راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شفاف‌سازی رویکرد اداره مالیات؛ مطالبه رمزارزی‌ها از نصر تهران

رضا مسعودی‌فر، مدیرعامل تترلند / سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی در حوزه‌های فاوا و اقتصاد دیجیتال، زبان مشترکی بین بدنه دولت و بخش خصوصی است که در نهایت باعث‌ شده صدای این کسب‌و‌کارها باشد. کمتر از ۲۴ ساعت تا برگزاری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و مشخص‌شدن تکلیف هیئت‌مدیره این دوره باقی مانده و «راه پرداخت» نظر اعضای صنف درباره مهم‌ترین مطالبات خود از سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای را پرسیده و در گزارشی منتشر کرد. رضا مسعودی‌فر، مدیرعامل تترلند نیز در این یادداشت به مطالبات کسب‌وکارهای رمزارزی پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

چند سالی است که بازار رمزارز به یکی از بازارهای ایران تبدیل شده و روز‌به‌روز بر تعداد کاربران این بازار اضافه می‌شود که نشان از جذابیت فعالیت اقتصادی در این بازار دارد. از سوی دیگر قوانین و مقررات مرتبط با سکوهای رمزارزی توسط بانک مرکزی و نهادهای قانون‌گذار مربوطه در حال طی کردن روند قانون‌گذاری است.

در چنین شرایطی مهم‌ترین مطالبه‌ای که به‌عنوان مدیریت یک مجموعه‌ رمزارزی از سازمان نصر تهران دارم، این است که بیش از پیش در این برهه از زمان حمایت خود را از کسب‌و‌کارهای حوزه رمزارزی نشان دهد.

برداشتن محدودیت واریز ریالی، داشتن نماد تجارت الکترونیکی و حمایت قانونی از کسب‌و‌کارهای فعال در این حوزه ازجمله مطالبات مورد انتظار فعالان حوزه رمزارز است.

همچنین من فکر می‌کنم محدودیت‌هایی نظیر محدودیت در واریز ریالی و قوانین ۷۲ساعته که از سمت نهاد‌هایی نظیر بانک مرکزی و فتا ایجاد شده مشکلاتی را در کسب‌و‌کارهای رمزارزی ایجاد کرده که با پیگیری نصر تهران می‌توان امیدوار بود کمی از این محدودیت‌های فعلی کاسته شود.

من همچنین معتقدم از دیگر دغدغه‌‌های موجود، شفافیت رویکردهای مالیاتی است که در حال حاضر هیچ‌گونه شفافیتی از رویکرد اداره مالیات در مواجهه با سکوهای رمزارزی وجود ندارد و این درخواستی است که انتظار داریم سازمان نصر تهران به‌عنوان نهاد صنفی مطالبه ما را به گوش تصمیم‌گیران برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.