راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با حضور رئیس هیئت‌مدیره بانک تجارت و عضو هیئت‌مدیره هلدینگ تفتا / از سامانه UMS ایران‌کیش رونمایی شد

سامانه (UMS (utms شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، ویژه دستگاه‌های اندروید با حضور مرتضی ترک تبریزی، رئیس هیئت‌مدیره بانک تجارت؛ حسام مقصودلو، عضو هیئت‌مدیره هلدینگ تفتا؛ اعضای هیئت‌مدیره؛ مدیرعامل و قائم‌مقام ایران‌کیش به همراه معاونین و مدیران ارشد این شرکت رونمایی شد.

در آغاز این مراسم مهدی خادمی، معاون عملیات و راهبری ایران‌کیش در مراسم رونمایی این سامانه با برشمردن برخی ویژگی‌های UMS این شرکت به مواردی مانند مشاهده تعداد دستگاه‌های آنلاین و آفلاین، موقعیت جغرافیایی دستگاه‌ها، مدیریت اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها، نمایش تمامی مشخصات دستگاه مانند میزان RAM ROM، باطری، ورژن os ،IMEI، تعریف سریال و دسته‌بندی آن، مشاهده نرم‌افزارهای نصب‌شده روی دستگاه به تفکیک نرم‌افزارهای اولیه و دانلودشده از APP MARKET، مشاهده جابه‌جایی مکانی دستگاه، کنترل موقعیت مکانی که دستگاه در آن امکان تراکنش دارد، ارسال پیام به دستگاه‌ها به تفکیک گروه و امکانات جامع این سامانه اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران‌کیش، خادمی عنوان کرد: «در UMS ویژه ایران‌کیش علاوه بر ارتقای خودکار نسخه‌ها روی دستگاه کارت‌خوان، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها نیز روی این دستگاه قرار می‌گیرد که از این طریق امکان مدیریت پیکربندی و ساختاری دستگاه میسر می‌شود. از طریق نسخه UMS کاربر با یک کنسول متمرکز روبه‌رو خواهد بود که می‌تواند فرایندها و قواعد برنامه‌های متفاوت و متعددی انجام دهد.

در سامانه مدیریتی جدید می‌توان نگرش کاملی نسبت به وضعیت کلان جامعه کاربری ایجاد کرد و آمار مناسبی از دستگاه‌ها شامل مدل، مفقودی، میزان تراکنش و حتی دستگاه‌های غیرمتصل فراهم آورد؛ به‌طوری‌که تقریباً بخش قابل‌ توجهی از فعالیت‌های یک پشتیبان حضوری روی دستگاه کارت‌خوان به‌ تنهایی توسط سامانه UMS قابل‌ انجام خواهد بود. به عبارتی نسخه UMS ایران‌کیش وظیفه مدیریت کارت‌خوان در همه ابعاد را داشته و به‌عنوان سامانه بااولویت در این شرکت توسعه‌ یافته است. در ادامه این مراسم این سامانه به‌ صورت عملیاتی مشاهده و آزمون شد.


تکنولوژی در خدمت کسب‌وکار است


مرتضی ترک تبریزی، رئیس هیئت‌مدیره بانک تجارت در ابتدای سخنان خود گفت: «این سامانه، مدیریت بهتر روی پایانه‌ها و ارائه سرویس مطلوب‌تر به پذیرندگان را عملیاتی کرد.»

رئیس هیئت‌مدیره بانک تجارت درباره این رونمایی گفت: «تمامی سامانه‌هایی که اختیار کنترل متمرکز به ایران‌کیش می‌دهند باعث توانمندی بهتر در مدیریت روی پایانه‌ها می‌شوند که از آن طریق ارائه سرویس بهتری به پذیرنده‌ها را منجر خواهد شد. خوشبختانه تیم ایران‌کیش هم علاقه‌مندی و هم مهارت لازم در این حوزه را دارد. اما همه این ابزارها و تکنولوژی برای آن است تا کسب‌وکار ایران‌کیش بهتر شود.»

او افزود: «باتوجه‌به هزینه‌های بالایی که در حوزه پی‌اس‌پی وجود دارد، ما باید بتوانیم اقدامات خلاقانه‌ای از این‌ دست انجام دهیم. اما ضرورت این کار، تنوع کسب‌وکاری است. دنیای پی‌اس‌پی و دنیای پرداخت به‌شدت پیچیده شده؛ به‌ویژه در کشور ما که ابزارها و روش کار به‌شدت گران است. به همین دلیل کسب‌وکارها باید به‌سرعت گسترده شوند و سرویس‌های بهتری به مشتری بدهیم و آنها را به خود علاقه‌مند کنیم. ما باید کاری کنیم تا سرویس‌های ما از باقی پی‌اس‌پی‌ها متمایز باشند.»

ترک تبریزی با تأکید بر اینکه کاری که امروز در این سامانه انجام شده، برای ارائه سرویس‌های بهتر به مشتریان و پذیرندگان و کسب‌وکارهاست، گفت: «باز هم می‌گویم تمام این فناوری باید در راستای کسب‌وکار باشد. کسب‌وکار ما باید رشد و نمو پیدا کند.»

او در پاسخ به این سؤال که این سامانه تا چه میزان به‌عنوان یک مزیت در شرکت پرداخت به شمار می‌آید، افزود: «در رونمایی‌ای که داشتیم مشخص شد که در کمتر شرکت پرداختی این سامانه وجود دارد، اما این موضوع در آینده متفاوت خواهد بود و ما از هم‌اکنون باید کنترل و نظارت خود را بیشتر کنیم تا بهترین سرویس‌های خود را در اسرع‌ وقت به پذیرنده‌ها ارائه دهیم.»


 سامانه‌ای حیاتی برای اندروید کارت‌خوان‌ها


حسام مقصودلو، عضو هیئت مدیره تفتا نیز درباره این سامانه گفت: «باتوجه‌به فراگیرشدن روند استفاده از «اندروید کارت‌خوان» در واحدهای صنفی کشور و افزایش تنوع سرویس‌هایی که این دستگاه‌ها نسبت به حالت عادی و کارت‌خوان‌های سنتی دارند، این پلتفرم به ما کمک می‌کند ناوگان خود را بهتر مدیریت کنیم، کیفیت سرویس بهتری در واحدهای صنفی ارائه دهیم و بتوانیم خدمات مختلف را به‌ صورت متمرکز داشته باشیم که فقط به خدمات پرداخت منتهی نشوند، بلکه خدمات وام‌دهی خرد، خدمات اعتباری، خدمات صندوق فروشگاهی، خدمات مالیاتی و… را در یک جا جمع کنیم و بتوانیم اپلیکیشن‌های مختلفی روی دستگاه پایانه اندرویدی داشته باشیم و سرویس خیلی خوبی هم به پذیرنده و هم مردم ارائه دهیم.»

او افزود: «این سامانه باید هرچه سریع‌تر فراگیر شود. می‌بایست اندروید کارت‌خوان‌ها به تمام فروشگاه‌ها برود و این مهاجرت سریع‌تر اتفاق بیفتد. امیدواریم همه ناوگان ما متصل به این پلتفرم بشود و با کمک این ابزار فعالیت کنیم. قطعاً این سامانه ابزار بسیار خوبی برای پی‌اس‌پی است تا بتواند به پذیرنده‌ها سرویس خوبی ارائه دهد. در کوتاه‌مدت باید از این سامانه نهایت استفاده را ببریم و جایگاه خود را با کمک آن ارتقا دهیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.