راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

7 چیزی که توسعه بانکداری الکترونیک باعث خواهد شد

1. یکی از مهم ترین هدف‌ها در توسعه بانکداری الکترونیکی کاهش، و در حالت مطلوب حذف الزام و اجبار افراد از طریق طراحی سایت، موبایل بانک و…. برای مراجعه به شعبه بانک‌ها برای دریافت خدمات بانکی است. از این طریق از اتلاف وقت و انرژی مشتریان و کارکنان شعبه بانک‌ها جلوگیری می‌شود و کارایی، کیفیت و سرعت خدمات به نحو مطلوبی بالا می‌رود.

2. سیستم‌های بانکداری الکترونیک تلاش می‌کنند تا وابستگی مبادله‌های مالی روزمره مردم را، به ابزارهای پرداخت کاغذی؛ از قبیل چک و اسکناس کاهش داده و آن‌ها را از نظر علمی و فرهنگی متقاعد کنند. بهره برداری از بانکداری الکترونیکی برای دولت‌ها نیز ارزش افزوده به همراه خواهد داشت.

3. توسعه سیستم‌های بانکداری الکترونیکی برای آن‌ها ارزش افزوده به همراه خواهد دارد، چرا که باعث کاهش هزینه‌های مربوط به چاپ و نشر و طراحی نشانه برای اسکناس می‌شود. به عنوان مثال، در کشور ایران سالیانه 700 میلیون اسکناس فرسوده نابود می‌شود. برای تولید اسکناس‌های جدید هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومان صرف می‌شود. حذف درصدی از این هزینه‌ها می‌تواند کمک زیادی به اقتصاد کشور نماید.

4. افزایش کیفیت و راندمان سیستم‌های دریافت و پرداخت کنونی از دیگر برنامه‌هایی است که در اثر توسعه بانکداری الکترونیکی عاید مردم خواهد شد.

5. یکی از مواردی که همیشه بر فرایند کاری بانک‌ها فشار وارد می‌کند، وجود پیک‌های کاری ناشی از مراجعه متعدد مردم برای پرداخت هزینه‌های ادواری است. این هزینه‌ها که شامل قبوض خدمات عمومی مانند برق، گاز، تلفن،حق بیمه، پرداخت سود سهام و .. هستند. در صورتی که به وسیله سیستم‌های الکترونیکی امکان پرداخت داشته باشند، درصد بالایی از حجم کاری شعبه‌ها را کاهش داده و در نتیجه باعث بالا رفتن کیفیت کار شعب خواهند شد.

6. اشاعه عملی و فرهنگی ابزارهای پرداخت الکترونیکی مانند کارت‌های بانکی، دستور پرداخت الکترونیکی، پول الکترونیکی ، چک الکترونیکی و …

7. توسعه تجارت الکترونیکی با استفاده از پشتوانه بانکی به ویژه توسعه پول الکترونیک برای تسهیل مبادله‌های مالی در محیط وب.

منبع: بانکی دات آی آر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.