راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مهران محرمیان در گفت‌وگو با راه پرداخت: سقف تراکنش روزانه ریال دیجیتال ۱۵ میلیون تومان است و کارمزد فعلا صفر

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی سقف تراکنش روزانه ریال دیجیتال را ۱۵ میلیون تومان عنوان کرد.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در حاشیه آیین رونمایی از ریال دیجیتال بانک مرکزی در گفت‌وگو با راه‌پرداخت بیان کرد: «سقف تراکنش روزانه ریال دیجیتال ۱۵ میلیون تومان است. سقف مجموع نیز ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و مبالغ بیش از آن باید به حساب بانک منتقل شود.»

محرمیان در پاسخ به پرسش راه پرداخت درباره نرخ کارمزد ریال دیجیتال عنوان کرد:« هنوز تصمیمی دراین باره گرفته نشده و درحال تعیین نرخ هستیم. اما فعلا کارمزد ریال دیجیتال صفر است.»

او ادامه داد: «در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان ریال دیجیتال توکنایز شده است که ۱۲ میلیارد تومان از آن میان بانک‌ها توزیع شده است. به طور کلی ۴ تا ۵ بانک در این حوزه فعال‌اند که بانک ملت، تجارت و ملی فعال‌ترین آنها هستند.

به گفته محرمیان استفاده از ریال دیجیتال در حال حاضر کارمزد ندارد؛ اما میزان کارمزد آن به زودی تعیین می‌شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی مبنی بر این که اجرایی شدن کسر کارمزد از ریال دیجیتال چه زمانی اجرا می‌شود، اظهار کرد: «روند تعیین میزان کارمزد ریال دیجیتال در هیئت عالی باید طی شود و به تصویب برسد.»

او در خصوص تأثیر ریال دیجیتال بر پایه پولی عنوان کرد: «ریال دیجیتال در حال حاضر در حوزه خرد فعال است؛ بنابراین تأثیر آن بر پایه پولی عدد بزرگی نیست. این امر به طرح‌هایی بستگی دارد که در آینده عملیاتی می‌شود.»

1 دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    اگر جایگزین کارت بشه باعث فرار مالیاتی نمیشه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.