راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتصالی به وسعت ایران / حرکت مبین‌نت به‌ سوی هوشمندسازی صنایع و شهرها

شرکت ارتباطات مبین‌نت با رویکرد هوشمندسازی و ایجاد اتصالی به وسعت ایران در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام) که از دوم تا پنجم دی‌ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش روابط‌ عمومی مبین‌نت، این شرکت با توسعه سرویس‌های خود قدم در مسیر تازه‌ای گذاشته است؛ عبور از مرزهای خدمات ارتباطی و ارائه سرویس‌های هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا با هدف تحول دیجیتال کسب‌وکارها و صنایع، این شرکت را وارد جریان هوشمندسازی در سطوح کلان کرده است. در نمایشگاه تلکام 1402، سرویس‌ اینترنت اشیا یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده در غرفه مبین‌نت بود تا به‌‌عنوان یک هاب IoT، اکوسیستم‌‌های گوناگونی به آن متصل شود و هوشمندسازی و تحول دیجیتال شهرها، صنایع و کسب‌وکارها رقم بخورد.  

مبین‌نت با عبور از لایه‌ ارتباطات، توانسته هوشمندی را به سطوح سنسورها و اپلیکیشن‌ها منتقل کرده و محصولات هاب اینترنت اشیای خود را در دو دسته شهر هوشمند و IIoT (صنایع هوشمند) عرضه کند تا پاسخگوی نیازهای تمامی صنایع باشد. مبین‌نت با تنوع‌بخشی به سبد محصولات خود، از راهکارهای متنوع فناوری بر پایه اینترنت اشیا در نمایشگاه تلکام رونمایی کرد؛ پلتفرم‌های هوشمندسازی ازجمله آسانسورهای هوشمند، پارکینگ هوشمند، پلتفرم هوشمند تشخیص حریق، ساختمان و شعب متصل، مدیریت زنجیره سرد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مدیریت المان‌های شهری نمونه‌هایی از سرویس‌های موجود در هاب اینترنت اشیای این شرکت بود که با استقبال بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه تلکام روبه‌رو شد.

راهکارهای ابری و ارزش افزوده مبین‌نت نیز بر پایه راهکارهای ارتباطی از سال‌های اخیر در اختیار سازمان‌ها و کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. این سرویس‌ها شامل خدمات مبتنی بر Cloud در سه لایه‌ مختلف (IaaS ،PaaS ،SaaS) بوده و با هدف تحول دیجیتال کسب‌وکارها ارائه می‌شوند.

مبین‌نت با ارتقای خدمات ارتباطی پایه‌ای‌ خود، در این دوره از نمایشگاه تلکام با سبد کاملی از راهکارهای ارتباطی سازمانی حضور داشت؛ سرویس‌های ارتباطی موبایلی، خدمات مرکز داده و شبکه اختصاصی سازمانی (VPN) برای علاقه‌مندان به دمو و ارائه گذاشته شد. سرویس هوشمند ارسال پیامک نیز یکی دیگر از محصولات قابل توجه مبین‌نت در بخش راهکارهای سازمانی بود و دموی کامل این سرویس هم به مخاطبان و متخصصان ارائه شد.

غرفه مبین‌نت در چهار روز برپایی نمایشگاه، میزبان جمع زیادی از مدیران و صاحبان صنایع و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، مسئولان ارشد نهادهای دولتی و خصوصی، مدیران ICT استان‌های کشور و همچنین متخصصان و کارشناسان صنعت ارتباطات و علاقه‌مندان به راهکارهای فناورانه بود که با بازدید از دستاوردها و نوآوری‌های مبین‌نت در حوزه هوشمندسازی شهرها و صنایع کشور، در جریان اقدامات مبین‌نت در حوزه فناوری‌های ارتباطی و اینترنت اشیا قرار گرفتند.

یکی دیگر از مأموریت‌های مبین‌نت که در این نمایشگاه به آن پرداخته شد، ارائه برنامه عملکردی مبین‌نت در خصوص پروانه UNSP و تعهد به ایجاد بیش از سه میلیون پورت فیبر نوری در استان‌های کشور بود. مبین‌نت به‌عنوان دومین اپراتور از لحاظ تعهد پوشش در این حوزه، زیرساخت‌های ارتباطی را با ایجاد اتصال بر پایه اینترنت فیبر نوری در سرتاسر کشور توسعه خواهد داد. عملیات اجرایی مبین‌نت در استان‌های کشور آغاز شده و در آینده‌ای نزدیک، زمینه دسترسی میلیون‌ها کاربر به اینترنت بر بستر فیبر نوری محقق خواهد شد.

مبین‌نت با رویکرد هوشمندسازی و با توسعه سبد راهکارها و محصولات خود، در مسیر ایجاد اتصال پایدار بر پایه فناوری‌های روز دنیا گام برمی‌دارد تا هوشمندسازی صنایع و شهرهای کشور را عملیاتی کند.   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.