راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیستم پرداخت آمازون: آشنای قدیمی

زمانی که جف بسوز در سال ۱۹۸۴ فروشگاه اینترنتی خود را برای فروش کتاب راه‌اندازی کرد، به سختی می‌توانست حدس بزند که کسب و کارش روزی در مرز توسعه‌ی تکنولوژی‌های پرداخت الکترونیک قرار بگیرد. آمازون که حال هشتمین وب سایت پربازدید و بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است، مدت‌هاست که درصدد تعریف دوباره صنعت پرداخت الکترونیک برآمده تا در میدان رقابت تنگاتنگ پرداخت جهان، حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

.

سیستم پرداختی آشنا، در سرتاسر وب

سیستم پرداخت آمازون، روشی سریع، آسان و امن برای خرید از سرتاسر فضای وب با استفاده از اطلاعاتی است که در حساب کاربری آمازون مشتریان ذخیره شده است. این اطلاعات می‌تواند شامل پروفایل کاربر، محل ارسال مرسوله، اطلاعات کارت‌های اعتباری، اعتبار موجود در حساب کاربری آمازون و بسیاری موارد دیگر باشد. با ارائه چنین سیستمی از سوی آمازون، دیگر لازم نیست که کاربر در هربار خرید از وب‌سایت‌های مختلف، اطلاعات خود را به شکلی تکراری وارد کند و می‌تواند با وارد کردن ایمیل و رمز عبور حساب کاربری آمازون خود، خریدش را تکمیل کند.

amazon-pay-btn-1

مدت‌هاست که مردم اکثر نقاط جهان، به تجربه خرید لذت‌بخش از آمازون عادت کرده اند، آمازون نیز با علم کامل به این مزیت رقابتی خود در تلاش است که بستر این تجربه خوشایند را در تمامی فروشگاه‌های الکترونیکی جهان فراهم کند.

آمازون با مدنظر داشتن تسهیل فرایند خرید بعنوان هدف غایی‌اش، سیستم پرداخت‌ خود را به سادگی طراحی کرده است. کافی است پس از انتخاب محصولات مورد نظرتان، به جای ورود به حساب کاربری در سایت فروشگاه بر روی دگمه ورود به آمازون و یا پرداخت توسط آمازون کلیک کنید تا با اتصال به حساب کاربری آمازون، پرداخت شما انجام شود.

amazon-payment-way2pay

آمازون علاوه بر تایید تکمیل فرایند پرداخت، نام و ایمیل خریدار را در اختیار فروشگاه قرار می‌دهد تا برای افزایش تجربه کاربری از آن استفاده کند. با استفاده از سیستم پرداخت آمازون دیگر لازم نیست که کاربر برای تکمیل فرایند پرداخت، سایت فروشنده را ترک کند و فروشنده می‌تواند با استفاده از این فرصت، تجربه کاربری بهتری را برای مشتریانش رقم بزند، همچنین استفاده از این سیستم به فروشنده این امکان را می‌دهد که پلن‌های فروش خلاقانه بر اساس پرداخت‌های دوره‌ای را طراحی کند.

amazon-payment-way2pay

آمازون سرویس پرداخت خود را برای تازه‌کارترین استارتاپ‌ها تا بزرگ‌ترین تجارت‌ها مناسب می‌داند، چرا که با استفاده از آن می‌توان سطح گفتگو را بالا برد و تاثیر زیادی در وفاداری مشتری گذاشت، خرید از طریق موبایل را سرعت بخشید، هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار را کاهش داد و مهم‌تر از همه اینکه مسئولیت امنیت پرداخت را به عهده‌ی شرکتی همچون آمازون گذاشت که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند.

هادی ایروانی، مدیر استارتاپ PeachDish می‌گوید: «من، هم بعنوان یک مشتری و هم بعنوان یک فروشنده از سیستم پرداخت آمازون لذت برده‌ام. مخصوصا بخش حفاظت در مقابل کلاه‌بردای، که ایده‌آل است.»

فروشگاه‌های بزرگی همچون Cymax، Wikimedia، Buil.com، autoplicity و بسیاری دیگر در حال حاضر از سیستم پرداخت آمازون پشتیبانی می‌کنند که روایت آن‌ها از بکارگیری این سیستم را می‌توانید به تفصیل در اینجا بخوانید.

Sean McWherter، یکی از مدیران autoplicity ادعا می‌کند که به دلیل اعتماد مردم به برند آمازون، پس از استفاده از آن، سطح گفتگو و اشتراک گذاری محصولات به شکل چشم گیری بالا رفته است. طبق گفته‌ی وی پس از این اتفاق پیشنهادهای تجاری بسیاری به آن‌ها شده است که کسب‌وکارشان را دگرگون کرده است.

آمازون برای توسعه خدمات خود  در این حوزه، فروشگاه‌‌سازهای بزرگی همچون Magento، Woocommerce،  Miva و بسیاری دیگر را مجهز به سیستم پرداخت خود کرده است، همچنین با توسعه ابزارهای مخصوص توسعه دهندگان و قراردادن APIهایی با امکانات فراوان در اختیار آن‌ها، امکان استفاده منعطف و متنوع را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است که یک گام فراتر از ابزارهای Google و PayPal است. مستندات یکپارچه سازی پرداخت آمازون را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

.

سیستم پرداخت محلی:‌ قدرت آمازون پشتوانه تمامی کسب‌وکارها

علاوه بر سامانه جامع پرداختی که آمازون تمرکز زیادی بر روی توسعه آن دارد، این شرکت روشی برای تبدیل گوشی و تبلت به یک کارت‌خوان هوشمند کرده است. این سیستم که با اتصال یک کارت‌خوانِ ۱۰ دلاری به گجت و نصب برنامه مختص آن فعال می‌شود، امکان پرداخت سریع و راحت در هر جایی که دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد را فراهم می‌کند.

آمازون-راه-پرداخت

آمازون-راه-پرداخت

میزان مبلغ تراکنش این دستگاه نیز تا 1 ژانویه سال 2016، 1.75٪ است که یک درصد از سیستم‌های مشابه Square و PayPal Here کمتر است.

آمازون-راه-پرداخت

آمازون، این آشنای قدیمی، فروشگاهی است که هرکسی که وارد فضای وب شود به زودی آن را شناخته و به احتمال تبدیل به یکی از مشتریانش خواهد شد. همین موضوع بستر مناسبی را برای آن فراهم کرده است تا میلیون‌ها کاربر خود را فارغ از محل خریدشان، به مشتریان خدمات پرداخت خود تبدیل کند، هرچند هنوز مشخص نیست که در این مسیر توان رقابت با رقبای قدرتمندی همچون Google و PayPal را داشته باشد یا نه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.