راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت درگذشت

رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت دار فانی را وداع گفت. دولت‌آبادی که بیش از ٣٠ سال از عمر خود را صرف خدمت به کشور و نظام بانکى کرد، طی دوران مسئولیت خود اقدامات شایسته و تلاش‌های ارزنده‌ای در سیستم بانکی کشور بر جای گذاشت.

دولت‌آبادی به دلیل موفقیت در مدیریت عالى و کلان نظام بانکى و حسن شهرت، در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان چهره ماندگار نظام بانکى ایران معرفى شده بود.

مدیرعامل متوفی بانک ملت، با تحصیلات در حوزه حقوق قضایی و کارشناسی ارشد مدیریت، از اسفند ۱۳۹۳ عضو هیئت‌مدیره و معاون مدیرعامل بانک تجارت نیز بوده است. او با حکم مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد وقت جایگزین ابراهیم مقدم، مدیرعامل بانک تجارت شد. دولت‌آبادی در کارنامه کاری خود، سمت مشاور حقوقی بانک‌های دی و اقتصاد نوین را نیز داشته است.

رضا دولت‌آبادی سابقه ریاست هیئت‌مدیره شرکت لیزینگ ایران و نایب‌رئیسی هیئت‌مدیره شرکت پارس مینو را نیز در کارنامه خود ثبت کرده بود.

از دیگر سوابق اجرایی دولت‌آبادی می‌توان به معاونت مدیرعامل بانک تجارت، عضویت در هیئت‌مدیره بانک تجارت و مدیریت امور اعتباری بانک تجارت اشاره کرد. دولت‌آبادی سابقه عضویت غیرموظفی هیئت‌مدیره شرکت تدبیرگران، شرکت رسا و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را نیز داشته است.

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در پی درگذشت رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت و از مدیران پرتلاش و اثرگذار شبکه بانکی کشور پیام تسلیتی صادر کرد. در متن این پیام آمده است: «شخصیت حرفه‌ای، اخلاق‌مدار و خدمات ارزنده این چهره ماندگار نظام بانکداری در دوران مسئولیت‌های مختلف طی ۳۰ سال تلاش آن مرحوم در شبکه بانکی و طرح‌های ملی و اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست و قطعاً خدمات بی‌شمار ایشان در مسیر رشد و شکوفایی نظام بانکی ایران اسلامی به ثبت رسیده است. بدون تردید جایگاه اثرگذار و نقش‌آفرینی بی‌بدیل امروز شبکه بانکی در تأمین مالی اقتصاد کشور حاصل دسترنج، تلاش و صرف عمر گرانبهای مدیرانی همچون مرحوم مغفور جناب آقای دولت‌آبادی است.»

علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک نیز در پیامی درگذشت دولت‌آبادی را تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک آمده است: «رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل فقید بانک ملت، انسانی فرهيخته و شایسته كه عمر بابرکت خود را در راه خدمت به کشور و نظام مالی و بانكی صرف نمود، موجب اندوه و تأسف قلبی فعالان این صنعت شد. ایشان شخصیتی وارسته، خلاق و متخصصی متعهد و دلسوز بود که طی دوران خدمت خود، منشاء اثرات ارزشمند و بی‌بدیلی در پیشبرد فعالیت‌ها و اجرای راهبردها در نظام بانکداری الکترونیک کشور به شمار می‌رفت.»

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار درگذشت رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت را به خانواده محترم آن مرحوم و شبکه بانکی کشور تسلیت می‌گوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.