راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارائه تسهیلات خرد بانکی برای کودکان و نوجوانان در کیدزی

کیدزی زیست‌بوم دیجیتالی کودک و نوجوان بانک پاسارگاد است که در سال‌های اخیر علاوه بر توسعه زیرساخت‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان و همچنین ارائه محصولات گوناگون در بازارهای دیجیتالی توانسته مخاطبانی از سراسر ایران جذب کند. نگرش کیدزی به این حوزه نگاه زیست‌بوم محور است و در حال جذب کسب‌وکارهای گوناگون به این ساختار است تا بتواند خدمات متنوعی به کودکان و نوجوانان و همچنین والدین آنها ارائه دهد. علاوه بر این برای ایجاد فضایی هم‌افزا میان کاربران نهایی و کسب‌وکارهای حوزه‌های این حوزه، کیدزی سرویس‌ها و خدمات گوناگونی را در فضای پلتفرمی توسعه داده و ابزارهای نوآورانه دیگری هم در آینده نزدیک ارائه خواهد داد.

ارائه خدمات مالی و بانکی به کاربران نهایی و همچنین صاحبان کسب‌وکار یکی از مأموریت‌های اصلی کیدزی است. ارائه سرویس‌های متنوع پرداخت، ابزارهای تسهیلگرانه خرید و مدل‌های متنوعی از خدمات تشویقی به کاربران نهایی، بخشی از این خدمات است که به‌واسطه زیرساخت‌های بانک پاسارگاد و سرزمین هوشمند پاد به کسب‌وکارهای حوزه کودک و نوجوان ارائه می‌گردد. در راستای این خدمات مالی و بانکی کیدزی در سال ۱۴۰۳ خدمات نوینی در حوزه تسهیلات برای کودکان و نوجوانان را به شبکه ارزش خود اضافه کرده است.

محمودرضا فرهادی مدیر ارشد کیدزی می‌گوید: «باتوجه‌به گسترش جامعه مخاطب، محصولات مختلف متصل به زیر ساخت‌های کیدزی و پوشش تمامی نقاط ایران، باتوجه‌به استراتژی‌های کلان این زیست‌بوم و همچنین چشم‌اندازی که برای نقش‌آفرینی بیشتر در معیشت اقشار جامعه داریم در سال پیشرو از سرویس‌ها و کسب‌وکارهای متنوعی در این فضا رونمایی خواهیم کرد. گام اول این خدمات، اضافه‌شدن خدمت تسهیلات خرد در اپلیکیشن زیپاد خواهد بود. کیدزی به‌عنوان زیست‌بوم کودک و نوجوان بانک پاسارگاد در اسفندماه سال گذشته خبر از راه‌اندازی اولین نئوبانک تخصصی کودک و نوجوان کشور را داده بود و اکنون امیدواریم با راه‌اندازی سرویس تسهیلات خرد زیپاد، گامی بلند در جهت رشد و توسعه سواد مالی کودکان و نوجوان شایسته کشورمان برداریم.»

بر اساس گزارش واحد کسب‌وکار کیدزی، اعطای تسهیلات بانکی و خرید به صاحبان حساب‌های دیجیتال، یکی از مشوق‌های هوشمندانه و تحسین‌برانگیز برای ایجاد علاقه کودکان و نوجوانان به یادگیری مهارت‌های مالی و همچنین ایجاد رفتارها و عادت‌های کاربردی در فضای زندگی روزمره است. سرویس تسهیلات خرد زیپاد باهدف استقلال مالی کودکان و نوجوانان و آشنایی آنان با مباحث مالی و بانکی نظیر پس‌انداز، مدیریت سرمایه، تعهد مالی و سنت نیکوی قرض‌الحسنه و مواردی ازاین‌قبیل از حوالی خردادماه سال جاری راه‌اندازی و آماده اعطای تسهیلات به دارندگان حساب زیپاد خواهد بود.

زیپاد به‌عنوان ابزار مالی و نظارتی والدین در این زیست‌بوم، در راستای ارائه خدمات نوآورانه مالی و بانکی به افراد کمتر از هجده سال و باهدف حمایت از اقتصاد خانواده و آموزش سواد مالی به کودکان و نوجوان کشورمان، برای نخستین‌بار سرویس ارائه تسهیلات خرد بانکی به کاربران خود را رونمایی می‌نماید. در این سرویس، دارندگان حساب دیجیتال کودک و نوجوان بانک پاسارگاد بدون نیاز به ضامن، ارائه چک و یا سفته و دیگر موارد تنها در چند دقیقه پس از ثبت درخواست خود، می‌توانند بر اساس مدل‌های متنوع پیش‌بینی شده تسهیلات کوتاه‌مدت دریافت کنند.

دریافت این تسهیلات به‌صورت کاملاً آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک پاسارگاد نمی‌باشد. همچنین اعطای آن بدون اخذ ضامن و وثیقه بوده و تنها بر اساس اعتبارسنجی هر یک از والدین به‌عنوان افتتاح‌کننده حساب و رفتار مالی فرزندان انجام می‌شود (عدم بدهی معوق بانکی، عدم چک برگشتی یا بدحسابی بانکی).

برای ایجاد حساب دیجیتال کودک و نوجوان بانک پاسارگاد، کافی است یکی از والدین با گوشی هوشمند خود اپلیکیشن زیپاد را دانلود و در آن ثبت‌نام کند. پس از ثبت‌نام و طی‌کردن مراحل احراز هویت برای فرزند یا فرزندان خود به‌صورت آنلاین، حساب دیجیتال بانک پاسارگاد را افتتاح نماید. پس از آن، والدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن زیپاد به‌راحتی در سراسر ایران از خدمات و امکانات رایگان این حساب دیجیتال استفاده کنند. حساب دیجیتال کودک و نوجوان، بیش از هر چیز به کودکان و نوجوانان احساس استقلال مالی می‌دهد. این استقلال می‌تواند به آنها در زمینه مدیریت منابع مالی کمک کند. علاوه بر این موجب افزایش اعتمادبه‌نفس کودکان نیز خواهد شد.

خانواده‌ها می‌توانند با کمک امکاناتی که زیپاد در اختیار آنها می‌گذارد و با استفاده از مطالب آموزشی مفید در زمینه سواد مالی که در این اپلیکیشن قرار دارد، به فرزندان خود در زمینه‌های بانکی آموزش دهند از ابزارها مختلف مالی آن استفاده نمایند و همچنین از خدمات کسب‌وکارهای موجود در بستر کیدزی نیازهای روزمره خود را برطرف نمایند. امید است این خدمت جدید برای خانواده‌های ایرانی سودمند باشد و علاوه بر فرهنگ‌سازی در زمینه مسائل مالی، در آینده‌ای نزدیک تبدیل به عضو دائمی خانواده‌های ایرانی شود.

منبع کیدزی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.