راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت بازرگانی مبناکارت آریا از خدمات تازه‌ سامانه چابک‌چک خبر داد

به گفته محمدرضا مباشرفر مدیر توسعه کسب‌وکار سامانه‌های بانکی شرکت بازرگانی مبناکارت آریا بیان می‌کند، چابک چک؛ روش ابداعی مبناکارت آریا برای واگذاری گروهی چک است

شرکت بازرگانی مبناکارت آریا با ارائه تجهیزات سخت‌افزاری در شبکه بانکی شناخته می‌شود. این شرکت در سال‌های اخیر با ورود به بازار تولید سامانه‌های نرم‌افزاری، نقش جدیدی به‌‌عنوان ارائه‌دهنده سرویس‌های نوین بانکی ایفا می‌کند.

محصول جدید مبناکارت که با نام «چابک‌چک» به‌تازگی در بازار ارائه شده، قابلیت OCR چک‌های صیادی را در سوپراپلیکیشن‌ها راه‌اندازی می‌کند.


واگذاری گروهی چک در کسب‌وکارهای چک‌محور


محمدرضا مباشرفر، مدیر توسعه کسب‌وکار سامانه‌های بانکی شرکت بازرگانی مبناکارت آریا درباره این محصول تازه گفت: «یکی از محصولاتی که مبناکارت در این حوزه ارائه داده، چابک‌چک است. با توجه به مشکلاتی که در واگذاری گروهی چک در سامانه‌های بانکی وجود دارد، مبناکارت به این نتیجه رسیده که از یک روش ابداعی برای تأیید و واگذاری چک به‌صورت گروهی استفاده کند. این روش ابداعی برپایه قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

با توجه به بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی و ظرفیتی که روی OCR، در شناسایی اطلاعات روی برگه چک در این سامانه اضافه شده، محصولی به وجود آمده که بانک‌ها بتوانند چک‌ها را به‌آسانی و با سرعت بالا OCR کنند. تأیید دستی مشخصات چک در سامانه، علاوه‌بر مشکلاتی که برای کسب‌وکار دارد، شعب بانک‌ها را نیز با حجم زیادی از شلوغی کار مواجه می‌کند.»

مباشرفر درباره مشتریان هدف چابک‌چک توضیح داد: «کسب‌وکارهای بزرگی مثل سرای ایرانی، شهر فرش و کسب‌وکارهای چک‌محور می‌توانند به ‌جای تأیید دستی اطلاعات در سامانه و شلوغ‌ کردن شعب بانک‌ها، این کار را با چک‌اسکنر، به‌صورت دسته‌ای و با سرعت بسیار بالا انجام دهند. همواره یکی از مشکلات بانک‌ها، شلوغی به علت واگذاری چک است و راهکار مبناکارت برای این مشکل، OCR چک از روی اطلاعات مندرج روی برگه چک و به‌صورت گروهی است. این روند مکانیزه خواهد بود و نیازی به ورود دستی اطلاعات نیست.»


به‌زودی قابلیت OCR چک در سوپراپلیکیشن‌ها فراهم می‌شود


مدیر توسعه کسب‌وکار سامانه‌های بانکی مبناکارت آریا درباره وضعیت فعلی محصول چابک‌چک توضیح داد: «برای تسهیل فرایند در بانک عامل، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه سامانه‌های بانکی، شرکت «توسن» است. این شرکت به سامانه چابک‌چک، گواهی‌نامه سازگاری در سامانه «فرانگین» و «بنکو» را داد. اکنون این محصول در بانک شهر در حال بهره‌برداری است. در همین راستا بانک‌های دیگری نیز درخواست استفاده از این محصول را داده‌اند.»

مباشرفر در پایان گفت: «محصول جدیدی که در نمایشگاه معرفی کردیم، امکان استفاده از خدمت جدید OCR در موبایل‌بانک و اینترنت‌بانک را برای تمامی بانک‌ها فراهم می‌کند. این سرویس به‌زودی قابلیت ارائه خدمات OCR چک‌های صیادی روی سوپراپلیکیشن‌های فعال در کشور را خواهد داشت. اکنون نیز با دو سوپراپلیکیشن بزرگ برای ارائه این خدمت مذاکره کرده‌ایم و دسترسی‌هایی برای تست این محصول فراهم شده است. به‌زودی نام اپلیکیشن‌ها اعلام می‌شود. این خدمات، کار ثبت و تأیید چک را بسیار آسان خواهد کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.