راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجامع شرکت‌های هلدینگ تفتا برگزار شد /  ارائه گزارش عملکرد شرکت‌های هلدینگ تفتا در سال مالی ۱۴۰۲

بررسی گزارش‌های ارائه‌شده توسط مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تفتا در سال مالی گذشته نشان می‌دهد این هلدینگ عملکرد قابل قبولی داشته است که می‌توان آثار آن را در جهش سود خالص، درآمد عملیاتی و دارایی‌های شرکت‌های این گروه به‌ روشنی مشاهده کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی تفتا، مجامع شرکت‌های هلدینگ تفتا طی یک هفته پایانی بهمن‌ماه گذشته برگزار و با تأیید صورت‌های مالی سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۱۴۰۲ همراه شد. بررسی گزارش‌های ارائه‌شده توسط مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تفتا در سال مالی گذشته نشان می‌دهد این هلدینگ عملکرد قابل‌ قبولی داشته که می‌توان آثار آن را در جهش سود خالص، درآمد عملیاتی و دارایی‌های شرکت‌های این گروه به‌ روشنی مشاهده کرد.


 مهر تأیید سهام‌داران بر عملکرد داتا در اولین سال فعالیت


 مجمع‌ عمومی سالانه شرکت داتا به ریاست محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا، نمایندگان سهام‌داران و اعضای هیئت‌مدیره داتا در محل ساختمان هلدینگ تفتا برگزار شد.

در این جلسه صورت مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ ارائه شد و به تأیید رسید. بر اساس این گزارش در سال مالی گذشته شرکت داتا در مدت‌زمان کوتاهی که از تأسیس آن گذشته، بالغ بر ۷۴ هزار میلیون ریال درآمد داشته است.

فرجود در این جلسه ضمن ابراز رضایت از گزارش عملکرد ارائه‌شده از سوی مدیران داتا، ابراز امیدواری کرد در سال مالی پیش رو شاهد تحقق اهداف تعیین‌شده و ادامه پیشرفت‌های این شرکت باشیم.

مدیرعامل تفتا افزود: «سال مالی گذشته در واقع اولین سال فعالیت رسمی شرکت داتا بود و با این‌ حال این شرکت عملکرد قابل‌ قبولی داشته است. توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم، تدوین فرایندها و تعریف خدمات جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش بانک تجارت ازجمله مواردی است که باید در سال پیش رو مورد توجه قرار گیرد.

علی گل‌زاده، مدیرعامل شرکت داتا نیز در این جلسه از حمایت‌های بانک تجارت و هلدینگ تفتا تشکر کرد و این حمایت‌ها را عامل مهمی در موفقیت‌های به‌دست‌آمده طی مدت کوتاه فعالیت داتا دانست.


 جهش شش‌برابری سود عملیاتی زفتا در سال ۱۴۰۲


مجمع‌ عمومی سالانه شرکت زفتا به ریاست محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا و با حضور اعضای هیئت‌مدیره و اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی تشکیل شد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ این شرکت به تصویب اعضای مجمع رسید.

در ابتدای این جلسه سعید بخشایشی، مدیرعامل زیرساخت فناوری تجارت ایرانیان در گزارشی عملکرد شرکت در یک سال گذشته و همچنین برنامه‌های آتی را تشریح کرد.

بنا بر این گزارش، مجموع درآمدهای این شرکت در سال مالی گذشته حدود ۶۰ درصد نسبت به سال مالی ۱۴۰۱ افزایش داشته است. ارزش دارایی‌های زفتا نیز در سال مورد بررسی بالغ بر ۴۱ درصد افزایش و سود عملیاتی شرکت رشد شش‌برابری داشته است.

فرجود در این نشست پس از استماع گزارش حسابرس قانونی و مدیران شرکت زفتا ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌شده و نتایج حاصل گفت: «زفتا به همت مدیران و کارکنان آن در مسیر خوبی حرکت می‌کند و می‌توان گفت بانک تجارت نگاه ویژه‌ای به خدمات این شرکت دارد.»

مدیرعامل هلدینگ تفتا افزود: «انتظار ما از زفتا این است که به خطوط کسب‌وکاری خود تنوع بیشتری بدهد و در قالب یک گروه به یکی از بازیگران اصلی در حوزه‌های مورد نظر تبدیل شود.»

به گفته او، بانک تجارت کاملاً آمادگی دارد تا در صورت ارائه طرح‌های مناسب و جدید، سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد و حمایت‌های مورد نیاز را به عمل آورد.»

فرجود ادامه داد: «یکی از مسائل مهم در شرکت‌های عملیاتی، محاسبه دقیق بهای تمام‌شده و توجه به افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و سرمایه است؛ بنابراین انتظار داریم در سال مالی جاری مدیران زفتا در کنار بهبود عملیات جاری شرکت، اقدامات لازم را در این حوزه‌ها نیز انجام دهند.»


 افزایش ۷۰درصدی سود خالص چابک تجارت


مجمع‌ عمومی سالانه شرکت چابک تجارت به ریاست محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا و با حضور اعضای هیئت‌مدیره و اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی تشکیل شد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ این شرکت به تصویب اعضای مجمع رسید.

در ابتدای این جلسه بهزاد عمرانی، مدیرعامل چابک تجارت در گزارشی عملکرد شرکت در یک سال گذشته و همچنین برنامه‌های آتی را تشریح کرد.

طبق این گزارش، سود خالص این شرکت نسبت به سال مالی ۱۴۰۱ با افزایش ۷۰درصدی به ۱۸۰ میلیارد ریال رسیده است. شرکت چابک تجارت همچنین در سال مالی مورد بررسی در شاخص درآمد عملیاتی، افزایش ۱۸۵درصدی در کارنامه خود ثبت کرده است.

محمد فرجود در این جلسه پس از استماع گزارش مالی شرکت چابک تجارت گفت: «موضوع تجربه و سفر مشتری در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به آن توجه ویژه‌ای دارند؛ ازجمله حساس‌ترین مراحل این تجربه هم بخشی است که در قالب مراکز تماس به ایجاد حس خوبی در کاربران خدمات منجر می‌شود.»

او ادامه داد: «خوشبختانه بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده شرکت چابک تجارت توانسته عملکرد خوبی در ایجاد این تجربه در مشتریان بانک تجارت داشته باشد و از این بابت به همکاران‌مان در چابک دست‌مریزاد می‌گویم.»

فرجود افزود: «توجه به برند کارفرمایی، معرفی هرچه بهتر خدمات شرکت چابک تجارت و استفاده از فناوری و نوآوری می‌تواند به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات شرکت کمک کند.»


 جهش ۱۱۰درصدی سود خالص سیمرغ تجارت


مجمع‌ عمومی سالانه شرکت سیمرغ تجارت به ریاست امیرحسین داوودیان، رئیس هیئت‌مدیره این شرکت و با حضور محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا؛ اعضای هیئت‌مدیره و اعضای مجمع؛ بازرس و حسابرس قانونی تشکیل شد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ این شرکت به تصویب اعضای مجمع رسید.

در ابتدای این جلسه، محمدمهدی اسمعیلی، مدیرعامل شرکت در گزارشی عملکرد شرکت در یک سال گذشته و همچنین برنامه‌های آتی را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذر سال ۱۴۰۲ با جهشی ۱۱۰درصدی به رقمی حدود ۱۰۷ میلیارد ریال رسیده است. جمع دارایی‌های این شرکت نیز رشدی ۱۵۸درصدی داشته است.

محمد فرجود در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد قابل‌ توجه شرکت سیمرغ تجارت گفت: «عملکرد شرکت با دو سال قبل قابل‌ مقایسه نیست و این پیشرفت چشمگیر بدون شک مرهون تلاش‌های تیم سیمرغ تجارت و حمایت‌های بانک تجارت است.»

 وی افزود: «شرکت سیمرغ نسبت به سایر شرکت‌های هلدینگ از آزادی عمل بیشتری برخوردار است و باید با استفاده از این امکان، پیشنهادهای نوآورانه و خوبی برای افزایش سهم در بازار ارائه دهد.»

او اضافه کرد: «وضعیت خوب شرکت، سطح توقعات را از مدیران و همکاران سیمرغ به‌شدت بالا می‌برد و امیدواریم با ظرفیت‌سازی، نوآوری در روش‌ها و توسعه کسب‌وکار به این انتظارات پاسخ درخور داده شود.»

 مدیرعامل تفتا گفت: «مقولاتی مانند مبارزه با پول‌شویی، مدیریت ریسک و امنیت و مبارزه با تقلب و تخلف، در خدمات و محصولات سیمرغ تجارت از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه این خدمات بیشتر کانون اتفاقات و ریسک‌ها قرار دارند. »


 افزایش ۸.۵برابری درآمد عملیاتی شرکت تجارت شایان


مجمع‌ عمومی سالانه شرکت تجارت شایان به ریاست محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا و با حضور اعضای هیئت‌مدیره و اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی تشکیل شد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ این شرکت به تصویب اعضای مجمع رسید.

در ابتدای این جلسه کسری دولت‌خواهی، مدیرعامل شرکت تجارت شایان در گزارشی عملکرد شرکت در یک سال گذشته و همچنین برنامه‌های آتی را تشریح کرد.

 طبق این گزارش، سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذر سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۰۷درصدی را نسبت به سال مالی منتهی به پایان آذر ۱۴۰۱ تجربه کرده است. در همین حال جمع درآمد عملیاتی این شرکت نیز در مدت مورد مقایسه جهشی ۸.۵برابری داشته است.

محمد فرجود در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد قابل‌ توجه شرکت تجارت شایان گفت: «سال آینده باید برای تجارت شایان سال جهش و پیشرفت باشد؛ چراکه در ارائه خدمات این شرکت هنوز در ایران چندان رقابتی نیست و ما نباید فرصت ورود به‌موقع به این حوزه را برای بیشتر کردن فاصله با دیگران از دست بدهیم.»

او افزود: «بانک تجارت به‌درستی و با درک صحیح نیازهای اقتصاد کشور تصمیم گرفت به‌واسطه هلدینگ تفتا و شرکت تجارت شایان وارد حوزه SCF شود و همین تشخیص بهنگام فرصت‌های خوبی را در اختیار ما قرار داده است.»


  بانک تجارت؛ بانک پیشرو در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر


مجمع‌ عمومی سالانه شرکت تکنوتجارت به ریاست محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا؛ اعضای هیئت‌مدیره و اعضای مجمع؛ بازرس و حسابرس قانونی تشکیل شد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ این شرکت به تصویب اعضای مجمع رسید.

در ابتدای این جلسه، سید محمدحسین سجادی نیری، مدیرعامل شرکت در گزارشی عملکرد شرکت در یک سال گذشته و همچنین برنامه‌های آتی را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، درآمد عملیاتی این شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذر ۱۴۰۲ نسبت به سال مالی قبل از آن رشدی ۹۰۶درصدی را تجربه کرده و دارایی‌های شرکت هم نزدیک به دوبرابر شده است.

محمد فرجود در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد قابل‌ توجه شرکت تکنوتجارت گفت: «سال مالی سپری‌شده برای تکنوتجارت سالی پر از فرازونشیب و البته همراه با موفقیت بود. این شرکت باید دست به تغییرات بزرگی می‌زد و تصمیمات مهمی می‌گرفت که خوشبختانه در آنها موفق بود.»

او افزود: «بسیار امیدوارم در سال پیش رو با پشت سر گذاشتن شرایط سخت سال گذشته، شاهد جهش و پیشرفت در تکنوتجارت باشیم و این شرکت بتواند در حوزه سرمایه‌گذاری بیش‌ از پیش موفق عمل کند.»

فرجود ادامه داد: «واقعیت این است که بانک تجارت در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، بانک نمونه کشور است و از این بابت نسبت به شبکه بانکی پیشرو است. این در حالی است که به علل و دلایل گوناگون سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری در کشور به‌شدت دچار رکود است.»

مدیرعامل تفتا گفت: «مدیران شرکت تکنوتجارت باید از رویکرد بانک تجارت کمال استفاده را ببرند و هرچه بیشتر در ارائه پیشنهادها و حوزه‌های سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه فعال باشند.»


 افزایش ۸۰درصدی درآمدهای تاتا


مجمع‌ عمومی سالانه شرکت تاتا به ریاست حسام مقصودلو، عضو هیئت‌مدیره هلدینگ تفتا و با حضور اعضای هیئت‌مدیره و اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی تشکیل شد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ این شرکت به تصویب اعضای مجمع رسید.

در ابتدای این جلسه، مژده قزل‌ایاغ، مدیرعامل شرکت در گزارشی عملکرد شرکت در یک سال گذشته و همچنین برنامه‌های آتی را تشریح کرد.

طبق این گزارش، درآمد عملیاتی این شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذر ۱۴۰۲ حدود ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن افزایش پیدا کرده است.

حسام مقصودلو در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد قابل‌ توجه شرکت تاتا گفت: «تاتا در مسیر خوبی در حال حرکت است و امیدواریم در سال مالی پیش رو با موفقیت در برنامه‌های تدوین‌شده توسط مدیران شرکت، شاهد تحقق هرچه بیشتر اهداف تاتا باشیم.»

او افزود: «توجه به ساختار و توسعه منابع انسانی در شرکت‌های فناوری ازجمله اولویت‌هایی است که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشت؛ خصوصاً در شرایطی که جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص به یکی از معضلات اکوسیستم ما تبدیل شده است.»

گفتنی است مجمع شرکت ایران‌کیش که یک شرکت سهامی عام است و هلدینگ تفتا در آن سهم دارد، در آینده برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.