راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت شقایق با جت‌وام و Push Notification به الکامپ می‌آید

مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری شقایق خبر از حضور این شرکت در نمایشگاه الکامپ با دو سرویس جدید به نام «جت‌وام» و «Push Notification» داد.

به گزارش راه پرداخت، شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت است که برای مشتریان این بانک در سه حوزه خرد، شرکتی و تجاری سرویس ارائه می‌دهد. «محب» محصول این شرکت در حوزه شرکتی است که مدیریت بانکی و Office Banking را انجام می‌دهد. شرکت شقایق در حوزه تجاری، سرویس «نماچک» را ارائه کرده که عملیات وصول چک را برای شرکت‌ها تسهیل می‌کند.

این شرکت خدمات متنوعی را در حوزه خرد ارائه می‌دهد که از میان آنها می‌توان به باشگاه مشتریان بانک ملت، باشگاه مشتریان شقایق و «مگابانک» اشاره کرد. مگابانک، اکنون سه میلیون کاربر دارد و اخیراً سرویس «ویدئوبانک» به آن اضافه شده است که امکان افتتاح حساب و حواله‌های بانکی در تمام ساعات شبانه‌روز را برای مشتریان فراهم می‌کند.


نگاهی به عملکرد جت‌وام؛ سرویس لندتکی شرکت شقایق


علیرضا بیجار، مدیرعامل شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق، در نشست خبری این شرکت خبر از راه‌اندازی خط کسب‌وکاری جدیدی در حوزه لندتک به نام «جت‌وام» داد و بیان کرد: «جت‌وام، سفری ساده و سریع برای دریافت تسهیلات است. این سرویس اکنون، چهارصد پذیرنده دارد و به‌صورت مولتی‌بانک کار می‌کند.»

او ادامه داد: «با اینکه جت‌وام هیچ تبلیغ محیطی نداشته، اما با استقبال زیادی مواجه شده است. سقف وام در این سرویس پنجاه میلیون تومان است و کاربران برای دریافت آن ابتدا باید به عضویت جت‌کلاب دربیایند و در یکی از گروه‌ها عضو شوند، در مرحله بعدی احراز هویت الکترونیکی می‌شوند و سپس با ارائه چک صیادی به نام خود تسهیلات به آنها تعلق می‌‌گیرد.»

علیرضا بیجار، مدیرعامل شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق، کاربران بسته به سطح عضویت می‌توانند از مقادیر مختلف تسهیلات استفاده کنند، برای مثال اعضای سطح یک پنجاه میلیون و سطح دو چهل میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند. درصد تسهیلات جت‌وام ۲۳ درصد است و به‌صورت اعتبار در کارت کاربر قرار می‌گیرد. کاربر می‌تواند به‌صورت آنلاین و حضوری از این اعتبار استفاده کند.

جت‌وام از ۱۲ دی‌ماه سال گذشته شروع به کار کرده و تاکنون ۲۵ هزار و ۶۸۷ درخواست تسهیلات در این سامانه ثبت شده و پس از بررسی و اعتبارسنجی به افراد واجد شرایط تسهیلات ارائه شده است.

نسبت زن به مرد کاربران در جت‌وام ۷۵ به ۲۵ است و بیشترین گروه سنی در میان کاربران ۳۱ تا ۴۵ سال است. بیشترین میزان کاربران از تهران و سپس مازندران هستند. بیشترین مورد استفاده کاربران از تسهیلات جت‌وام برای خرید موبایل و تبلت و سپس لوازم خانگی است.

طبق گفته مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری شقایق، در صورتی که جت‌وام به سیستم سفته الکترونیک متصل شود، اخذ سفته به جای چک صیادی در این سرویس امکان‌پذیر خواهد بود.


انتقال حواله بانکی با ویدئوبانک


بیجار با اشاره به اینکه تمام کاربران مگابانک می‌توانند از ویدئوبانک استفاده کنند، در این باره توضیح داد: «با استفاده از این سرویس می‌توان ساتنا، پایا و افتتاح حساب را به‌صورت آنلاین انجام داد. مزیت اصلی ویدئوبانک متعلق به حواله‌های بانکی با مبلغ بالاست که انجام آنها نیاز به اسناد مثبته دارد. با استفاده از این سرویس کاربران می‌توانند مدارک لازم را به‌صورت آنلاین بارگذاری کنند.»

به گفته او، هر سرویس جدیدی لزوماً برای آحاد مشتریان نیست؛ برخی سرویس‌ها برای رفع نیاز گروه خاصی از مشتریان ارائه می‌شوند. ویدئوبانک نیاز مراجعه به بانک برای انتقال حواله بانکی با مبالغ بالا را رفع می‌کند.


ارائه سرویس‌ جدید شرکت شقایق


مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری شقایق از راه‌اندازی سرویس Push Notification خبر داد و گفت: «از این سرویس می‌توان برای اطلاع‌رسانی به‌صورت صوتی و تصویری به مشتریان استفاده کرد. همچنین در حال توسعه ابزاری در حوزه تحلیل مالی براساس هوش مصنوعی هستیم.»


حضور شقایق در نمایشگاه الکامپ


بیجار با اشاره به اینکه شرکت نرم‌افزار شقایق در نمایشگاه الکامپ حضور خواهد داشت، اظهار کرد: «ما با محصولات جت‌وام، ویدئوبانک مگابانگ، باشگاه مشتریان بانک ملت و شقایق و Push Notification در این نمایشگاه حضور داریم. البته تمرکز اصلی ما روی جت‌وام و Push Notification و معرفی آنها به جامعه هدف هریک از آنهاست.»


ویژگی‌های لندتک سالم


او در ادامه با بیان اینکه لندتک‌ها همواره جلوتر از قانون‌گذار عمل می‌کنند، بیان کرد: «این رویکرد باید تغییر کند، زیرا لندتک یکی از ابزارهای جدید تأمین مالی است. در حوزه تسهیلات بانکی هدف‌گذاری به‌درستی انجام نشده است و عنوان تسهیلات با محل مصرف آن یکی نیست. این مسئله را می‌توان در حوزه لندتک مدیریت کرد.»

مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری شقایق ادامه داد: «بانک‌ها توان عملیاتی برای پرداخت وام‌های خرد را ندارند. لندتک فضای بکری است. در این حوزه برای بهداشت، سفر، کارآفرینی و… بازاریابی نشده است، بنابراین فرصت‌های زیادی وجود دارد. نظام لندتک نیز باید درست پیش برود تا اعتماد شبکه بانکی به این حوزه از بین نرود.»

بیجار انتخاب درست شرکای تجاری، کمک‌رسانی و آگاهی به کاربران در وصول بدهی و ایجاد بازارگاه برای ارائه کالا و خدمات به مشتریان با نظارت دقیق‌تر را از ویژگی‌های یک کسب‌وکار لندتکی سالم دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.