راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ظرفیت‌های همکاری شرکت ملی انفورماتیک با مرکز سیستم‌های اطلاعات دانشگاه شریف بررسی شد / همکاری برای استفاده از فناوری‌های نوین در نظام بانکی

مدیر پروژه متابانک شرکت ملی انفورماتیک در نشستی، ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک درباره پروژه‌های هوش مصنوعی، متاورس و استفاده از فناوری‌های نوین در نظام بانکی را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، الهام فراهانی، مدیر پروژه متابانک شرکت ملی انفورماتیک به همراه همکاران SBU هوش مصنوعی در نشستی با بابک حسین خلج، رئیس دانشکده مهندسی برق و مرکز سیستم‌های اطلاعات و علوم داده دانشگاه صنعتی شریف، توانمندی‌های مرکز علوم داده در زمینه فناوری‌های متاورس و هوش مصنوعی را بررسی و برنامه‌های خود را تشریح کردند.

این نشست با هدف شناسایی ظرفیت‌های مرکز سیستم‌های اطلاعات و علوم داده دانشگاه شریف برگزار و امکان همکاری در زمینه پروژه‌های آتی مورد نیاز گروه ملی انفورماتیک بررسی شد. مرکز سیستم‌های اطلاعات و علوم داده شریف با تمرکز بر حوزه‌های بنیادی و کاربردی میان‌رشته‌ای و توسعه دانش و فناوری‌های نوین علوم داده با محوریت نیازهای کشور، در جهت راهبردهای مؤثر در حوزه‌های پژوهش و فناوری در ابعاد ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

طبق این گزارش، دانش و فناوری‌های مبتنی بر سیستم‌های اطلاعات و علوم داده به‌سرعت در دنیا در حال گسترش است و رسیدن به مرزهای دانش و فناوری در این موضوع می‌تواند به برتری استراتژیک کشور در حوزه‌های علمی، اقتصادی و امنیتی بینجامد. این مرکز در زمینه فناوری «متاورس به‌عنوان خدمت» و «زیرساخت‌های هوش مصنوعی» فعالیت دارد.
شرکت ملی انفورماتیک نیز به‌عنوان بازوی فناوری بانک مرکزی، به دنبال ارائه‏ راه‌‏حل‌های حاکمیتی و ظرفیت‏‌ساز، متناسب با نیازمندی‌های فعلی و آتی نظام بانکی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.