راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با ساعت مچی‌تان پرداخت کنید / امکان پرداخت با NFC در ساعت هوشمند اپل

در گزارشی از وال استریت ژورنال آمده است: «شرکت اپل در نظر دارد امکان پرداخت غیرتماسی را در ساعت هوشمند خود (iWatch) قرار دهد.»

ساعت هوشمند هم مانند مدل جدید آیفون که به تازگی معرفی شد؛ از ارتباط NFC برای انجام پرداخت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده می‌کند. در این صورت، برای انجام پرداخت، کافی است ساعت در مقابل دستگاه پایانه فروش نگاه داشته شود. همچنین می‌توان از ارتباط NFC برای عملکردهای مختلف و برقراری ارتباط میان ساعت و سایر وسایل هوشمند نیز استفاده کرد.

پرداخت‌هایی که با iWatch – یا حتی iPhone – صورت می‌گیرند، برای کامل کردن فرآیند پرداخت غیرتماسی، از‌‌ همان اطلاعات کاربری مورد استفاده در فروشگاه Apple iTunes استفاده می‌کند.

Apple-Pay-watch-Small-Index-way2pay-93-06-31

هرچند قرار است در هفته آینده دستگاه iWatch معرفی شود اما به نظر می‌رسد، تا سال آینده این محصول در دسترس بازار قرار نگیرد. شایعاتی وجود داشت که این دستگاه در ماه نوامبر و برای فصل خرید کریسمس در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما به دلیل تغییرات لازم در طراحی آن و هم چنین مشکلات بخش تولید، این تاریخ کمی به تعویق می‌افتد.

انتظار می‌رود ساعت هوشمند علاوه بر ایفای نقش در حوزه پرداخت‌های دیجیتال، سلامت و تناسب اندام کاربر خود را زیر نظر داشته باشد و اطلاعات سلامت وی را به پایگاه داده‌های Apple منتقل کند. این شرکت در کنفرانس «توسعه دهندگان جهانی» در ماه ژوئن، یک سیستم مانیتورینگ برای بدن عرضه کرد که «HealthKit» یا «کیت سلامت» نام دارد.

منبع: شاپرک / pymnts.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.