راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشارات راه پرداخت با حمایت آبان‌تتر منتشر کرد / کتاب استاندارد فیات؛ تحلیل منحصربه‌فرد سیستم پولی فیات

انتشارات راه پرداخت کتاب «استاندارد فیات» را با حمایت صرافی رمزارز آبان‌تتر منتشر کرد. کتاب استاندارد فیات نشان می‌دهد که چگونه دولت‌ها از طریق کنترل انحصاری سیستم پولی در قرن گذشته، تأثیر منفی خود را بر صنایع تحقیقات مدرن/دانشگاهی، تولید غذا، تولید انرژی، نظام مالی و حتی توسعه کشورها گذاشته‌اند.


درباره کتاب استاندارد فیات


در کتاب «استاندارد فیات: بردگی بدهی جایگزین تمدن بشری»، نویسنده کتاب، سیف‌الدین آموس، اقتصاددان مشهور بین‌المللی، لنز تحلیلی منحصربه‌فرد خود را روی سیستم پولی فیات اعمال می‌کند و آن را به‌عنوان یک شاهکار مهندسی و فناوری توضیح می‌دهد. در این کتاب، آموس به تغییر روند جهانی از استاندارد طلا به سیستم امروزی پول فیات تحت حمایت دولت‌ها می‌پردازد، اهداف و شکست‌های استاندارد فیات را تشریح کرده و پیامدهای اقتصادی، سیاسی-اجتماعی گسترده استفاده از پول فیات و همچنین بررسی چگونگی تأثیر بیت‌کوین بر آن در طول زمان را شرح می‌دهد.

آموس ارزهای معتبر فیات را با بیت‌کوین مقایسه کرده و سپس تفاوت‌های آنها را با هم در نظر می‌گیرد و از طریق این مقایسه‌ها نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند عامل ارتقای سیستم پولی جهان باشد و بازارهای سرمایه و انرژی جهانی را متحول کند.

کتاب استاندارد فیات نشان می‌دهد که چگونه دولت‌ها از طریق کنترل انحصاری سیستم پولی در قرن گذشته، تأثیر منفی خود را روی صنایع تحقیقات مدرن/دانشگاهی، تولید غذا، تولید انرژی، نظام مالی و حتی توسعه کشورها گذاشته‌اند. این کتاب به نحوه کارکرد پول فیات و تاریخچه به وجود آمدن آن پرداخته و به اینکه چگونه ثروت صرفاً میان بروکرات‌هایی که چاپ اسکناس را در کنترل داشته و در حوزه‌های مالی و بانکداری نفوذ دارند اشاره می‌کند.

در انتهای این کتاب، آموس به ظهور بیت‌کوین و نقش آن در آینده نظام مالی جهانی می‌پردازد و با مقایسه ویژگی‌ها و عملکرد بیت‌کوین با پول فیات، درک خوبی از تأثیر بیت‌کوین بر نظام مالی جهانی و رفع مشکلات فعلی آن ارائه می‌دهد. خواندن این کتاب برای هر کسی که از روند فعلی افزایش کنترل دولت‌ها بر چاپ پول و آمار نرخ تورم ناامید شده، واجب است.

سیف‌الدین آموس، اقتصاددان و نویسنده کتاب‌های پرفروش بین‌المللی است. در سال 2018 آموس، کتاب «استاندارد بیت‌کوین: جایگزین غیرمتمرکز برای بانکداری مرکزی» را نوشت که پرفروش‌ترین کتاب در مورد بیت‌کوین است و به 37 زبان (ازجمله فارسی، توسط انتشارات راه‌ پرداخت)، منتشر شده است. در سال 2021، او کتاب حاضر، «استاندارد فیات: بردگی بدهی جایگزین تمدن بشری» را منتشر کرد. وی همچنین در پلتفرم یادگیری آنلاین خود (Saifedean.com)، دوره‌هایی درباره اقتصاد بیت‌کوین و اقتصاد در مکتب اقتصاد اتریشی تدریس می‌کند و میزبان پادکست استاندارد بیت‌کوین نیز است. سیف‌الدین از سال 2009 تا 2019 استاد اقتصاد در دانشگاه آمریکایی لبنانی بود. وی دارای مدرک دکترای توسعه پایدار از دانشگاه کلمبیا، کارشناسی ارشد مدیریت توسعه از دانشکده اقتصاد لندن و مهندسی مکانیک از دانشگاه آمریکایی بیروت است.


معرفی اسپانسر کتاب: صرافی رمزارز آبان‌تتر


راه‌اندازی آبان‌تتر حاصل این ایده بود که می‌خواستیم یک ابزار مالی کارآمد در اختیار کاربران‌ ایرانی قرار دهیم؛ ابزاری که بتواند شکاف بین بازار ایران و بازارهای جهانی را پر کند و پلی باشد به رفتار مالی آزادانه در سطح بین‌المللی.

نتیجه در سال 1397، راه‌اندازی یک صرافی رمزارز بود که برای کاربران ایرانی این فضا را فراهم کرد تا بتوانند معاملات خود را در بازار رمزارز در بستری امن با هزینه‌ای بهینه و با سرعت بالا انجام دهند و این صرافی، اکنون پس از گذشت پنج سال، این اقبال را دارد که به بیش از یک میلیون کاربر فعال خدمت‌رسانی کند.

آبان‌تتر در بازه فعالیت پنج‌ساله خود، مانند بسیاری از کسب‌وکارهای رمزارزی در ایران (و حتی جهان) در نسبت با اتفاق‌های بیرونی و درونی، دستخوش چالش‌های بسیاری شد، اما چیزی که باعث شده اکنون بر فراز اتفاق‌های گذشته بایستد، تعهدی است که همواره به کاربران خود داشته است؛ تعهد به حفظ امنیت دارایی، تعهد به حفظ امنیت اطلاعات و اساساً، تعهد به حفظ آرامش خاطر کاربران.

آبان‌تتر اکنون امکان معامله فوری بیش از ۴۰۰ رمزارز و همین‌طور امکان معامله حرفه‌ای در بازارهای متعدد را برای کاربران خود فراهم کرده و همواره در مسیر تبدیل به یک ساختار مولتی‌پروداکت قدم برمی‌دارد تا بتواند طیف وسیع‌تری از نیازهای کاربرانش را برطرف کند.

بنابراین جوهره‌ آبان‌تتر که همواره ضامن بقا و رشد آن بوده، این است؛ «تعهد به کاربران خود و امید به اینکه بتوانند بازیگری ارزنده در این صنعت باشند».

کتاب استاندارد فیات در روز دوم رویداد ۹ ژانویه رونمایی شد. علاقه‌مندن برای تهیه کتاب استاندارد فیات می‌توانند از طریق سایت فروشگاه راه پرداخت اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.