راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت داتا از لوگوی جدید خود رونمایی کرد

حضور داتا با ظاهری جدید در نمایشگاه الکامپ

در آستانه برگزاری بیست‌وهفتمین دوره الکامپ، داتا از برنامه خود برای حضور در نمایشگاه با هویت بصری جدید خبر داد. این شرکت با اعلام رسمی خبر ری‌برندینگ انجام‌شده در روزهای اخیر، بر انتخاب شعار «نگاه هوشمند به داده» برای توصیف رویکرد و مأموریت برند خود تاکید کرد.

بر همین اساس علی گل‌زاده، مدیرعامل شرکت داده و اعتبارسنجی تجارت ایرانیان (داتا)، جزئیاتی تغییرات اعمال شده را تشریح کرد و گفت: «طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، نمایشگاه الکامپ امسال را به‌عنوان اولین رویداد رسمی که قرار است با برند جدیدمان در آن حضور پیدا کنیم انتخاب کردیم. تلاش ما این است که در این رویداد بتوانیم بازتابی از آنچه داتا قرار است در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور انجام دهد را به مخاطبان این نمایشگاه عرضه کنیم.»

مدیرعامل داتا با اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه داده و هوش مصنوعی گفت: «انتخاب شعار «نگاه هوشمند به داده» نیز بر همین مبنا بوده است و با انتخاب این شعار، می‌توانیم کلیاتی از آنچه داتا می‌تواند برای شرکت‌ها انجام دهد را ترسیم کنیم. گل‌زاده با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت این شرکت تا امروز بیش از همه برشرکت‌های فعال در صنعت مالی و بانکداری معطوف بوده گفت: «در کنار پروژ‌ه‌هایی که تا امروز برای تبدیل بانک تجارت به یک سازمان هوشمند و داده‌محور انجام داده‌ایم، آماده‌ایم تا سیاست‌های حاکمیت داده را درشرکت‌ها و صنایع دیگر، مانند صنعت پتروشیمی، نیز پیاده‌سازی کرده و آنها را در مسیر تبدیل‌شدن به سازمان‌هایی  داده‌محور همراهی کنیم.»

گل‌زاده کاهش ریسک، تسهیلگری، کمک به تصمیم‌سازی بر مبنای تحلیل‌های داده‌ای دقیق و به‌کارگیری نوآوری را از دیگر ارزش‌های برند داتا عنوان و بر جایگاه خاص تخصص و سرمایه‌های انسانی برای سازمان تحت مدیریت خود تأکید کرد.

در ادامه تشریح فرایند ری‌برندینگ داتا، مریم عسگری، مدیر روابط عمومی این شرکت نیز به بیان جزئیاتی از هویت بصری جدید تعریف شده برای این برند پرداخت و گفت: «لوگوی جدید انتخاب‌شده برای داتا، تصویری از تمامی آن‌چیزی است که داتا بر آن تمرکز داشته و برای آن مأموریت دارد. او با اشاره به القای ظاهری مانند سر یک ربات در قالب نگارش عبارت داتا در لوگوی این شرکت، آن را بازتابی از اتوماسیون، هوشمندی و نوآوری موجود در قلب این برند دانست.»

عسگری ادامه داد: «نکته جالب‌تر این لوگو آن است که سر این ربات ترکیبی از علامت‌های </> در کدنویسی است که برای هر برنامه‌نویس نمادی آشنا و پرکاربرد بوده و هم‌زمان به فناوری محور بودن شرکت اشاره دارد. عسگری با اشاره به الماس‌های قابل‌مشاهده در بخش مرکزی لوگو جدید داتا گفت: این الماس‌ها به‌نوعی نماد شفافیت و ارزش بالای داده‌ها است که بر قدرت و قابلیت‌های شرکت در استخراج و تحلیل داده‌ها نیز دلالت دارند.»

طبق آنچه از سوی این شرکت اعلام شده است، رنگ آبی لاجوردی به‌عنوان رنگ اصلی برند انتخاب شده تا نمادی از قدرت و استحکام باشد. رنگ‌های آبی آسمانی و آبی درباری نیز به‌عنوان رنگ‌های ثانویه انتخاب شده‌اند  تا حسی از اعتماد و حرفه‌ای بودن را به مخاطب القا کنند.

حضور داتا در نمایشگاه الکامپ امسال، در همراهی با شرکت مادر خود یعنی هلدینگ تفتا (بازوی نوآوری و فناوری بانک تجارت) خواهد بود. این شرکت به همراه هفت زیرمجموعه دیگر هلدینگ، همگی به صورت یکپارچه در سالن 8 و 9 نمایشگاه، غرفه تفتا حضور خواهند داشت و به معرفی جدیدترین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود می‌پردازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.