راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از محصول جدید تسویه اعتباری معاملات بورس کالا در سامانه اکوتام در نمایشگاه پتروشیمی ۱۴۰۲

شرکت تجارت شایان از محصول جدید خود با قابلیت تسویه اعتباری معاملات بورس کالا بر پایه ابزار «دستور پرداخت» در پنجمین نمایشگاه صنعت پتروشیمی رونمایی کرد.

از امروز خریداران بورس کالا می‌توانند در تسویه مالی معاملات خود علاوه بر روش‌های دیگر پرداخت، از اعتبار بانکی خود تحت ابزار دستور پرداخت نیز استفاده کنند.

حضور نهادهای نظارتی و تنظیم‌کننده بازار سبب شده تمامی تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و تجار، از مزایای ابزارهای تأمین مالی و قوانین و مقررات حاکم در بورس کالا برخوردار شوند.

«دستور پرداخت» یا برات داخلی بانک تجارت یکی از ابزارهای تأمین مالی اعتباری زنجیره‌ای است که از قوانین برات الکترونیک بانک مرکزی تبعیت می‌کند. همچنین دارابودن قابلیت انتقال از سوی متقاضی به طرفیت بانک، جذابیت این ابزار را برای خریداران بیشتر می‌کند، زیرا در تاریخ سررسید متقاضی یا بانک مکلف به پرداخت مبلغ مشخص‌شده در تاریخ سررسید است.

تولید و ورود محصول دستور پرداخت به بورس کالا، علاوه بر تسهیل فرایند پرداخت اعتباری و حذف مشکلات اعتبار اسنادی داخلی (LC)، گام بسیار مؤثر و بزرگی در تجارت و معاملات خواهد بود که در رونق تولید و مدیریت نقدینگی و ریسک مالی صنایع گره‌گشاست.

پنجمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در کیش برگزار می‌شود و بسیاری از بزرگان این صنعت و بانک‌های مطرح کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.