راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سهراب ثامنی از برنامه‌های زربان هم‌زمان با حضور در رویداد ۹ ژانویه می‌گوید / ایجاد اکوسیستمی برای خلق کسب‌وکارهای متنوع و نوآورانه

رویداد ۹ ژانویه فرصتی برای پرداختن به تحولات اکوسیستم رمزارز و بلاکچین ایران و جهان است. این فضا موجبات تعامل و همکاری کسب‌وکارهای فعال در حوزه بلاکچین و رمزارز را فراهم می‌کند. زربان یکی از شرکت‌های حاضر در بخش نمایشگاهی این رویداد است و ما در گفت‌وگو با سهراب ثامنی، مدیرعامل این شرکت، به دلایل حضور آنها در این رویداد پرداختیم. همچنین، در ادامه گزارش تصویری‌ از حضور شرکت زربان در رویداد ۹ ژانویه را مشاهده می‌کنید.

در این رویداد، زربان در بخش‌های مختلف، برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده است؛ در قسمت پنل‌ها و ارائه‌ها، سهراب ثامنی، مدیرعامل زربان و ابراهیم مقدم، عضو هیئت‌مدیره زربان حضور خواهند داشت. ثامنی در قسمت پنل‌ و ارائه‌ها درباره پلتفرم‌های مطرح دیفای و فرصت‌های کسب‌و‌کاری در تغییرات اکوسیستم‌های مطرح مانند اتریوم سخن خواهد گفت.

سهراب ثامنی، درباره پلتفرم زربان توضیح داد: «پلتفرم مدیریت وثیقه و بدهی غیرمتمرکز زربان، یک پلتفرم زیرساختی مبتنی بر قرارداد هوشمند روی بستر بلاکچین آربیتروم است که فرایندهای مدیریت وثیقه، وام، سپرده و اختیار موقعیت بدهی ریالی را در ساختاری غیرمتمرکز انجام می‌دهد.»

او با اشاره به هدف زربان از حضور در این رویداد گفت: «زربان یک فناوری زیرساختی است؛ درواقع بر بستر مجموعه قراردادهای زربان، اکوسیستمی از محصولات متنوع رشد خواهد کرد و درنتیجه تعداد پرشماری کسب‌وکار و استارتاپ، هم برای خود و هم برای کاربران، خلق ارزش می‌کنند. سرویس‌های وام‌دهی و سپرده‌گذاری می‌توانند برای اعتبارسنجی وثایق رمزارزی، از زیرساخت زربان استفاده کنند. درنهایت این رویداد فرصتی است برای معرفی سرویس‌های زربان تا به واسطه آن، دارندگان سرمایه ریالی و دلاری با سپرده‌گذاری در این پلتفرم از آن کسب سود کنند، یا با توسعه محصولات دیگر بر بستر زربان برای کاربران ارزش‌آفرینی داشته باشند. »

به گفته مدیرعامل زربان، با تأمین نقدینگی در استخرهای نقدینگی پلتفرم تبادل غیرمتمرکز یونی سواپ، امکان کسب کارمزد روی تبادلات صورت‌گرفته بر بستر بلاکچین برای همگان محقق می‌شود.

ثامنی در پایان گفت: «زیرساخت زربان، مثل پلتفرم MakerDAO، زیست‌بومی خواهد شد که بسیاری از ذی‌نفعان حوزه رمزارز و بلاکچین می‌توانند روی آن کسب‌وکارهای متنوع و نوآورانه ایجاد کنند و این فرصت هم به تقویت اکوسیستم بلاکچین در کشور کمک خواهد کرد و هم با ارائه خدمات غیرمتمرکز امنیت دارایی کاربران را افزایش خواهد داد.»

به عقیده ثامنی، همگام‌سازی کاربران ایرانی با سرویس‌های غیرمتمرکز وب ۳ مهم‌ترین موضوعی است که در این دو روز به آنها پرداخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.