راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک‌ها بودجه IT خود را افزایش می‌دهند

برآوردهای پژوهشگران نشان می‌دهد بانک‌ها در سراسر دنیا قصد دارند بودجه بیشتری را در بازار محصولات و خدمات آی‌تی مصرف کنند. به گزارش رویترز، نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بانک‌ها قصد دارند بودجه آی‌تی خود را افزایش دهند. در این نظرسنجی که توسط شرکت Temenos، یکی از عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای بانکداری انجام شده است ۱۹۸ نفر از مدیران ارشد بانک‌ها از سراسر جهان شرکت کرده‌اند. بنا بر یافته‌های این پیمایش، حدود دو سوم از بانک‌ها قصد دارند بودجه بیشتری را در سال جاری صرف فناوری‌های اطلاعاتی کنند که این رقم پس از بحران مالی سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

بر اساس این گزارش، راهبرد جدید بانک‌ها این است که قصد دارند با روی آوردن به فناوری‌های پردازش ابری هزینه‌های خود را کاهش دهند. در حال حاضر ۸۶ درصد بانک‌ها از ابزارها و فناوری‌های پردازش ابری مثل ایمیل‌های ابری و یا ابزارهای کار جمعی تحت این فناوری استفاده می‌کنند. این رقم در سال ۲۰۰۹ حدود ۵۷ درصد بوده است. با این همه به نظر می‌رسد نگرانی بانک‌ها از جنبه‌های امنیتی این فناوری‌ها نیز در حال افزایش است. این نظرسنجی نشان می‌دهد ۳۹ درصد بانک‌ها نگران جنبه‌های امنیتی استفاده از این فناوری هستند. این رقم یک سال پیش ۲۹ درصد بوده است.

در این پیمایش فقط ۱۱ درصد از پاسخ‌گویان گفته‌اند احتمالاً هزینه‌کردهای امسال‌شان در بازار محصولات آی‌تی کمتر از قبل خواهد بود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد بانک‌ها بیش از هرچیز نگران کاهش وفاداری مشتریان‌شان هستند. ۳۰ درصد آن‌ها از این موضوع به عنوان مهم‌ترین چالش پیش روی خود یاد کرده‌اند. به نظر می‌رسد نگرانی بانک‌های آسیایی در این زمینه بیشتر از نگرانی بانک‌های اروپایی است. به همین خاطر بانک‌های آسیایی علاقه بیشتری به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های آی‌تی دارند تا بتوانند از این طریق مشتریان خود را حفظ کنند.

منبه: ایستنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.