راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از بیومتریک صوتی در بانکداری الکترونیک

تصدیق امنیتی دومرحله‌ای این روزها به‌صورت امری رایج در سیستم‌های بانکی جاافتاده است و حالا «بیومتریک صوتی» راه جدیدی که می‌تواند مانع از کلاه‌برداری شود.

آنچه «چاپ صوتی» (voiceprinting) گفته می‌شود اینک توسط دو موسسه مالی بزرگ امریکایی بنام‌های جی‌پی‌مورگان و ولز فارگو به‌صورت کامل بکار گرفته‌شده تا مشتریان واقعی را از کلاه‌برداران بالقوه تشخیص دهد. به همین منظور بانک اطلاعاتی از 65 میلیون صوت آلوده و اسپم به بانک اطلاعات اصلی این دو کمپانی اضافه‌شده تا در مواقع لازم هنگام اسکن صوتی قبل از آنکه کلاه‌بردار، بتواند فرد مقابل را منحرف کند، تشخیص به‌موقع را انجام دهد.

استفاده از بیومتریک صوتی در بانکداری الکترونیک

لیست سیاه ساخته‌شده به سیستم بانکی کمک می‌کند تا به‌موقع جلوی یک فریب را بگیرد و از طرف دیگر سیستم‌های بانکی با افزودن این لیست سیاه به بانک اطلاعات خود جلوی ورود یک کلاه‌بردار به سیستم‌های مختلف را می‌گیرند و مانع از تلاش مجدد کلاه‌بردار برای ورود غیرقانونی به «کال سنتر» می‌شوند.

مارک لیزر قائم‌مقام در کمپانی ورینت (Verint) می‌گوید با تجهیز 25 «کال سنتر» بزرگ امریکایی به این فناوری و با استفاده از این روش در چند ماه اخیر توانسته‌ایم 90 درصد از کلاه‌برداری‌هایی ازاین‌دست را از بین برده‌ایم.

درمجموع 7 بانک و موسسه مالی اعتباری امریکایی از این سیستم در حال استفاده بوده یا در مرحله پایلوت هستند اما سؤال مهمی که کارشناسان امنیتی مطرح می‌کنند این است که اگر بانک اطلاعات 65 میلیون، خودش هک شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

منبع: خبرآنلاین / engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.