راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت سپ در نمایشگاه کار انجام داد / تلاش برای توسعه نیروی انسانی

شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در نمایشگاه کار حضور داشت و به تکمیل بانک رزومه خود و جذب نیروی بااستعداد و مناسب با موقعیت‌های شغلی موجود در این شرکت پرداخت. در طول سه روز حضور سپ در این نمایشگاه، غرفه این شرکت، میزبان ده‌ها تن از دانشجویان و کارجویانی بود که به دلیل شناختی که از برند این شرکت داشتند رزومه خود را ارائه دادند. از طرفی سپ نیز توانست ارتباط مستقیمی با آنها ایجاد کند. موقعیت‌های شغلی سپ برای جذب نیرو طیف گسترده‌ای از توسعه‌دهنده نرم‌افزار تا مارکتینگ را در برمی‌گرفت.


جذب نیرو در موقعیت‌های متفاوت شغلی


علی‌اصغر امیری، رئیس اداره توسعه و یادگیری سپ طی گفت‌وگویی در حاشیه نمایشگاه کار از اهداف سپ برای شرکت در نمایشگاه کار ایران و ارائه موقعیت‌های شغلی این سازمان گفت.

او هدف از شرکت در نمایشگاه را این‌گونه توضیح داد: «در حوزه‌های فناوری و knowledge worker میزان تقاضای نیروی انسانی از سوی سازمان‌ها با تعداد نیروی انسانی باکیفیت در بازار همخوانی ندارد. به همین دلیل بین سازمان‌ها برای اینکه بتوانند افراد بااستعداد را جذب کنند به‌شدت رقابت وجود دارد.»

رئیس اداره توسعه و یادگیری سپ با اشاره به اینکه یکی از عواملی که به سازمان‌ها کمک می‌کند افراد مستعد را جذب کنند، برند کارفرمایی است، ادامه داد: «یک سازمان در کنار محصول و خدمات خود اگر بتواند یک برند کارفرمایی مثبت و قوی در بازار کار ایجاد کند، افراد مشتاق می‌شوند تا مسیر شغلی خود را در آن سازمان ادامه دهند. یکی از روش‌هایی که می‌توان برند کارفرمایی را به نیروی انسانی معرفی کرد، شرکت در رویدادهایی مانند نمایشگاه کار است.»

امیری با اشاره به دلایل حضور در نمایشگاه کار گفت: «هدف سپ جذب نیروی انسانی و جذب رزومه‌های قوی و مستعد است. ما با توجه به کسب‌وکار خود که در صنعت پی‌اس‌پی و پرداخت فعال هستیم، موقعیت‌های شغلی گوناگونی داریم. این موقعیت‌های شغلی از حوزه تک و توسعه نرم‌افزار گرفته تا حوزه مارکتینگ و خدمات وجود دارند. به عبارتی می‌توان گفت ما در نمایشگاه کار به ارائه موقعیت‌های شغلی بسیاری در سازمان خود پرداختیم که علاقه‌مندان می‌توانند در هر کدام از آنها رزومه خود را ارائه دهند.»


دو هزار نیروی فعال در سپ وجود دارد


سپ به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر حوزه خدمات الکترونیکی با تعداد زیادی نیروی کار در ارتباط است، اما با توجه به توسعه کسب‌وکار، این شرکت هرساله نیازمند جذب نیروی جدید است. رئیس اداره توسعه و یادگیری سپ نیز در خصوص جذب نیروی جدید گفت: «در حال حاضر تمرکز ما این است که بتوانیم با رزومه افراد، مخزن رزومه خودمان را قوی‌تر کنیم. بعد از آن، رزومه‌ها با توجه به فرصت‌های همکاری موجود غربالگری می‌شوند. فرصت‌های همکاری در سپ به صورت کارآموزی و تمام‌وقت است. بعد از غربالگری رزومه‌ها و تهیه یک لیست محدود، افراد دعوت به مصاحبه می‌شوند.»

طبق آماری که سپ ارائه‌ داده، در حال حاضر سپ حدود دو هزار نیروی انسانی دارد. حدود 500 نفر از این تعداد در ستاد مرکزی فعال هستند. 200 نفر در پارک علم‌ و فناوری پردیس و سایر این افراد نیز در شعب سپ در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.


ایجاد اشتغال غیرمستقیم توسط سپ


شرکت‌هایی مانند سپ علاوه‌بر افرادی که به صورت مستقیم با آن همکاری می‌کنند با تعداد زیادی از افراد به صورت غیرمستقیم در ارتباط هستند و اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کنند. امیری درباره موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی که سپ به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده، بیان کرد: «فرصت‌های شغلی در کسب‌وکارها می‌تواند به صورت ارتباط مستقیم با آن کسب‌وکار و به شکل قرارداد همکاری مستقیم باشد. همچنین به واسطه نوع یک کسب‌وکار ممکن است تعدادی از افراد با آن همکاری غیرمستقیم داشته باشند. به عبارت دیگر فرصت‌هایی شغلی وجود داشته باشد که به واسطه آن کسب‌وکار به وجود آمده، اما شکل آن به صورت همکاری مستقیم نیست.»

او در توضیح این موضوع افزود: «برای مثال در حوزه کاری ما یکی از شاخه‌های اصلی، تولید دستگاه‌های کارت‌خوان است که از مرحله تولید تا دریافت پذیرنده و پشتیبانی را شامل می‌شود. درگاه‌های پرداخت اینترنتی نیز یکی دیگر از شاخه‌های فعالیت سپ است که به کسب‌وکارهای آنلاین در خصوص داشتن درگاه پرداخت کمک می‌کند. از سوی دیگر اپلیکیشن 724 ما نیز در حال فعالیت است. تمام موارد ذکرشده می‌توانند به صورت غیرمستقیم به افراد و سازمان‌ها سرویس‌دهی کنند.»


تنوع نسلی سپ در نیروی انسانی


امیری در ادامه درباره تنوع نیروی انسانی در سپ توضیح داد: «دیدگاه ما به صورتی است که بتوانیم مبحث DEI را در سازمان خود داشته باشیم. اولین قسمت این مفهوم، تنوع در نیروی انسانی است. تنوع نیروی انسانی می‌تواند در ابعاد مختلفی وجود داشته باشد که یک بخش آن تنوع نسل‌ها و حضور افراد در سنین مختلف است. بعد دیگر تنوع قومی و زبانی است. سپ در کل کشور شعبه دارد و موقعیت‌های شغلی متنوعی نیز ارائه می‌دهد. از پشتیبانی کارت‌خوان تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار که در بازار کار بسیار کمیاب هستند، طیف‌های مختلف موقعیت‌های شغلی ما را تشکیل می‌دهند. به واسطه همین موضوع نیز نیروی انسانی ما از نسل‌های متفاوتی هستند. نیروهای انسانی سپ از متولدین دهه 80 تا دهه 60 و 50 را در برمی‌گیرند.»

او در آخر گفت: «رویدادهایی مانند نمایشگاه کار، رویدادهای ارزشمندی هستند که کسب‌وکارها می‌توانند در آن شرکت کنند و به معرفی برند کارفرمایی خود و جذب نیرو بپردازند.»

1 دیدگاه
  1. کیانفر مرادی می‌گوید

    سلام خدا قوت من ۵۳ سالمه و فوق لیسانس حسابدارز دارم و ۳۰ سال رییس اداره مالی بودم و بازنشسته شدم علاقه شدیدی دارم که موضوعات مالی و قرادادها و متاقصه و بینه و مالیات رو در بستر دیجیتال علم نوین رمز ارزهاآموزش ببینم و پیگیری کنم و فعالیت داشته باشمامکان جذب بنده هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.