راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت تندر نور تشریح کرد / تبعات ورود پوزهای قاچاق به صنعت پرداخت

مدیرعامل شرکت تندر نور، واردات قطعات، تغییرات نرخ ارز، اعمال نشدن معافیت‌های گمرگی و افزایش ورود دستگاه‌های کارتخوان قاچاق را از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های تامین‌کننده تجیهزات صنعت پرداخت بیان کرد و درباره تبعات پوزهای قاچاق به صنعت پرداخت صحبت کرد.

هومن سپهری، مدیرعامل شرکت تندر نور در نشست پرداختیم و نپرداختیم درباره مسائل و چالش‌های تولیدکنندگان تجهیزات صنعت پرداخت، صحبت کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات درباره واردات قطعات است؛ فرایند ثبت سفارش، تخصیص ارز و امور گمرک بین شش تا نه ماه زمان می‌برد که طولانی‌شون این فرایند، تامین‌کنندگان را در برنامه‌ریزی و پاسخگویی به نیازهای صنعت پرداخت با مشکل مواجه می‌کند.

او در ادامه از تاثیرات تغییرات نرخ ارز بر شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات گفت و از بانک مرکزی درخواست کرد تا اقداماتی انجام دهد که مشکل واردات قطعات برای شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات شبکه پرداخت رفع شود.

مدیرعامل شرکت تندر نور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اعمال نکردن معافیت‌های گمرگی انتقاد کرد و گفت: «شرکت تندر نور یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید مشمول معافیت‌ها شود اما گمرک دد فرآیندهای مربوطه حداکثر هزینه را از ما دریافت می‌کند.»

طبق گفته سپهری، ورود دستگاه‌های کارتخوان قاچاق به صنعت پرداخت در حال افزایش است. او با انتقاد از این موضوع به بیان پیامدهای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان قاچاق پرداخت و گفت: «با توجه به اینکه دستگاه‌های پوز قاچاق، قیمت پایین‌تری دارند و شرکت‌های تولیدکننده کارتخوان در صنعت پرداخت نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند؛ این شرکت‌ها متضرر می‌شوند.»

او در ادامه به تبعات دیگر استفاده از کارتخوان‌های قاچاق اشاره و بیان کرد: «ممکن است که اسکیمر به این دستگاه‌های کارتخوان قاچاق متصل باشد و امنیت تراکنش را به خطر بیندازد. همچنین، این دستگاه‌ها عمر کوتاهی دارند و ریسک زیادی به صنعت پرداخت وارد می‌کنند. در این زمینه، از بانک مرکزی درخواست داریم که با ابزارهای ریجستری و یا کنترل شماره سریال دستگاه‌های کارتخوان از گسترش پوزهای قاچاق جلوگیری کند.»

مدیر عامل شرکت تندر نور در پایان صحبت‌های خود درباره لزوم افزایش نوآوری در صنعت پرداخت گفت و در این زمینه پیشنهاد کرد که به‌تدریج از تکنولوژی‌های جدید همچون سیستم اسمارت در صنعت پرداخت استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.