راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۲۳ عنوان کتاب به همت انتشارات راه پرداخت در سال ۱۴۰۲ منتشر شد / معرفی ۲۳ کتاب در حوزه فناوری‌های مالی

انتشارات راه پرداخت، به‌عنوان بخشی از کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، ۲۳ جلد کتاب را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد که از این تعداد، ۹ عنوان کتاب به رایگان در اختیار علاقه‌مندان حوزه فناوری‌های مالی (فین‌تک) قرار گرفته است. در این مطلب نگاهی مختصر به این ۲۳ کتاب خواهیم داشت و به معرفی آنها می‌پردازیم.


نئوبانک ۲.۰


کتاب «نئو بانک ۲.۰» حاصل ترجمه گزارش جامعی از مؤسسه مدیچی در سال ۲۰۲۰ است که با ترجمه علیرضا ماهیار و محمدسعید خجسته توسط انتشارات راه پرداخت به چاپ رسید. این کتاب نتیجه مطالعه‌ای جامع مبتنی بر داده‌های اختصاصی حوزه فین‌تک این مؤسسه است که حاصل جمع‌آوری داده‌های بیش از 13 هزار استارتاپ، رصد کسب‌وکارهای صنعت فین‌تک در طول سال‌ها، برگزاری جلسات طوفان فکری و مصاحبه‌های عمیق با متخصصان این حوزه و در نهایت شناسایی روندهای بازار بوده است. محتوای این کتاب تلاش می‌کند مخاطب را با ابعاد گوناگون نئوبانک‌ها آشنا کند و با معرفی بخش‌های جذاب و در حال رشد این اکوسیستم، به مدیران و فعالان بانکداری برای انتخاب مسیر درست دید دهد. مطالعه داده‌های اختصاصی حوزه فین‌تک و مصاحبه‌های عمیق با متخصصان این حوزه برای آشنایی بهتر با نئوبانک‌ها، محور اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


راهبری تحول دیجیتال


کتاب «راهبری تحول دیجیتال» نوشته دنیس خو را انتشارات «مارشال کاوندیش» در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. این کتاب به قلم علیرضا کیان‌پور و نوشا جعفری به زبان فارسی ترجمه و به همت انتشارات راه‌ پرداخت منتشر شد. دنیس خو، یکی از رهبران موفق در کسب‌و‌کار دیجیتال و از پیشگامان بانک دیجیتال در منطقه آسه‌آن است. او با داشتن تجربه‌ در دو حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری، مهارت منحصربه‌فردی در توسعه و اجرای استراتژی‌های تحول کسب‌وکار در دنیای دیجیتال دارد. کتاب «راهبری تحول دیجیتال» محصول تجربیات عملی و موفق نویسنده در راه‌اندازی بانک دیجیتال است.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


استاندارد فیات


کتاب «استاندارد فیات» به قلم سیف‌الدین آموس، اقتصاددان مشهور پیرو مکتب اتریشی، نشان می‌دهد که چگونه دولت‌ها از طریق کنترل انحصاری سیستم پولی در قرن گذشته، تأثیر منفی خود را بر صنایع تحقیقات مدرن/دانشگاهی، تولید غذا، تولید انرژی، نظام مالی و حتی توسعه کشورها گذاشته‌اند. در این کتاب، آموس به تغییر روند جهانی از استاندارد طلا به سیستم امروزی پول فیات تحت حمایت دولت‌ها می‌پردازد، اهداف و شکست‌های استاندارد فیات را تشریح کرده و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گسترده استفاده از پول فیات و همچنین بررسی چگونگی تأثیر بیت‌کوین بر آن در طول زمان را شرح می‌دهد.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


توکنومیکس


کتاب «توکنومیکس» به قلم علی‌اصغر قائمی‌نیا و به همت انتشارات راه پرداخت منتشر شده است. این کتاب در پنج فصل، دریچه‌ای برای ورود به دنیای جدید اقتصادی معرفی می‌کند که با کمک فناوری بلاکچین ساخته شده است. شرح مختصری از انتظام جدید مفاهیم اقتصادی، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان مبتنی بر بلاکچین، رهاورد بلاکچین برای اخلاق و اقتصاد و جستارهایی از اقتصاد اسلامی در این حوزه، شاکله اصلی این کتاب را شکل می‌دهد. مطالعه این کتاب به پژوهشگران و فعالان اقتصادی به‌خصوص در زمینه‌های تأمین مالی، توکن‌سازی و بازارهای مالی توصیه می‌‌شود.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


ساخت بانک مبتنی بر هوش مصنوعی


شرکت مشاوره مک‌کنزی در سال ۲۰۲۱ کتابی با عنوان «ساخت بانک مبتنی بر هوش مصنوعی» منتشر کرد که در آن رنی‌ توماس، شوایتانگ سینگ، برنت کارسون و وایولت چانگ با همکاری تعدادی از صاحب‌نظران و همکاران خود در پنج مقاله به ترتیب به مسائل «مواجهه بانک‌ها با چالش‌ هوش مصنوعی»، «بازتعریف لایه تعامل با مشتری»، «تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی»، «نوسازی فناوری مرکزی برای بانک مبتنی بر هوش مصنوعی» و «مدل عملیاتی پلتفرمی برای بانک مبتنی بر هوش مصنوعی» پرداخته‌‌اند. این کتاب به قلم حسین حقیقی، علی‌ حسین‌نبی‌زاده و محمد شیریجیان به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات راه پرداخت منتشر شده است.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


۶۰ الگوی مدل کسب‌و‌کار (چاپ سوم)


کتاب ۶۰ الگوی مدل کسب‌وکار (چاپ سوم) نوشته الیور گاسمن، میکلا سیک و کارولین فرانکن برگر با ترجمه مازیار نوربخش و محمدرضا درخشان با سه بخش کلی و در 434 صفحه به‌ همت انتشارات راه پرداخت منتشر شده ‌است. الیور گاسمن و همکارانش در کتاب ۶۰ الگوی مدل کسب‌وکار به ما فرصتی عالی داده‌اند تا تفکرات قدیمی خودمان درباره الگوهای کسب‌وکار و کسب درآمد را به چالش بکشیم. این کتاب ابزاری کارآمد برای تعریف دقیق چگونگی و چرایی کسب درآمد کسب‌وکارها از مشتریان محسوب می‌شود و مطالعه آن به کسب‌وکارهای کوچکی که تلاش دارند منطق غالب کسب درآمد در صنعت‌شان را به چالش بکشند و الگوهای کسب‌وکاری جدیدی ایجاد کنند، کمک می‌کند.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


قانون بی‌قانونی (چاپ چهارم)


کتاب قانون بی‌قانونی؛ نتفلیکس و فرهنگ بازآفرینی به قلم ارین میر و رید هستینگز و توسط انتشارات پنگوئن در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. این کتاب توسط شیرین سجودی، علی قربان‌زاده و محمد رهبان به زبان فارسی ترجمه و به همت انتشارات راه پرداخت منتشر شده است. در این کتاب، برای اولین‌بار، هستینگز و ارین میر، از بانفوذترین متفکران حوزه کسب‌و‌کاری جهان، به عمق ایدئولوژی‌ها و استراتژی‌های بحث‌برانگیز نتفلیکس وارد می‌شوند و حکایت جذاب و ناگفته‌ای از فلسفه یکی از ابتکاری‌ترین شرکت‌ها در جهان ارائه می‌دهند.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


دانشنامه فناوری‌‌های بانکی


دانشنامه فناوری‌‌های بانکی به قلم تیم واکر و لوسین موریس و به همت انتشارات وایلی در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. برگردان این کتاب به زبان فارسی، به قلم مجید جعفریان و همکاران توسط انتشارات راه پرداخت در سال ۱۴۰۲ منتشر شد. در این کتاب تاریخچه بانکداری و نتیجه بیش از ۵۰ سال کاربرد فناوری در حوزه بانکداری (از پردازنده‌های مرکزی تا میکروسرویس‌ها) شرح داده شده است. همچنین عملیات خرده‌بانک‌های تجاری؛ ازجمله حساب‌های بانکی، پرداخت تسهیلات، تراکنش‌ها و تمام عملکردهای یک بانک مدرن، از عملیات و امور مالی گرفته تا بازاریابی بررسی شده است. این کتاب توضیح می‌دهد که چرا فناوری در قلب تمام بانک‌های مدرن قرار دارد و چگونه با پیاده‌سازی، کاربرد و مدیریت فناوری در این حوزه، می‌توان ضمن پایبندی به قوانین و مقررات، تغییری گسترده و مثبت در درآمدها و سود بانک‌ها ایجاد کرد و چگونه بانک‌ها می‌توانند از قدرت فناوری فعلی و در حال ظهور برای ایجاد ارزش افزوده در کسب‌وکار خود و کسب مزیت رقابتی استفاده کنند.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


آینده پول


کتاب «آینده پول» به قلم اسوار پراساد و به همت انتشارات دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. برگردان این کتاب به زبان فارسی، به قلم امیرحسین مردانی ترجمه و به همت انتشارات راه پرداخت به‌عنوان بخشی از کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.  این کتاب مرور عمیقی بر تغییرات مالی از پایان پول نقد تا ظهور رمزارزها دارد و چگونگی تأثیر این تغییرات بر اقتصادها را تشریح می‌کند. نویسنده کتاب پیش‌بینی می‌کند که پایان پول نقد فیزیکی به‌زودی فرامی‌رسد و نه تلفن‌ها یا کارت‌های اعتباری، بلکه بانک‌های مرکزی با ظهور رمزارزها به توسعه و استفاده از رمزارزهای خود ترغیب می‌شوند. در نهایت، این کتاب سعی می‌کند آینده پول را به‌ روشنی ترسیم کند و راهنمایی باشد برای دستیابی به بهترین نتایج در آینده.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


داستان رمزارز


کتاب «داستان رمزارز» هر آنچه در رابطه با رمزارزها لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب ترجمه یک شماره اختصاصی از هفته‌نامه «بلومبرگ بیزینس‌ویک» با موضوع رمزارزهاست که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است. انتشارات راه پرداخت، طی چند سال گذشته «بلومبرگ بیزینس‌‌ویک» را به‌صورت مداوم دنبال کرده‌ است؛ این رسانه با اینکه بر دنیای کسب‌وکارها تمرکز دارد، ولی به‌ صورت پیوسته از دیدگاه مالی به موضوعات نگاه می‌کند. اگر جلدهای این ماهنامه و مطالبش در این چند سال را دنبال کرده باشید، می‌دانید که فناوری‌های مالی و به طور خاص رمزارزها و بیت‌کوین مورد توجه این رسانه بوده‌اند. زمانی که دیدیم این رسانه یک شماره کامل را به رمزارزها اختصاص داده، تصمیم گرفتیم کل شماره را ترجمه و صفحه‌آرایی کرده و آن را برای علاقه‌مندان فارسی‌زبان منتشر کنیم.


چالش‌های ارز و سامانه‌های ارزی


چالش‌های ارز و سامانه‌های ارزی به قلم نجمه نوذر و به همت انتشارات «راه پرداخت» منتشر شد. کتاب «چالش‌های ارز و سامانه‌های ارزی» حاصل تلاش نویسنده برای یافتن دلایل وجود مشکلات بر سر راه توسعه سامانه‌های ارزی است و به این امید تدوین شده که با خواندن آن، کارشناسان و بازرگانان آگاه‌تر شوند و مسئولان هشیارتر. شاید برخی به دنبال یافتن پاسخ سؤال‌هایی از این‌ قبیل باشند: چرا نرخ ارز مدام تغییر می‌کند و چرا با تغییر آن تمام قیمت‌ها (حتی محصولات و خدمات داخلی) متأثر می‌شود؟ در شرایط تحریم، شعب ارزی چه خدماتی ارائه می‌‌دهند؟ یا حال که به دلیل تحریم نمی‌توانیم از شبکه پیام‌رسان سوئیفت استفاده کنیم، پس بازرگانان ایرانی چطور تجارت می‌کنند؟ این کتاب، پژوهشی است که به روش کیفی و از طریق مصاحبه با متخصصان، مطالعه مقالات و تحقیقات میدانی انجام شده است تا در قالب کتابی موجز، پاسخ چنین سؤال‌هایی را مدون کند.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


کریپتوکارنسی


کتاب «کریپتوکارنسی؛ پول دیجیتال چطور می‌تواند فایننس را متحول کند» به قلم جیان وُلپیسلی و به همت انتشارات وایرد در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. برگردان این کتاب به زبان فارسی، به قلم محمد رهبان و به یاری انتشارات راه‌ پرداخت، به‌عنوان بخشی از کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار منتشر شده است. کتاب حاضر، یک راهنمای جامع و مختصر در پنج فصل است که هر آنچه را لازم است درباره فناوری بلاکچین و رمزارزها بدانید، از بیت‌کوین و استیبل‌کوین گرفته تا استخراج رمزارزها، قراردادهای هوشمند و فورکینگ توضیح می‌دهد. این کتاب با ارائه تعریفی مختصر از مفاهیم اصلی مرتبط با این اکوسیستم، سعی کرده یک دریچه ورود مناسب برای افراد علاقه‌مند به این حوزه باشد.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


کتاب لجستیک


کتاب «نوآوری در صنعت لجستیک ایران» به قلم رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و سایر همکاران مجموعه (رضا امیرزاده، منیره شاه‌حسینی و غزل یگانگی) در ۱۷۶ صفحه نگارش شده و به همت انتشارات راه پرداخت در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. این کتاب حاصل مجموعه‌گفت‌وگوهایی با تعداد محدودی از کارآفرینان و نوآوران صنعت لجستیک به همراه چند گزارش تحلیلی از گذشته و آینده این صنعت در ایران است. ضرورت بازتاب نظرات، ایده‌ها، نوآوری‌ها و چالش‌هایی که کارآفرینان، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ در طول سه سال گذشته با «کارنگ» به اشتراک گذاشته‌اند و چرخش دانش و تجربه در این اکوسیستم روبه‌رشد، انگیزه اصلی انتشار کتاب «نوآوری در صنعت لجستیک ایران» بوده است.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


Monetary Policy in a Cryptocurrency-BasedEconomy


کتاب «Monetary Policy in a Cryptocurrency-Based Economy» یا «سیاست‌های پولی در اقتصاد رمزارزمحور» به زبان انگلیسی به قلم سید ولی‌الله فاطمی اردکانی و علی‌اصغر قائمی‌نیا نگارش شده و به همت انتشارات راه پرداخت منتشر شده است. این کتاب، تحلیلی از سیاست‌های پولی، پس از ظهور ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد و نتیجه پژوهشی است که مسئله اصلی آن از این امر ناشی می‌شود که نقش پول در اقتصاد از نقش منفعل به نقش فعال تغییر کرده است. نظام بانکی کنونی، ازجمله بانک‌های مرکزی و تجاری، آگاهانه منافع شخصی را با استفاده از پول و مکانیسم‌های موجود در اولویت قرار می‌دهند و خود این موضوع، موجب افزایش چالش‌های اقتصادی شده است.

برای دانلود فایل نمونه این کتاب شامل فهرست، به وب‌سایت انتشارات راه پرداخت مراجعه کنید.


مجموعه کتاب‌های ۹گانه رویداد ۹ ژانویه


انتشارات راه پرداخت به‌عنوان بخشی از كارخانه نوآوری رسانه راه‌كار به مناسبت رویداد ۹ ژانویه و با تعهد به مسئولیت اجتماعی خود در راستای فرهنگ‌سازی و انتقال دانش، یک هدیه علمی به مخاطبان اکوسیستم نوآوری ارائه کرد. این هدیه علمی شامل ۹ عنوان کتاب به شرح زیر در حوزه فناوری‌های مالی (فين‌تک) است که به‌ رایگان و در قالب نسخه‌های الکترونیکی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. امید است این اقدام انتشارات راه پرداخت در جهت توسعه فرهنگ علمی و فناورانه جامعه، گامی مؤثر و پربار باشد.


اقتصاد دیجیتال دوبی


کتاب «اقتصاد دیجیتال دوبی» حاصل پژوهش جامعی است که با همکاری اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی و مجله Entrepreneur منتشر شده است. این کتاب در واقع نقشه راه دوبی برای تبدیل شدن به پایتخت اقتصاد دیجیتال جهان است و چشم‌اندازی در مورد استارتاپ‌های اقتصاد دیجیتال دوبی و دلایل تبدیل شدن دوبی به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان ارائه می‌دهد.

برای دانلود این کتاب، به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


قوانين و مقررات رمزارزها در جهان


قوانين و مقررات رمزارزها در جهان مروری بر تجربه‌های سایر کشورها در حوزه رگولاتوری رمزارزها، صرافی‌های رمزارز و رويكرد بانک مركزی اين كشورها در خصوص ايجاد ارز ديجيتال بانک مركزی است. هم‌سو با افزایش رمزارزها در جهان و توسعه پذیرش و استفاده از آنها، الزامات تنظیم‌گری مربوط به رمزارزها نیز که به منظور کنترل و نظارت بر آنها وضع شده‌اند، در سراسر جهان در حال افزایش هستند. چشم‌انداز حوزه رمزارز، به‌طور مداوم در حال تغییر و تحول است و بدیهی است که به‌‌روز نگه‌داشتن مقررات مربوط به آن در سطح جهانی، کار چندان آسانی نیست.

برای دانلود این کتاب، به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


آینده فایننس


کتاب آینده فایننس حاصل پژوهشی است که در نتیجه همکاری مشترک شرکت مشاوره بوستون و گروه سرمایه‌گذاری QED تهیه شده است. این گزارش یک مطالعه منحصر به فرد و جامع است که هدف آن ارائه درک عمیقی از چشم‌انداز آینده فین‌تک در سطح جهانی، از جمله پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده‌ها بر اساس بخش و منطقه است. در این کتاب، آخرین روندها، چالش‌ها و فرصت‌ها در بازار جهانی فین‌تک به تفکیک هر منطقه جغرافیایی، بررسی شده و رشد شرکت‌های فین‌تک در زیربخش‌های مختلف، ازجمله پرداخت‌ها، تسهیلات، سپرده‌ها (ازجمله نئوبانک‌ها)، بیمه، مدیریت مالی و زیرساخت‌های مالی مورد بررسی قرار گرفته است.

برای دانلود این کتاب به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


کتاب راه‌کار شماره ۴: تکنولوژی


کتاب راه‌کار شماره ۴: تکنولوژی خلاصه‌ای است از ۱۴ کتاب مهم در زمینه فناوری با عناوین: «انقلاب صنعتی چهارم»، «دومین عصر ماشین: کار، پیشرفت و شکوفایی در زمان فناوری‌های درخشان»، «بیگ‌دیتا: انقلابی که نحوه زندگی، کار و تفکر ما را دگرگون خواهد کرد»، «متاورسِ چارلی فینک»، «بیگ‌دیتا، داده‌های جدید و آنچه اینترنت می‌تواند در مورد خود واقعی ما بگوید»، «ابزارها و سلاح‌ها: بیم‌ها و امیدهای عصر دیجیتال»، «چگونه می‌توان به ایده‌های دیوانه‌واری پر و بال داد که در جنگ‌ها پیروز شد»، «زندگی ۳.۰؛ انسان بودن در عصر هوش مصنوعی»، «زندگی پس از گوگل؛ سقوط بیگ‌دیتاها و ظهور اقتصاد بلاکچین»، «هنر نامرئی بودن: مشهورترین هکر جهان به شما می‌آموزد که چگونه در عصر برادر بزرگ و بیگ‌دیتا ایمن باشید»، کتاب «تکینگی اقتصادی: هوش مصنوعی و مرگ سرمایه‌داری»، و کتاب «بیگ‌دیتا در عمل: چگونه ۵۴ شرکت موفق از تحلیل بیگ‌دیتا برای کسب نتایج فوق‌العاده استفاده کردند».

برای دانلود این کتاب به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


کتاب راه‌کار شماره 3: بانک و بانکداری


کتاب راه‌کار شماره 3: بانک و بانکداری خلاصه‌ای است از ۱۴ کتاب مهم در زمینه بانک و بانکداری با عناوین: «اربابان امور مالی»، «وحشت ۱۹۰۷»، «بانکدار جهان»، «تنها انتخاب ممکن»، «پرداخت با کارت اعتباری»، «وام‌های کوچک، رؤیاهای بزرگ»، «بانکداری خصوصی جهانی و مدیریت ثروت»، «بانکداری ناب»، «بانکداران بهتر، بانک‌های بهتر»، «شبکه عنکبوتی»، «نگاهی از درون به بانکداری سوئیس»، «هنر بانکداری خُرد بهتر»، «پول در نسل هزاره» و «تحول مفهوم پول و نسل هزاره». این مجموعه به تفکر ناب در بانکداری، وحشت در دنیای بانکداری و آنچه پشت‌ سر گذاشته‌ایم، اهمیت کارت‌های پلاستیکی پرداخت، بانکداری خرد و نیاز به تغییر پرداخته است. برای هر کدام از مطالب نیز به سراغ یک کتاب رفته و کل کتاب را خلاصه کرده‌ایم.

برای دانلود این کتاب به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


کتاب راه‌کار شماره ۲: تأمین مالی خرد


کتاب «راه‌کار شماره ۲: تأمین مالی خرد»، خلاصه‌ای از 13 کتاب مهم در زمینه تأمین مالی خرد است. این کتاب حرکتی است به سوی شناخت مبانی فکری حوزه نوپدید تأمین مالی خرد يا همان لندتک. اینجا تلاش می‌کنیم در میان کارهای چهره‌هایی مانند محمد یونس و فریدریش هایک، مبانی فکری تأمین مالی خرد را جست‌وجو کنیم. امیدواریم این کار مفید باشد و بتوانیم این راه را آرام و پیوسته ادامه دهیم.

برای دانلود این کتاب به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


کتاب راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال


در «کتاب راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال»، خلاصه 11 کتاب با عناوین مهم در زمینه دارایی دیجیتال اعم از: «استاندارد بیت‌کوین»، «کسب‌وکار بلاکچین»، «انقلاب بلاکچین»، «پول نقد دیجیتال»، «رمزارزش»، «اتریوم»، «بلاکچین بابل»، «بلاکچین و معماری جدید اعتماد»، «بلاکچین: آینده همه‌چیز»، «عصر کریپتوکارنسی» و «طلای دیجیتال» آورده شده‌اند. هدف از خواندن خلاصه این مجموعه کتاب‌ها آگاهی بیشتر مدیران حرفه‌ای و علاقه‌مندان این حوزه است.

برای دانلود این کتاب به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


چهل پروژه برتر دنیای رمزارز از دید مجله فورچون


کتاب «چهل پروژه برتر دنیای رمزارز از دید مجله فورچون» به همت انتشارات راه پرداخت در ۶۸ صفحه منتشر شده است. این کتاب ترجمه اولین فهرست کریپتو 40 از طرف مجله آمریکایی فورچون است. کریپتو 40 مانند فورچون 500 جدیدترین فهرست معیار این مجله معتبر است که شرکت‌های معتبر و مهم در این حوزه را معرفی می‌کند. از سال 2017 تا امروز، رمزارزها به بلوغ قابل توجهی رسیده و افراد مستعد زیادی را به خود جذب کرده‌اند. این افراد برای تأسیس شرکت‌های کارآمد به کسانی پیوسته‌اند که از قبل به فناوری و سیستم بلاکچین باور داشتند. بااینکه رکود اخیر بازار رمزارز، شرکت‌های کلاه‌بردار را از بین برده، روشن است که شرکت‌های دیگر آماده ایجاد موج‌هایی واقعی در دنیای مالی و تجارت هستند. فورچون کریپتو 40 نمونه‌ای از یک حرکت معتبر از سوی نشریه‌ای است که تلاش می‌کند به خوانندگان خود بگوید کدام‌یک از شرکت‌ها در حال تأثیرگذاری بر دنیای تجارت هستند.

برای دانلود این کتاب به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


طرح ملی بلاکچین قطر


کتاب «طرح ملی بلاکچین قطر» با همکاری «سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قطر»، «دانشگاه حمدبن خلیفه» و «دانشگاه قطر» تهیه شده است. این طرح نشان می‌دهد که چگونه فناوری بلاکچین می‌تواند به بناکردن یک بخش فناوری اطلاعات نوآور و روبه‌رشد در قطر با هدف افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، کمک کرده و از «چشم‌انداز ملی ۲۰۳۰ قطر» و همچنین گذار پیوسته به سوی «قطر هوشمند» حمایت کند. این طرح بر ظرفیت‌های فناوری بلاکچین و فرصت‌هایی تأکید دارد که می‌تواند برای قطر فراهم کند. همچنین الزامات اصلی بلاکچین را شناسایی می‌کند و مجموعه‌ای از توصیه‌ها را برای دستیابی به سه هدف اصلی ارائه می‌دهد:

  • شناسایی و ایجاد مبنای رگولاتوری کارآمد برای بلاکچین؛
  • ایجاد مبنایی محکم برای رویکرد دولت نسبت به بلاکچین؛
  • ایجاد محیطی حمایتی برای خلاقیت و نوآوری.

برای دانلود این کتاب به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.