راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود معنادار بانك مركزي به تبليغات بانك‌ها در تلويزيون

پخش آگهی تبلیغاتی از صداوسیما در زمینه انتشار اوراق مشارکت، فروش سهام، جوایز بانک‌ها، اعلام پیش‌فروش و موارد مشابه، نیازمند ارائه مجوز‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح است.

در پی نامه‌نگاری بانک مرکزی در زمینه پخش آگهی برخی از موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز و پشتیبانی مالی آنان از برنامه‌های رسانه ملی، شورای نظارت بر صدا و سیما طی نامه‌ای اعلام کرد: «پخش آگهی از صداوسیما مبنی بر انتشار اوراق قرضه، فروش سهام، جوایز بانک‌ها، اعلام پیش‌فروش و موارد مشابه نیاز به مدارک لازم و ارائه مجوز مراجع ذی‌صلاح دارد».

در این نامه همچنین آمده است: «با توجه به تبعات منفی گسترده و محتمل موسسات مالی – اعتباری فاقد مجوز، از طرح و تبلیغ این موسسات در برنامه‌های صدا و سیما به هر شکلی خودداری خواهد شد.»

بانک مرکزی طی سال‌های اخیر در راستای سامان‌دهی بازار غیرمتشکل پولی تلاش‌های گسترده‌ای را‌ آغاز نموده و در این مسیر از همراهی و مساعدت دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف بهره‌مند بوده است.

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.