پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سامانه همیار مشتری بانک آینده چیست و چه مزایایی دارد؟
با هدف برقراری سیستم بدون کاغذ و الکترونیکی نمودن فرآیندها، سامانه ای تحت عنوان «همیار مشتری» با تلاش معاونت بانکداری الکترونیکی طراحی گردید.
سامانه همیار مشتری به منظور کاهش زمان صرف شده برای تکمیل فرم های درخواست خدمات بانکی توسط مشتری، که به تبع آن، کاهش زمان انتظار مشتریان در شعبه را به دنبال خواهد داشت، طراحی گردیده است.
این سامانه، مبتنی بر وب است که با ارایه صفحات مناسب به مشتری این امکان را فراهم می نماید که با ورود شماره حساب توسط مشتری، اطلاعات پایه مرتبط با مشتری، توسط سامانه در فرم درج شده و نیازی به درج آن ها از طرف مشتری نباشد و فقط اطلاعات مکمل فرم توسط مشتری درج گردد.
در حال حاضر خدماتی که از طریق این سامانه قابل ارائه به مشتری خواهد بود شامل موارد زیر است:
- درخواست واریز
- درخواست انتقالی
- درخواست برداشت
- درخواست چک بانکی
- درخواست چک بین بانکی
- درخواست پرداخت الکترونیکی بین بانکی (پایا)
- دستور پرداخت سامانه «تسویه ناخالص آنی» (ساتنا)
- دستور عدم پرداخت وجه چک
شایان ذکر است؛ استفاده از سامانه «همیار مشتری»، به سه روش استفاده از سامانه در بستر اینترنت توسط مشتری، در شعبه توسط مشتری و هم چنین در شعبه توسط کارکنان امکانپذیر است.
با توجه به این که تست اولیه این سامانه در شعبه مجازی با موفقیت اجرا شده است، با آغاز به کار این سامانه در تمام شعب بانک آینده، خدمتی جدید و کاربردی به سبد محصولات بانک افزوده میشود.
منبع: بانک آینده