راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از وب‌سایت جدید و سه سرویس شرکت ستاره اول

در گفت‌وگو با مسعود کرمانی، مدیر روابط‌عمومی شرکت ستاره اول در نمایشگاه الکامپ مطرح شد

بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه الکامپ ایران در حال برگزاری است و شرکت «ستاره اول» هم در این نمایشگاه حاضر شده است. ستاره اول شرکتی دانش‌بنیان است و به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های همراه اول در حوزه تلکام کشور به فعالیت می‌پردازد. این شرکت سه محصول خود را با عناوین اپلیکیشن ستاره‌ یک، کد دستوری ستاره یک مربع و وب‌سایت رندترین، مرجعی برای ارائه سیم‌کارت‌های رند و عادی همراه اول، ارائه کرده و با حضور در نمایشگاه الکامپ امسال قصد دارد از سایت و سرویس‌های جدیدش هم رونمایی کند.

با مسعود کرمانی، مدیر روابط‌عمومی ستاره اول، درباره این محصولات تازه و دلایل حضور این شرکت در نمایشگاه الکامپ امسال، گفت‌و‌گویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


رونمایی از وب‌سایت جدید شرکت


کرمانی در بخش اول صحبت‌های خود به موضوع طراحی وبسایت جدید شرکت اشاره کرد و گفت: «وب‌سایت جدید شرکت ستاره اول در این آدرس با ظاهری مدرن و کاربرپسند، تجربه کاربری آسان‌تر و لذت‌بخش‌تری هم‌زمان با الکامپ رونمایی شد.»


رونمایی از سرویس اعتباری


امکان خرید اقساطی یکی از خدماتی است که بسیاری از کسب‌وکارها در اوضاع اقتصادی فعلی آن را ارائه می‌کنند. کرمانی از اضافه‌شدن این خدمت به محصولات ستاره اول خبر داد و گفت: «یک سرویس اعتباری برای مشتریانمان تدارک دیده‌ایم تا بتوانند با آن خرید خود را تا سقف پنجاه میلیون تومان انجام دهند و تا هجده قسط به بازپرداخت این مبلغ اقدام کنند. این اعتبار می‌تواند برای خرید از 25 فروشگاه اینترنتی بزرگ و همچنین محصولات موجود در اپلیکیشن ستاره یک استفاده شود و در تمام شهرستان‌ها نیز قابل استفاده است و فقط مختص تهران نیست.»

همچنین ایشان با اشاره به‌اضافه شدن سرویس خدمات گردشگری به اپلیکیشن ستاره یک  بیان کرد: «این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌ایم تا برای سهولت در سفرهایشان بتوانند با استفاده از اپلیکیشن بلیت‌‌های اتوبوس، قطار و هواپیما را تهیه کنند. امکان رزرو هتل در داخل و خارج از کشور نیز فراهم شده است.»


احراز هویت هوشمند؛ جدیدترین محصول ستاره اول


اکنون بسیاری از کسب‌وکارها خدماتشان را با اپلیکیشن‌‌ها، سایت‌ها و نرم‌افزارهای مخصوص خود ارائه می‌کنند و یکی از هزینه‌های هنگفتی هم که در همین زمینه متحمل می‌شوند، مربوط به پرداخت هزینه ارسال کد احراز هویت است که با ارسال پیامک به کاربر می‌خواهد حساب خود را بسازد و یا وارد شود، اتفاق می‌افتد. طی این فرایند، این اطمینان برای کسب‌وکارها حاصل می‌شود که شماره‌تلفن همراه ثبت‌شده واقعاً به کاربر تعلق دارد. ستاره یک تلاش کرده با ارائه سرویسی جدید، این فرایند را در بستری کم‌هزینه‌تر و امن‌تر به انجام برساند. کرمانی در این زمینه توضیح داد: «ما فرایند جدیدی به وجود آورده‌ایم که در آن فردی که قصد دارد به اپلیکیشن، وب‌سایت و حتی نرم‌افزارها وارد شود، باید یک کد دستوری معین را ظرف مدت مشخص با سیم‌کارت معرفی شده از قبل شماره‌گیری نماید. این سرویس امنیت را به طور چشمگیری افزایش داده و کسب‌وکارها را از هزینه هنگفتی که برای ارسال پیامک‌های حاوی کد احراز هویت پرداخت می‌کنند نجات می‌دهد.»


امکان فروش سیم‌کارت در وب‌سایت و اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده خدمات


یکی دیگر از سرویس‌های جدید شرکت ستاره اول، ارائه API فروش سیم‌کارت جهت استفاده در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه‌دهندگان خدمات است.

کرمانی بیان کرد، شرکت‌ها می‌توانند نسبت به فروش سیم‌کارت‌های عرضه شده توسط شرکت ستاره اول در درگاه‌های خدماتی خود، سبد محصولاتشان را تکمیل نمایند.


ثبت بیش از پنجاه میلیون شماره متمایز ثبت کرده است


افزایش ضریب نفوذ میان کاربرها یکی از اهدافی است که اغلب کسب‌وکارها با حضورشان در نمایشگاه‌های مختلف دنبال می‌کنند. کرمانی ضمن تأیید این موضوع اظهار کرد: «قصد داشتیم با حضور در این نمایشگاه، کاری کنیم تا کاربران خدمات‌ ما را بیشتر بشناسند. در زمینه کد دستوری و اپلیکیشن ستاره یک بیش از پنجاه میلیون مشتری و شماره متمایز ثبت کرده‌ایم. در اپلیکیشن ستاره یک بیش از سه میلیون نصب موفق داریم و قصد داریم با حضور در این نمایشگاه، خدماتمان در این زمینه را به طیف وسیع‌تری برای کاربرها معرفی کنیم. در غرفه ستاره ‌یک گردونه شانس را هم با طیف متنوعی از جوایز تدارک دیدیم تا هر کاربری که از غرفه ما بازدید می‌کند، حتماً جایزه ببرد و دست‌خالی برنگردد.»


الکامپ و گم‌شدن میان دو نوبت از انتخابات ریاست‌جمهوری


تاریخ برگزاری الکامپ امسال و مصادف شدن آن با رویداد انتخابات ریاست‌جمهوری، اعتراض بسیاری از کسب‌وکارها را برانگیخت و شائبه‌های زیادی درباره نحوه استقبال از این نمایشگاه میان علاقه‌مندان به وجود آورد.

کرمانی میزان استقبال از الکامپ امسال را در قیاس با سال‌های پیش از شیوع همه‌گیری کرونا کمتر برآورد کرد و با انتقاد از زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: «یکی از مطالبات ‌ما این بود که حداقل دو روز انتهایی هفته (پنجشنبه و جمعه) در بازه برگزاری نمایشگاه گنجانده شود، زیرا بسیاری از افراد علاقه‌مند در شهرستان‌ها می‌توانستند خودشان را در این تعطیلات به نمایشگاه برسانند، اما این اتفاق رخ نداد و تمام مدت‌زمان برگزاری الکامپ امسال با روزهای کاری مصادف شد.»

نویسنده / مترجم صادق کاشفی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.