راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مقایسه قیمت صرافی‌ها در نیپوتو

با ورود ما به دنیای ارزهای دیجیتال و تعریف مفهوم معاملات غیرمتمرکز، تعریف فاکتورهای مهم در مبنای قیمت‌گذاری بازار با تغییرات اساسی مواجه شد. همان‌طور که می‌دانید تا پیش‌ از این، قیمت‌گذاری ارزهای فیات (ارزهای اصلی کشورها) با نظارت بانک مرکزی هر کشور و به‌ صورت واحد تعیین می‌شد. در دنیای غیرمتمرکز کریپتو، اما هیچ نهاد رسمی‌ای در فرایند قیمت‌گذاری دخالت ندارد و قیمت بر اساس عرضه و تقاضای موجود در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز تعیین می‌شود.

همین امر باعث می‌شود قیمت خریدوفروش ارزهای مختلف در صرافی‌های متفاوت، یکسان نباشد. این اختلاف قیمت برای معامله‌گران، خصوصاً تریدرها و سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدتی که قطعاً به دنبال خرید با مناسب‌ترین قیمت و فروش با بالاترین قیمت ممکن هستند، می‌توانست یک چالش جدی ایجاد کند. صرافی نیپوتو اما برای مواجهه با این چالش جدید، یک ایده خلاقانه داشت.

صرافی نیپوتو با طراحی قسمت مقایسه قیمت صرافی‌ها در سایت رسمی خود، برای معامله‌گران این امکان را فراهم کرد تا قبل از خرید، قیمت ارز مورد نظر خود را در صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی بررسی کنند. با یک بررسی کوتاه و با استفاده از اطلاعات دسته‌بندی‌شده موجود در این قسمت، شما می‌توانید پایین‌ترین قیمت خرید و بالاترین قیمت فروش ثبت‌شده در صرافی‌های معتبری مثل صرافی نوبیتکس، تترلند، والکس و… را با یکدیگر مقایسه کنید.

همچنین امکان مانیتورینگ بازارهای پایه تتری در صرافی‌های خارجی نظیر بایننس، بیتفینکس، کوینکس و کراکن به‌ صورت درلحظه وجود خواهد داشت.

دسته‌بندی ارائه‌شده در سایت نیپوتو، علاوه بر قیمت خریدوفروش ارزهای مختلف در صرافی‌های معتبر، حجم معاملات ارز مورد نظر را نیز به شما نشان می‌دهد تا با شناخت بهتر از بازار صرافی مورد نظر برای خرید یا فروش خود اقدام کنید. علاوه بر این، در این قسمت شما می‌توانید تگ محاسبه کارمزد را نیز فعال کنید تا با محاسبه قیمت تمام‌شده کسب سود از آربیتراژ را نیز در نظر بگیرید.

صرافی نیپوتو همواره در تلاش بوده تا با شناخت چالش‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی بهترین راهکار را برای بهبود شرایط فعالیت معامله‌گران فراهم کند. بازار کریپتو باتوجه‌به نوظهور بودن، قطعاً چالش‌های جدیدی برای فعالان این بازار به وجود خواهد آورد که توسعه‌دهندگان فعال در این حوزه باید با درنظرگرفتن این چالش‌ها، بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را رقم بزنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.