راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار به‌عنوان مجری نکستیشن و فروم حکمرانی در اینوتکس ۲۰۲۴ حضور دارد

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار مجری دو بخش نکستیشن و فروم حکمرانی سیزدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۴ است. این نمایشگاه که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در پارک علم و فناوری پردیس برگزار می‌شود، شامل سه بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و رویدادهای آنلاین است و رویدادهای مختلفی از جمله استیج اینوتکس، نکستیشن، فروم حکمرانی در خلال این نمایشگاه برپا می‌شود. بخش نکستیشن با دبیری رضا جمیلی در محتوا و فروم حکمرانی با دبیری رضا قربانی در محتوا برگزار می‌شود. همچنین رسانه‌های راه پرداخت، عصر تراکنش و کارنگ حامی رسانه‌ای اینوتکس ۲۰۲۴ هستند.

فروم حکمرانی و نکستیشن میزبان پنل‌ها و ارائه‌های تخصصی از نمایندگان بخش خصوصی و دولتی است. فروم حکمرانی یک رویداد دو روزه است و رضا قربانی، مؤسس کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، دبیر رویداد فروم حکمرانی است. در این فروم حکمرانی قرار است به موضوعات فناوری و نوآوری از زاویه دید حکمرانی پرداخته شود. نکستیشن هم یک رویداد آینده‌محور است که در آن تلاش می‌شود روندها و ترندهای نوآوری را مورد بحث و بررسی قرار دهد. این رویداد شامل ارائه، سخنرانی و پنل‌های مختلف است و رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار، دبیر محتوایی آن است.

برنامه زمانی و محتوایی نکستیشن و فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ را از اینجا می‌توانید ببینید.


مروری بر موضوعات تخصصی در نکستیشن


نکستیشن ۲۰۲۴ میزبان بیش از ۱۰۰ فعال حوزه نوآوری و فناوری است که بیش از ۳۰ پنل و ارائه تخصصی را در این رویداد رقم خواهند زد. این سومین سالی است که رویداد سه‌روزه ایستگاه آینده در اینوتکس برگزار می‌شود. نکستیشن به‌صورت کلی به تغییروتحول در زیست اجتماعی و اقتصادی و اثر فناوری‌های جدید بر زندگی مردم می‌پردازد. ایستگاه آینده ۲۰۲۴ متمرکز بر آینده بازارها، صنایعی از جمله لندتک، لجستیک، هوش مصنوعی، خرده‌فروشی و بلاک‌چین است. همچنین به بررسی نقش متغیرهایی مانند نسل زد و برند کارفرمایی در این آینده، نقش شرکت‌های بزرگ، ترندهای فناوری و تحولات آینده در اکوسیتسم نوآوری می‌پردازد.

نزدیک به ۲۰ پنل و ۱۲ ارائه تخصصی در رویداد نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و بالغ بر ۸۰ نفر به‌عنوان کارشناس و سخنران در آن به ارائه محتوا خواهند پرداخت.

رضا جمیلی، دبیر محتوایی ایستگاه آینده اینوتکس ۲۰۲۴ و مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار در خصوص این رویداد عنوان کرد: «نگاه ما در نکستیشن امسال این بوده که برخلاف سال‌های گذشته که درباره جذابیت فناوری و نوآوری صحبت می‌شده، کمی بحث‌ها را زمینی و واقعی کنیم و متناسب با نیاز، مختصات،‌ داشته‌ها و چالش‌های اکوسیستم نوآوری ایران درباره آینده بحث کنیم.»

رضا جمیلی، مجری استیج محتوایی نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۴ و مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار

به اعتقاد جمیلی، برخی از «آينده‌»هایی که در حوزه فناوری و نوآوری درباره‌شان بحث می‌شود، حداقل در حال حاضر نسبتی با ما ندارند و برای اکوسیستمی که درگیر مسائلی مانند سرعت اینترنت، مهاجرت منابع انسانی و کمبود نقدینگی است، موضوعاتی فانتزی به شمار می‌آیند.


نگاهی به روندهای روز دنیا در فروم حکمرانی


G-forum یا فروم حکمرانی یکی از بخش‌های اینوتکس ۲۰۲۴ است که میزبان ۱۰ پنل تخصصی و بیش از ۳۰ کارشناس در قالب سخنران از بخش خصوصی و دولتی است. دبیر محتوایی این بخش رضا قربانی، هم‌بنیان‌گذار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار است و این رویداد به موضوعات فناوری و نوآوری از زاویه دید حکمرانی می‌پردازد. فروم حکمرانی، روندهای جهانی به‌روز را از زوایای نوین مورد بررسی قرار می‌دهد.

رضا قربانی، بنیان‌گذار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و دبیر رویداد فروم حکمرانی

مباحثی چون تنظیم‌گری، حقوق رقابت در حوزه‌های نوآورانه، نقش فناوری در حکمرانی که در فروم حکمرانی موردبحث و بررسی قرار می‌گیرند. در این رویداد دوروزه بیش از ۳۰ صاحب‌نظر از نوآوری در تنظیم‌گری صحبت خواهند کرد.

رضا قربانی، هم‌بنیان‌گذار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و دبیر محتوایی رویداد فروم حکمرانی درباره این رویداد توضیح داد: «در این بخش از اینوتکس، نگاه ما این بوده که برای اولین‌بار در رویدادی که تا حدودی خود دولتی‌ها میزبان آن هستند، از آنها صریح و بدون لکنت پرسش‌گری کنیم.»

قربانی ادامه داد: «در فروم حکمرانی می‌خواهیم راجع‌به مسیر سیاست‌گذاری نوآوری و آسیب‌شناسی این حوزه صحبت کنیم و ببینیم در چه حوزه‌‌هایی می‌توانیم خطاهای گذشته را جبران کنیم و در چه حوزه‌هایی این خطاها قابل جبران نیستند.»

به گفته قربانی یکی از محتواهای جذابی که در فروم حکمرانی برای اولین‌بار به آن پرداخته می‌شود، موضوع تقلب، سایبربولی و کلاه‌برداری‌های دیجیتال در پلتفرم‌های ایرانی است که حقوق کاربر به راحتی در آنها تضییع می‌شود و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

او ادامه داد: «در رویداد فروم حکمرانی برای اولین‌بار می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که حقوق مصرف‌کننده در پلتفرم‌هایی مانند دیوار،‌ شیپور، دیجی‌کالا، اسنپ و… چیست و به چه صورت پلتفرم‌ها باید احراز هویت کنند و چگونه باید با ماجرای تقلب، سایبربولی و کلاه‌برداری‌های دیجیتال برخورد شود و به‌طور کلی، مسئولیت پلتفرم‌ها، کاربران و رگولاتور چیست.»

قربانی در پایان صحبت‌های خود مطرح کرد: «ما در فروم حکمرانی آینده را هم دیده‌ایم و به این نگاه کرده‌ایم که جاهایی مانند دبی یا اروپا به چه شکل نوآوری را تنظیم‌گری می‌کنند و برای آن قانون و نقشه راه می‌نویسند. در واقع در کنار نقد و آسیب‌شناسی مسیری که خودمان آمده‌ایم به این موضوع نیز توجه کرده‌ایم که حکمرانی درست نوآوری چگونه می‌تواند باشد.» 

علاقه‌مندان برای دسترسی به اخبار و محتواهای نمایشگاه اینوتکس می‌توانند به سایت راه پرداخت، عصر تراکنش یا کارنگ مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.