاوه بر افزایش سرعت عملیات، امنیت تراکنش بالا می‌رود. به‌واسطه عدم نیاز به بدنه کارت‌بانکی برای انجام تراکنش در این سرویس، از مشکلات متداول مانند استهلاک کارت و کارت‌خوان و لورفتن رمز کارت در تراکنش‌های روزانه پیشگیری می‌شود. در این سرویس تمامی کارت‌های بانکی می‌توانند در گوشی موبایل شما ذخیره شده و سپس با نزدیک‌کردن گوشی به دستگاه کارت‌خوان دارای با قابلیت NFC خوان، پرداخت به‌سرعت انجام گیرد.

اجرای این قابلیت بخشی از دستورالعمل بانک مرکزی در جهت امنیت بیشتر شبکه پرداخت کشور و از سوی دیگر ساده‌سازی روش‌های پرداخت برای کاربران بود که تحت عنوان طرح کهربا به مجریان زیرساخت تراکنش‌های مالی کشور ابلاغ شد و ایران کیش آن را در قالب اپلیکیشن پات لایف اجرایی کرد و در اختیار عامه کاربران قرار داده است.

منبع کارت اعتباری ایران کیش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.