راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محصول والتو؛ کیف پول سخت‌افزاری صددرصد ایرانی

مهسا قنبری، مدیر و هم بنیان‌گذار محصول «والتو»؛ کیف پول رمزارزی سخت‌افزاری است که در استارتاپ استودیو رادین توسعه و تولید محصول والتو را آغاز کرده است.

قنبری در مورد دلیل حضورشان در نمایشگاه اینوتکس، ابتدا به حضور در نمایشگاه اینوتکس سال گذشته اشاره کرد و گفت: «ما سال گذشته در نمایشگاه اینوتکس برای اولین‌بار شرکت کردیم. آن زمان نسخه اولیه محصولمان ارائه شده بود و با دو هدف در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم. هدف اصلی ما هم جذب سرمایه بود؛ زیرا برای رساندن محصول به نقطه‌ای که رضایت مشتری را جلب کند و همچنین تولید آن هزینه بالایی موردنیاز بود. هدف دوم گرفتن بازخورد از بازدیدکنندگان بود. در نمایشگاه هم شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران جسورانه حضور داشتند و هم بازدیدکنندگان و از همه اقشار جامعه بودند. سال گذشته محصول خود را به مخاطبان معرفی کردیم و به یک جمع‌بندی درباره بازار محصول خود رسیدیم و مسیر توسعه محصول برایمان هموارتر شد، درعین‌حال توانستیم با چند صرافی رمزارز و سرمایه‌گذاران متعدد در غرفه‌ها و همچنین کافه سرمایه ارتباط برقرار کنیم.»

قنبری ادامه داد: «امسال قصد داریم محصول‌مان را به فروش برسانیم؛ ازاین‌رو در این نمایشگاه یک جشنواره ویژه هم ترتیب داده‌ایم تا مخاطبانمان بتوانند با 20 درصد تخفیف به مناسبت برگزاری اینوتکس محصول را خریداری کنند. در کنار این تخفیف قرعه‌کشی نیز برگزار کردیم و به دو نفر به‌صورت رایگان و ده نفر با 50 درصد تخفیف محصول خود را ارائه دادیم و امیدوارم علاوه بر فروش خوب، بازخوردهای بیشتری از بازدیدکنندگان دریافت کنیم.»

او در خصوص جذب سرمایه در سال جاری اظهار کرد: «به دلیل اینکه به‌صورت بوت‌استرب برای فروش محصول اقدام کرده‌ایم، هزینه‌هایی که تاکنون برای فروش انجام داده‌ایم را خود شرکت رادین به‌عنوان استارتاپ استودیو بر عهده گرفته است، اما برای توسعه مدل‌های جدیدتر، جذب سرمایه می‌تواند سرعت کار را افزایش دهد که با سرمایه‌گذاران خطرپذیر در نمایشگاه دراین‌خصوص گفتگو خواهیم کرد.»

مدیر و هم بنیان‌گذار محصول والتو درباره سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس گفت: «همه چیز تقریباً مانند سال گذشته است؛ البته به نظر می‌آید حضور سرمایه‌گذاران به‌عنوان غرفه‌دار نسبت به سال گذشته کمتر شده است. امسال بر خلاف سال گذشته، سرمایه‌گذاران فقط در معرکه، کافه سرمایه و فن‌بازار حضور داشتند. برای ما البته تجربه بهتری بود؛ زیرا محصول آماده فروش داریم که سال گذشته این‌گونه نبود و به همین جهت تجربه جذاب‌تری نسبت به سال گذشته خواهد بود. به دلیل آمادگی محصول، بسیاری از افراد درباره خصوصیات محصول، قیمت و چگونگی خریداری محصول از ما سؤال می‌کنند که همین موضوع اطلاعات خوبی را در خصوص نیاز مشتری در اختیار ما قرار می‌دهد.»

او درباره مراجعه‌کنندگان به غرفه رادین توضیح داد: «بیشتر مراجعان تاکنون از افراد عادی بوده‌اند و تعداد کمتری کسب‌وکار مراجعه کرده‌اند. جذابیت محصول و غرفه ما برای فعالان رمزارز زیاد بوده است. این موضوع که یک محصول از صفر تا صد توسط ایرانی‌ها ساخته شده برای افراد موردتوجه بوده است. مسائلی همچون نیازنداشتن به وی‌پی‌‌ان، نبود احتمال تحریم آی‌پی، خرید دست‌اول از تولیدکننده و نیز پشتیبانی از زبان فارسی جذابیت محصول ما را برای افراد دوچندان کرده است.»

قنبری درباره همکاری این محصول با صرافی‌های رمزارزی بیان کرد: «در حال حاضر با صرافی‌ها همکاری نمی‌کنیم، اما در نسخه‌های آینده که قصد تبدیل‌شدن به DEX را داریم با به دنبال همکاری با صرافی‌ها خواهیم بود. البته در حال حاضر اتصال خود سخت‌افزار به صرافی‌ها امکان‌پذیر است که دراین‌خصوص با برخی از صرافی‌ها مذاکره کردیم تا کاربران بتوانند به‌راحتی انتقال دارایی خود از صرافی به کیف پول و برعکس را انجام دهند.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «سعی کرده‌ایم به دلیل ماهیت سخت‌افزاری محصول‌مان، معماری دیگر محصولات موجود در بازار را در نظر بگیریم تا بهترین معماری را از نظر امنیت اجرا کنیم. معماری مورداستفاده در محصول ما دارای امن‌ترین سطح یعنی EAL5+ است. برای این کار نیاز به استفاده از ماژول امن است که زبان برنامه‌نویسی مخصوص خود را دارد و برای توسعه لازم است به دانش رمزنگاری، بلاک‌چین و سخت‌افزاری به‌صورت هم‌زمان تسلط داشت. باتجربه چندین ساله شرکت رادین در حوزه امنیت، این امر در والتو امکان‌پذیر شد. این ویژگی باعث می‌شود وقتی محصول در دست فرد دیگری قرار گرفت، امکان سوءاستفاده و هک آن وجود نداشته باشد. اپلیکیشن موبایلی مرتبط با کیف پول توسط تیم ما توسعه داده شده که برای اولین‌بار یک اپلیکیشن ایرانی امکان ساخت چند کیف پول نرم‌افزاری و سخت‎‌‎افزاری را به‌صورت هم‌زمان به کاربر ارائه می‌دهد. والتو امکان مدیریت انواع دارایی از بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، ترون و… و هزار توکن زیرمجموعه آن‌ها را به کاربر می‌دهد. این اپلیکیشن دوزبانه، زبان‌‌ فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربران تجربه کاربری بهتری داشته باشند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، چون صفر تا صد محصول در ایران تولید شده است، مانند محصولات مشابه خارجی ریسک دستکاری یا اصطلاحاً Tamper شدن را ندارد و پشتیبانی کامل برای کاربران وجود خواهد داشت.»

نویسنده / مترجم نگار حاتمی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.