راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی ابزار و خدمات تأمین مالی جمعی؛ هدف اصلی کارن کراد برای حضور در اینوتکس ۲۰۲۴

امیررضا صادقی، مدیر سرمایه‌گذاری سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن در گفت‌وگو با «راه پرداخت» درباره تجربه حضور این شرکت در دوره‌های پیشین نمایشگاه اینوتکس گفت: «از سال ۱۳۹۷ در راستای همکاری با مجموعه اینوتکس همواره در کنار این رویداد بوده‌ایم و معمولاً بخشی از نمایشگاه را پیش برده‌ایم. از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ برگزاری کافه‌سرمایه را به عهده داشتیم. دو سال اخیر نیز بخش روش تأمین مالی جمعی به فعالیت‌های ما در اینوتکس اضافه شد. امسال هم علاوه بر فعالیت‌های گذشته‌مان با اهداف تازه دیگری وارد نمایشگاه شده‌ایم.»
او افزود: «فعالیت ما به مرحله بعد از راه‌اندازی یک کسب‌وکار مربوط می‌شود. کسب‌وکارها بعد از مرحله راه‌اندازی و در مرحله رشد با نیاز اساسی جذب سرمایه روبه‌رو هستند. ابزارهای کارن در این مرحله در کنار کسب‌وکارهاست و به آنها کمک می‌کند بتوانند جذب سرمایه موفقی داشته باشند.»


 هدف کارن ارائه سرویس غنی‌تر به مشتریان است


مدیر سرمایه‌گذاری سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن کراد در ادامه توضیح داد: «خدمات دیگر کارن ازجمله ارزش‌گذاری و ارزیابی و ارائه مشاوره به مشتریان است. اما خدمات اصلی کارن تأمین مالی به دو روش بروکری و جمعی است.»

او درباره اهداف کارن از شرکت در سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس گفت: «بیش از اینکه بخواهیم محصولی را رونمایی کنیم، به دنبال آن هستیم که بتوانیم سرویس غنی‌تری ارائه دهیم، زیرا ابزار تأمین مالی جمعی هنوز برای بسیاری از متقاضیان جذب سرمایه ناشناخته مانده است.»


 ۴۶۳ میلیارد تومان جذب سرمایه با ابزار تأمین مالی جمعی


صادقی درباره فعالیت‌های کارن کراد بیان کرد: «کارن کراد تاکنون بیش از ۴۶۳ میلیارد تومان به‌صورت تأمین مالی جمعی برای کسب‌وکارها جذب کرده که بیش از ۲۴۹ میلیارد تومان آن برای شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است. ارقام گفته‌شده نشان‌دهنده این است که ابزار تأمین مالی جمعی کارن کراد می‌تواند برای شرکت‌های دانش‌بنیان مفید باشد.»

او افزود: «کارن با مدل سرمایه‌گذاری بروکری خود نیز توانسته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه کند؛ بنابراین نگاه ما در اینوتکس امسال از جنس رونمایی محصول نیست. در نهایت هدف اصلی ما از شرکت در اینوتکس، معرفی خدمات کارن است.»

مدیر سرمایه‌گذاری سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن در ادامه گفت‌وگو درباره تأثیر اینوتکس برای مشتریان کارن گفت: «در سال‌های گذشته در بخش کافه‌سرمایه اینوتکس که پیش‌ازاین انجام می‌دادیم به‌صورت مداوم به موفقیت در جمع‌بندی جذب سرمایه کسب‌وکارها می‌رسیدیم و هر سال به فراخور کسب‌وکارها موفق به جذب سرمایه برای آنها می‌شدیم. از زمانی که بخش تأمین مالی جمعی را در نمایشگاه اینوتکس به فعالیت‌های کارن اضافه کردیم، مسیرمان در اینوتکس به این صورت بود که در دو سال گذشته ۴.۵ میلیارد تومان برای کسب‌وکارها جمع‌آوری کردیم و سال گذشته نیز توانستیم از طریق این ابزار تأمین مالی جمعی ۲۱ میلیارد تومان برای کسب‌وکارها تأمین کنیم. امسال هم امیدواریم بتوانیم؛ مانند گذشته چنین دستاوردهایی داشته باشیم.»

صادقی درباره تفاوت‌های اینوتکس با دیگر نمایشگاه‌های حوزه فناوری بیان کرد: «تفاوت اینوتکس امسال با سال‌های گذشته در انحصاری بودن موضوع این دوره از نمایشگاه است و شاید بزرگ‌ترین گردهمایی و رویدادی است که به موضوع فناوری اهمیت می‌دهد. امیدوارم این رویه برقرار بماند، زیرا جایی است برای ارتباط عموم مردم با فناوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.