راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قرض‌الحسنه مهر با یک اپراتور برای پذیرش سیم‌کارت و موبایل به‌عنوان وثیقه درحال مذاکره است

مصطفی عبدلی، رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رویداد «مهر نو» درباره تصمیم این بانک برای همکاری با لندتک‌ها توضیح داد که «مهر» هنوز تصمیم درجریانی در این‌رابطه ندارد و خبر داد:« برای توسعه وثایق با یکی از اپراتورهای کشور در حال مذاکره هستیم تا بتوان سیم‌کارت‌ها را به‌طور دقیق قیمت‌گذاری کرده و امکان پذیرش موبایل و سیم‌کارت را به‌عنوان وثیقه فراهم کنیم.»

به‌گزارش راه پرداخت، رویداد مهر نو توسط مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی امروز( ۲۱ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد. سعید شمسی نژاد، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در این رویداد به توضیح عملکرد و دستاوردهای این بانک پرداخت و عنوان کرد:« نیمی از نقدینگی کشور در حال حاضر دراختیار بانک‌های قرض‌الحسنه است و هر دو بانک قرض‌الحسنه کشور توانستند در ساختار بانکی کشور رتبه‌های تک‌رقمی کسب کنند. در بازه ۳ سال اخیر تعداد مشتریان قرض‌الحسنه مهر از ۱۰ میلیون به ۱۸ میلیون رسیده و این‌ نشان‌دهنده استقبال مشتریان از طرح‌های تسهیلاتی این بانک است.»

او همچنین در ادامه صحبت‌های خود به ارائه آمار تسهیلات‌دهی این بانک پرداخت و تعداد تسهیلات این بانک را حدود ۳ میلیون فقره اعلام کرد. ارائه این تسهیلات به‌پشتوانه رسیدن منابع این بانک از ۷۰ همت به ۲۹۰ همت در سه سال اخیر است.

شمسی‌نژاد تاکید کرد که قرض الحسنه مهر ایران در سال‌های اخیر به ۷۰۰ شرکت دانش بنیان تسهیلات پرداخت کرده است. «سقف این وام ابتدا ۵۰۰ میلیون، سپس ۷۵۰ میلیون و حالا به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.»


افت ۵۶ درصدی سرمایه‌گذاری خطرپذیر


در بخش دیگری از این رویداد محمدحسین سجادی نیری، مدیرعامل تکنوتجارت و رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطر پذیر میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه را در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیاردتومان عنوان کرد که در نسبت با تولیدناخالص داخلی سهم بسیار اندکی است. با وجود این حتی همین رقم هم به گفته نیری اکنون کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی انجمن سرمایه‌گذاری خطر پذیر این است که از ۱۴۰۱ تاکنون میزان سرمایه‌گذاری ۵۶ درصد افت داشته است.

در مقابل علی عمیدی، مدیرعامل کارن کراد توضیح داد که وضعیت تامین مالی جمعی صعودی بوده به طوری که در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۵۰ میلیاردتومان تامین مالی جمعی صورت گرفته و در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۳ هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته عمیدی پیش‌بینی‌ فرابورس این است که امسال میزان سرمایه‌گذاری در حوزه کراند فاندینگ به ۱۰ هزارمیلیاردتومان برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.