راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد بزرگ لندتک هفدهم وهجدهم مرداد ماه برگزار می‌شود

رویداد ۲ روزه لندتک ایران توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار هفدهم و هجدهم مردادماه برگزار می‌شود. در رویداد بزرگ لندتک بیش از ۵۰ نفر از مدیران ارشد و کارشناسان اکوسیستم فناوری‌های مالی و لندتک سخنرانی خواهند کرد و تازه‌ترین توصیف‌ها، تحلیل‌ها و خدمات در حوزه لندتک را خواهیم شنید. این گردهمایی فرصتی است برای شبکه‌سازی و تعامل میان اعضای این اکوسیستم، ضمن اینکه راه‌کار قصد دارد در این رویداد از نقشه اکوسیستم لندتک ایران رونمایی کند.


فراگیری لندتک یا همان وام آسان و سریع در ایران


با توسعه و فراگیری صنعت لندتک در ایران کاربران زیادی برای گرفتن وام به‌سراغ این کسب‌وکارها رفتند، به‌طوری که سال گذشته تعداد کاربران لندتک‌ها و تسهیلات‌گیرندگان این صنعت ۵ برابر شد. حالا با وجود لندتک‌ها بسیاری از افرادی که تا به حال از بانک‌ها وام نگرفته بودند، با افتتاح یک حساب آنلاین و بدون ضامن وام نقدی فوری یا خرید کالا دریافت می‌کنند.

درحال حاضر لندتک وارد سبد مالی خیلی از ایرانی‌ها شده است و اهمیت همین فراگیری دغدغه‌ای شد که کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار یک رویداد دو روزه با موضوعیت لندتک برگزار کند. در رویداد لندتک ایران قرار است به پرسش‌های اساسی که تعیین‌کننده آینده اکوسیستم لندتک ایران است پرداخته شود.


حضور فعالانه راه‌کار در شکل‌گیری و به‌بلوغ رسیدن لندتک ایران


«راه‌کار» و تمامی رسانه‌های زیر مجموعه آن از همان زمان شکل‌گیری صنعت نوظهور لندتک تا اکنون که خیلی از ایرانی‌ها در حال استفاده از خدمات لندتک هستند، در این زمینه فعالانه حضور داشته و به‌شکل‌های مختلف درباره لندتک اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کرده است. عملکرد رسانه‌ای راه‌کار در صنعت لندتک را می‌توان در دو گروه رویداد و محتوا دسته‌بندی کرد.

در اواخر سال گذشته ماهنامه عصر تراکنش در رویداد چند روزه «فناوری‌های مالی»، یکی از نشست‌های خود را به لندتک اختصاص داد. در این نشست درباره «لندتک در ایران و عبور از سدها» صحبت شد و مهدی مؤمنی، مدیرعامل ازکی وام؛ محمدصادق آزادانی، مدیرعامل اعتبارینو؛ علیرضا شفیعی، مدیرعامل کیپا و محمدرضا آشتیانی، مدیرعامل قسطا حضور داشتند.

در ادامه در اردیبهشت‌ماه امسال رویداد لندتک‌شو به میزبانی میثم سلیمانی، مدیر محتوای راه‌کار، طی دو روز با حضور رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی،رئیس کمیسیون لندتک نصر تهران و 5 مدیرعامل شرکت‌های مطرح ارائه دهنده سرویس لندتک در ایران برگزار شد.

 سید حامد قنادپور ، مدیرعامل شرکت تارا؛  آرش لرستانی مدیرعامل شرکت آپسان؛‌ مهدی مقیمیان ، مدیرعامل مینی‌پی؛ امین کلاهدوزان ، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی؛ محمد آجدانی، معاون بانکداری نوین داتین ؛  علیرضا قنادان ، مدیرعامل لندو و محمدصادق آزادانی، رئیس کمیسیون لندتک نصر تهران میهمانان رویداد لندتک‌ شو بودند و طی گفت‌وگوهای چالشی از مزایا و معایب لندتک در ایران صحبت کردند.

در خردادماه نیز یک پیش رویداد با حضور رضا قربانی،‌ مدیرعامل راه‌کار برگزار شد و در این وبینار قربانی لندتک را به‌عنوان نسل جدید وام و آینده پرداخت معرفی کرد.

اگر درباره لندتک می‌خواهید بیشتر بدانید و با این مفهوم و کاربردش بیشتر آشنا شوید صحبت‌های گفته شده در این وبینار کمک خوبی است.

در اوایل تیرماه هم دومین پیش‌ رویداد لندتک برگزار شد. در این پیش‌رویداد، امین خادمی واحد، مدیرعامل اقساط‌مارکت به مرور داستان تأسیس این کسب‌وکار لندتکی پرداخت.

رسانه‌های مختلف راه‌کار محتواهای زیادی نیز در حوزه لندتک تولید و منتشر کرده‌اند.


ماهنامه عصر تراکنش و لندتک


ماهنامه عصر تراکنش رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران است. این نشریه در سال‌های گذشته به طور مستمر به موضوع لندتک پرداخته است. برخی از مطالب منتشر شده در عصر تراکنش در ادامه آمده است.

معرفی شش پلتفرم‌ ارائه‌دهنده سرویس BNPL در کشور

معرفی اپلیکیشن‌های برتر حوزه BNPL در سال ۲۰۲۳ 

با ۱۲ شرکت‌ لندتک ایرانی آشنا شوید 

معرفی مدیران عامل ۱۱ شرکت لندتکی کشور 


راه پرداخت و لندتک ایران


راه پرداخت نیز به‌عنوان رسانه فناوری‌های مالی همواره یکی از موضوعات محوری خود را بحث اعتبار و وام تعریف کرده و در کنار تحلیل، اخبار مربوط به لندتک و خدمات و محصولات جدید کسب‌وکارهای این حوزه را دنبال و منتشر کرده است.

مشاهده مطالب راه پرداخت


انتشار کتاب تامین مالی خرد


از دیگر اقدامات راه‌کار در حوزه لندتک انتشار کتاب و تقویت دانش درباره آن است. انتشارات راه پرداخت، زیرمجموعه راه‌کار کتاب تامین مالی خرد را منتشر کرده که خلاصه‌ای از ۱۳ کتاب مهم در زمینه تأمین مالی خرد است. این کتاب حرکتی است به سوی شناخت مبانی فکری حوزه نوپدید تأمین مالی خرد یا همان لندتک. در این اثر تلاش شده در میان کارهای چهره‌هایی مانند محمد یونس و فریدریش هایک، مبانی فکری تأمین مالی خرد جست‌وجو شود.

دانلود رایگان کتاب تامین مالی خرد

همه این سابقه عملکردی راه‌کار نشان می‌دهد، رویداد بزرگ لندتک به پشتوانه کارنامه اجرایی و محتوایی این تیم برگزار می‌شود و به‌همین دلیل فرصت بسیار خوبی برای کسب‌وکارها و کاربران برای ترسیم حال و آینده لندتک است.


درباره لندتک بیشتر بدانید


برای اطلاعات بیشتر درباره رویداد لندتک می‌توانید به سایت این رویداد مراجعه کنید. اگر هم می‌خواهید از لندتک بیشتر بدانید محتوای این سایت مرجع پرمحتوایی دراین‌باره است.

در صفحه اول سایت رویداد لندتک برگزار کنندگان آن نوشته‌اند:« «لندتک» پدیده جدیدی است که وام‌‌دهی بر بستر پلتفرم را ممکن می‌کند. در این پلتفرم‌‌ها، کاربر بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه بانک‌ها می‌تواند فرآیند دریافت اعتبار را آنلاین انجام دهد. لندتک به بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر وام‌دهنده‌ها کمک می‌کند که بتوانند ارتباط اثربخش‌تری با وام‌‌گیرندگان برقرار کنند.

لندتک‌‌ ایران در چند سال گذشته رویدادهای مثبت و منفی زیادی را تجربه کرده است: رشد تعداد کاربران ‌هم‌زمان با انتشار دستورالعمل تنظیم‌گر، پرسش‌های زیادی را درباره آینده این اکوسیستم مطرح کرده است. کاربران برخی از کسب‌وکارهای لندتک در یک سال اخیر ۵ تا ۱۰ برابر شده‌اند؛ ما سال ۱۴۰۲ را سال رشد لندتک می‌دانیم و معتقدیم در سال ۱۴۰۳ اکوسیستم لندتک ایران به بلوغ بیشتری خواهد رسید. در رویداد لندتک ایران می‌خواهیم به پرسش‌های اساسی که تعیین‌کننده آینده اکوسیستم لندتک ایران است بپردازیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.