راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت خدمات انفورماتیک ایران از سوی اوفک تحریم شد

شرکت خدمات انفورماتیک ایران به اتهام انتقال فناوری پیچیده آمریکا به ایران در فهرست تحریم اوفک قرار گرفت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که دولت این کشور سه فرد ایرانی و چهار نهاد را به دلیل انتقال فناوری پیچیده آمریکا به ایران تحریم کرده است.

براساس این بیانیه، اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا یا اوفک (OFAC) که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکاست، سه فرد و چهار نهاد جدید را به اتهام تسهیل صادرات غیرقانونی کالا و فناوری از شرکت‌های آمریکایی به مشتریان ایرانی به لیست SDN (افراد ویژه مشخص‌شده و بلوکه‌شده) افزوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند تحریم‌های جدید به دلیل انتقال فناوری پیچیده آمریکا برای استفاده بانک مرکزی ایران اعمال شده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در خصوص تحریم‌های جدید ادعا کرد: «بانک مرکزی ایران نقش کلیدی در حمایت مالی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله دارد؛ هدف این دو نهاد ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه است. ایالات متحده از تمام ابزارهای موجود استفاده می‌کند تا تلاش‌های دولت ایران برای دستیابی به فناوری‌های پیچیده و حساس آمریکا را مختل کند.»

لیست شرکت‌های جدید تحریم‌شده شامل موارد زیر است:

-شرکت خدمات انفورماتیک

-شرکت «FREEDOM STAR GENERAL TRADING CO. L.L.C» در امارات متحده عربی

-شرکت «ADVANCE BANKING SOLUTION TRADING DMCC» در امارات متحده عربی

-شرکت «TED TEKNOLOJI GELISTIRME HIZMETLERI SANAYI TICARET ANONIM SIRKETI» یا TED TEKNOLOJI در ترکیه

شرکت خدمات انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی ایران است و چندی پیش پلتفرم ارز دیجیتال این بانک را توسعه داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که شرکت Advance Banking Solution Trading در امارات تکنولوژی آمریکا را برای بانک مرکزی ایران تأمین می‌کرده است. یک شرکت زیرمجموعه آن نیز در ترکیه خریدهایی را انجام می‌داده که نهایتاً در ایران استفاده می‌شده‌اند.

اوفک همچنین سید ابوطالب نجفی، مدیرعامل اسبق شرکت خدمات انفورماتیک؛ محمدرضا خادمی، رئیس شرکت L.L.C و پوریا میردامادی، کارمند شرکت خدمات انفورماتیک را تحریم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.