راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی شرکت ژرفاتک از دستاوردهای سامانه چت‌بات فارسی هوشمند

شرکت دانش‌بنیان ژرفاتک، فعال در حوزه هوش مصنوعی، در نمایشگاه الکامپ بیست‌وهفتم از سامانه چت‌بات فارسی هوشمند مبتنی بر یک مدل آموزش‌‌داده‌شده‌ ۱۱۰ میلیارد پارامتری، مجهز به قابلیت ارتباط صوتی و درک پرسش‌های مبتنی بر تصویر رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ژرفاتک، این شرکت هم‌زمان با رونمایی از این دستاورد در نمایشگاه الکامپ «ژرفااپن»، یک مدل بزرگ زبانی ۱۲ میلیارد پارامتری به‌عنوان یک پروژه متن‌باز را ارائه کرد.

حبیب‌الله یاجم، مدیر مجموعه ژرفاتک، با اشاره به ژرفااپن در خصوص عملکرد آن توضیح داد: «مدل متن‌باز فارسی «ژرفااپن» با ۱۲ میلیارد پارامتر که با داده‌های اختصاصی در زبان فارسی و با فرهنگ ایرانی و ملی آموزش‌دیده، فرصتی بی‌نظیر برای کسب‌وکارها و علاقه‌مندان به هوش مصنوعی فراهم می‌کند تا بر اساس نیازهای خاص خود، آن را تنظیم و شخصی‌سازی کنند.»

شرکت ژرفاتک از گردهمایی گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های شریف و تهران ایجاد شده است. این شرکت باهدف توانمندسازی اکوسیستم هوش مصنوعی ایران، در سه حوزه‌ ارائه‌ خدمات سازمانی هوش مصنوعی، تهیه و اجاره زیرساخت پردازشی و خدمات عمومی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

سمت راست: سعید آقامیری، مدیر فنی ژرفاتک / سمت چپ: حبیب‌الله یاجم، مدیر ژرفاتک

ژرفاتک که با حمایت شرکت سرمایه‌گذار اینوستک وارد عرصه هوش مصنوعی شده، راهکارهایی برای چت‌بات تعامل با مشتریان ارائه داده است. این چت‌بات به‌منظور مطابقت نیازهای مشتریان، قابلیت سفارشی‌سازی دارد.

سعید آقامیری، مدیر فنی ژرفاتک، در خصوص توانمندی این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی گفت: «ما در ژرفاتک، خدمات طراحی، تهیه و اجاره زیرساخت پردازشی هوش مصنوعی مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی RTX4090 و Nvidia H100 را برای تمامی شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی ارائه می‌دهیم.»

به نظر می‌رسد با این دستاوردها، شرکت ژرفاتک توانسته مسیر را برای شکوفایی هر چه بیشتر اکوسیستم هوش مصنوعی برای فارسی‌زبانان هموارتر سازد.

علاقه‌مندان می‌توانند در نمایشگاه الکامپ با مراجعه به غرفه ژرفاتک در سالن ۶، شماره ۲۱۲، با چت‌بات این شرکت تعامل کرده و حساب آزمایشی دریافت کنند.

منبع ژرفاتک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.