راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیجی‌پی و بانک صادرات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دیجی‌پی و بانک صادرات، دوازدهم دی‌ماه ۱۴۰۲، در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری برای تخصیص اعتبار به کاربران دیجی‌پی امضا کردند و بانک صادرات هم به جمع تأمین‌کنندگان مالی سرویس دریافت وام دیجی‌پی پیوست.

در واقع این یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین دیجی‌پی، دیجی‌کالا و بانک صادرات است و براساس این قرارداد و همکاری مشترک، از این پس بانک صادرات هم در جمع تأمین‌کنندگان مالی سرویس دریافت وام دیجی‌پی قرار می‌گیرد. طبق این تفاهم‌نامه، کاربران دیجی‌پی علاوه بر طرح‌های بانک ملت و بانک تجارت می‌توانند با انتخاب بانک صادرات به‌عنوان تأمین‌کننده مالی خود از دیجی‌پی تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار خرید دریافت کنند. کاربرانی که این تسهیلات آنلاین را دریافت می‌کنند می‌توانند از ۲۳ فروشگاه ازجمله دیجی‌کالا خرید کرده و در اقساط ۱۲ماهه مبلغ دریافتی خود را تسویه کنند.

محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات درباره این تفاهم‌نامه گفت: «صادرات یک بانک ۸۰ساله با ۶۰ هزار نفر نیرو است و همکاری و صبوری دیجی‌پی در درک این موضوع باعث شد این تفاهم‌نامه به ثمر برسد.»

او ادامه داد: «جایگاه برند صادرات و دیجی‌کالا مشخص است و هر دوی ما سهم زیادی از بازار خودمان را در اختیار داریم. تاکنون ۴۰ میلیون ایرانی از خدمات بانک صادرات استفاده کرده‌‌اند. من بارها تأکید کرده‌ام تا چند سال آینده بانک به معنی امروزی آن وجود نخواهد داشت. همین حالا هم بانک‌ها در گوشی‌های موبایل افراد جای گرفته‌اند و جز در موارد خاص کسی به سراغ بانک‌ها به شکل حضوری نمی‌رود.»


هدف فراگیری مالی است


هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی هم با اشاره به این تفاهم‌نامه گفت: «روی همکاری با بانک‌ها حساب کرده‌ایم و همکاری‌های مشترک با سازمان‌های مالی از اهداف مهم ما در دیجی‌پی است. از سویی برای اینکه بتوانیم سرویس اعتباری دیجی‌پی را متنوع‌تر و کامل‌تر کنیم، از همکاری با بانک‌های جدید استقبال می‌کنیم.»

امینی در ادامه به موضوع رتبه‌بندی اعتباری و فراگیری مالی هم اشاره کرد و گفت: «فراگیری مالی از ابتدای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهایی مثل ما در اولویت بود. در واقع لندتک‌ها با این هدف تأسیس شدند تا سرویس‌های مالی عادلانه‌تری را در اختیار کاربران قرار دهند و در نگاه کلان همکاری با بانک این امکان را فراهم می‌کند. ما از بانک‌ها می‌خواهیم ما را بخشی از راه‌حل برای مشکلات مالی موجود بدانند و به شرکت‌های فناور اعتماد بیشتری کنند.»


توسعه فین‌تک‌ها در گرو همکاری با بانک‌هاست


حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌‌کالا هم ضمن تأکید بر همکاری با بانک‌ها برای توسعه کسب‌و‌کار دیجی‌کالا و دیجی‌پی، توضیح داد: «توسعه فین‌تک‌ها در گروه همکاری با بانک‌هاست و اگر این درک و همکاری دوجانبه رخ بدهد، مسلماً فین‌تک‌ها و لندتک‌ها بیش از پیش توسعه پیدا خواهند کرد و این مسئله به نفع کاربران و تمامی ذینفعان این صنعت است.»

محمدی ادامه داد: «هم بانک صادرات و هم دیجی‌کالا دو برند با کاربرانی میلیونی هستند که می‌توانند از این بازار به نفع توسعه یکدیگر بهره‌مند شوند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.