راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از سرویس‌های ابری توسط فن‌آوا طی یک ماه آینده / فن‌آوا زنجیره تأمین و توزیع محصولات کشاورزی را مکانیزه می‌کند

هلدینگ فن‌آوا دارای 10 شرکت فعال به نام‌های فن‌آوا کارت، شبکه‌گستر فن‌آوا، داده‌پردازی فن‌آوا، فن‌آوا ماهواره، ارتباطات کوه نور، تضمین‌گستر فن‌آوا، فن‌آواسیستم، داده سامانه فن‌آوا، معتمد همراه فن‌آوا و پویشگران همواره اطلاعات است که در طیف گسترده و متنوعی از پرداخت الکترونیک (PSP) گرفته تا ارتباطات ثابت (FCP)، ارتباطات ماهواره‌ای (SAP)، زیرساخت‌های ذخیره‌سازی اطلاعات (IDC)، معتمد مالیاتی (TSP) و… فعالیت می‌کند. به گفته مسعود زند وکیلی، مدیرعامل هلدینگ فن‌آوا، طی یک ماه آینده از سرویس‌ ابری فن‌آوا رونمایی خواهد شد.


استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت پرداخت


مسعود زند وکیلی، مدیرعامل هلدینگ فن‌آوا در مورد فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ به «راه پرداخت» توضیح داد: «راهبرد فن‌آوا در حوزه پرداخت، حرکت به سمت استفاده از ابزارها و فناوری‌های نوین پرداخت است تا از این طریق ضمن توسعه سهم بازار خود خدمات مناسبی را با بهره‌برداری از فناوری‌های روز در اختیار مشتریان B2C و B2B قرار دهد.

اخذ مجوز نوع اول معتمد مالیاتی (TSP) از سازمان امور مالیاتی و ایجاد زیرساخت و طراحی پلتفرم‌­های به‌روز و تخصصی جهت ارائه خدمات مالیاتی از دیگر خطوط کسب‌وکاری جدید در هلدینگ فن‌­آوا است که در قالب شرکت معتمد همراه فن‌­آوا در حال انجام است. این شرکت با ارائه خدمات مالیاتی؛ بویژه در حوزه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی مؤدیان به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه الکترونیکی‌کردن خدمات مالیاتی در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در کشور شناخته می‌شود.»


رونمایی از سرویس‌های ابری طی یک ماه آینده


زند وکیلی گفت: «شرکت داده‌پردازی فن‌آوا دارای مجوزهایFCP و IDC است و در حوزه ارتباطات ثابت نزدیک به دو دهه است که انواع سرویس‌های ارتباطی خانگی، سازمانی و زیرساختی را به مشتریان خود ارائه داده است. بر این اساس در دو سال اخیر در موضوع افزایش ملموس رضایت‌مندی مشتریان از طریق افزایش سطح کیفیت سرویس‌ها و خدمات، اقدامات تحولی مهمی انجام شده که حاصل آن برقراری ارتباط مستمر و پایدار با مشتریان است.»

به گفته مدیرعامل هلدینگ فن‌آوا، این هلدینگ طی یک ماه آینده از سرویس‌های ابری خود در بخش خدمات مرکز داده رونمایی خواهد کرد. هم‌اکنون فن‌آوا دارای دو دیتاسنتر است که به‌عنوان یکی از پایدارترین و باکیفیت‌ترین دیتاسنترهای کشور شناخته می‌شود و بر همین اساس این شرکت موفق به اخذ پروانه تأسیس و بهره‌برداری مرکز داده از سازمان فناوری اطلاعات شده و به بسیاری از مجموعه‌های خصوصی و دولتی سرویس­‌های تخصصی مرکز داده را ارائه می‌دهد.  

عضو هیئت‌مدیره هلدینگ فن‌آوا گفت: «فن‌آوا در حوزه ارتباطات متحرک مبتنی بر ارتباطات ماهواره‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با دارا بودن مجوز ارائه خدمات ارتباطات ماهواره‌ای (SAP) و بهره‌برداری از فناوری‌های جدید ارتباطی راه دور در حال ارائه این خدمات در پهنای وسیعی از جغرافیای کشوری و منطقه‌ای است.»


مکانیزه کردن حوزه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی


مدیرعامل هلدینگ فن‌آوا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات این هلدینگ در زمینه مدیریت زنجیره تأمین کالاهای اساسی اشاره کرد و توضیح داد: «در شرکت فن‌آوا سیستم مأموریت مدیریت و مکانیزه‌کردن تأمین و بویژه توزیع محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی در حال انجام است. این مأموریت با توجه به نیاز کشور از کالاهای پروتئینی آغاز شده که سامانه «ستکاوا» متعلق به این شرکت در حال ارائه خدمات کاربردی به فعالان این حوزه است. فن‌آوا سیستم با سازمان جهاد کشاورزی قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کرده و از کشتارگاه تا مصرف‌کننده توزیع گوشت و مرغ گرم و منجمد را مدیریت می‌کند.»


رویکرد توسعه در هلدینگ فن­‌آوا


راهبرد کسب‌وکاری هلدینگ فن‌آوا استفاده عملی از ظرفیت‌های علمی و فنی داخل کشور ازجمله دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های تولیدکننده داخلی و شرکت‌های خصوصی است تا با هم‌افزایی از طریق توسعه مشارکت با مجموعه‌های مذکور، گام‌های مؤثری در طراحی و تدوین راهکارهای اجرایی جهت حل چالش‌های کشور برداشته شود.

مدیرعامل هلدینگ فن‌آوا در این مورد توضیح داد: «با توجه به فناوری‌های نوین در حال توسعه در بخش مخابرات و ارتباطات نظیر فراگیری شبکه‌های 5G، توسعه ارتباطات فیبر نوری و پرسرعت مخابراتی و… از یک‌سو و فراگیری فناوری‌های نوین فناوری اطلاعات مانند اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و موضوعات کلان‌داده از سوی دیگر، رویکرد هلدینگ فن‌آوا حرکت به سمت کسب‌وکارهای مبتنی بر اقتصاد داده‌محور است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.