راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور صرافی او‌ام‌پی‌فینکس در نمایشگاه آیتکس شیراز / معرفی خدمات جدید او‌ام‌پی‌فینکس در آیتکس

صرافی ارز دیجیتال او‌ام‌پی‌فینکس در نمایشگاه آیتکس شیراز که از 21 تا 24 آذرماه در حال برگزاری است، حضور دارد که قرار است در این نمایشگاه، ضمن معرفی صنعت رمزارز و بلاکچین، محصولات و خدمات جدید خود را هم به مراجعه‌کنندگان معرفی کند.

فعالان حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، کامپیوتر، مخابرات، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی، موبایل، رمزارز و بلاکچین، امنیت و… در نمایشگاه آیتکس شیراز حضور دارند. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد حوزه فناوری، می‌توانند از تاریخ 21 تا 24 آذرماه از ساعت 16 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز حضور یابند.

صرافی او‌ام‌پی‌فینکس نیز با حضور در نمایشگاه آیتکس شیراز، غرفه 21 تلاش دارد علاوه بر معرفی صنعت رمزارز و بلاکچین به علاقه‌مندان این عرصه، به سؤالات و نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهد. همچنین، این پلتفرم دانش‌بنیان فرصتی فراهم کرده تا خدمات جدید خود را نیز به مراجعه‌کنندگان معرفی کند. به‌عنوان مثال، این صرافی ربات‌های متنوعی همچون ربات معامله‌گر، سفارش‌گذار، اسپات‌گرید و اینفینیتی‌گرید را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد تا برحسب نیاز از آنها استفاده کنند.

پلتفرم دانش‌بنیان او‌ام‌پی‌فینکس در این دوره از نمایشگاه‌ آیتکس شیراز به دلیل برگزاری رویدادهای مختلف آموزشی و سرگرمی، طی روزهای گذشته با مراجعه‌کنندگان زیادی مواجه شده که در برنامه‌های خلاقانه و متنوع آن شرکت کرده‌اند. برای مثال، گردونه شانس یکی از پرمخاطب‌ترین سرگرمی‌های ارائه‌شده در غرفه او‌ام‌پی‌فینکس است که در طول دوره‌های گذشته جوایز بی‌شماری به شرکت‌کنندگان ارائه داده‌ است. نکته جالب توجه این است که بازی در این گردونه نیازی به آشنایی با صنعت رمزارز ندارد، بلکه خود آن قرار است مبنایی برای آشنایی کاربران و ورود آنان به این دنیای جدید باشد. در این بازی همه برنده‌اند و هیچ بازنده‌ای وجود ندارد.

البته برای افراد حرفه‌ای و کسانی که با این صنعت آشنایی دارند نیز برنامه‌های مناسبی وجود دارد که به برندگان آن هم جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد؛ بنابراین شرکت در این سرگرمی‌ها فرصت مناسبی برای تریدرها و معامله‌گران است تا بتوانند میزان توانمندی خود را بیازمایند و جوایزی دریافت کنند.

علاوه بر این، صرافی او‌ام‌پی‌فینکس فرصتی فراهم کرده تا کسانی که تجربه کافی در حوزه‌های مختلف صنعت رمزارزها دارند، بتوانند درخواست همکاری خود را برای فعالیت و اشتغال در این پلتفرم دانش‌بنیان ارائه دهند. بنابراین، حضور در نمایشگاه آیتکس شیراز فرصت مناسبی برای آغاز دوره‌ای جدید از فعالیت‌های شغلی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

در راستای آشنایی با این حوزه مالی، در روز اول این نمایشگاه، سمیناری با عنوان «مسیر معامله‌گری» با سخنرانی «محمد حسینی»، عضو هیئت‌مدیره صرافی او‌ام‌پی‌فینکس برگزار شد که در آن به مواردی از قبیل تحلیل بنیادی، تحلیل فاندامنتال، روانشناسی معاملاتی و طراحی تریدینگ‌پلن اشاره شد.

این تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال توجه به زمان مناسب برای خریدوفروش و از همه مهم‌تر صبر را سه آیتم مهم در معامله‌گری دانست و گفت: «البته موضوع آموزش یکی از موارد بسیار کلیدی و حیاتی است که سرمایه‌گذاران باید به آن توجه داشته باشند. یکی از مواردی که اخیراً در این صنعت رواج زیادی داشته، رشد قارچ‌گونه کانال‌های سیگنال‌دهی است که مردم را تشویق می‌کنند تا بدون آموزش دیدن و صرفاً با اعتما‌د به سیگنال آنها ترید کنند. به خاطر داشته باشید که سود این کانال‌ها در همین ناآگاهی و نبود آموزش کاربران است، به همین دلیل طوری تفهیم کرده‌اند که گویی افراد برای ورود به بازار نیاز به آموزش ندارند. این شکل از ورود به بازار باعث می‌شود افراد به دلیل تکیه کردن به تحلیل‌های اشتباه دچار شکست‌های پی‌درپی شوند و بازار مالی را با ناامیدی ترک کنند.»

حسینی در ادامه این سمینار با اشاره به اینکه شرکت در کورس‌های بین‌المللی بهترین راه برای یادگیری ترید است، به یکی از باورهای رایج در زمینه معاملات اشاره کرد و افزود: «برخی بر این باورند که معامله‌گری تنها راه برای کسب سود زیاد با سرمایه کم است. بعضی از افراد می‌پرسند که چطور وارن بافت از سرمایه ۱۲۰ میلیارد دلاری خود طی یک سال فقط ۱۱ درصد سود کرده، اما برخی از معامله‌گران ادعا می‌کنند که ماهی ۲۰ درصد سود می‌کنند. تفاوت در میزان سرمایه ورودی است؛ هرچه میزان حجم سرمایه بیشتر می‌شود، سود دریافتی کاهش خواهد یافت زیرا کسب سود سخت‌تر شده و ریسک نیز افزایش می‌یابد.»

او در پایان تصریح کرد: «افراد حرفه‌ای که آموزش دیده و بر بازار مسلط هستند، با صرف زمانی اندک سودهای قابل توجهی از بازار کسب می‌کنند. برای مثال، من در معاملات سود ماهانه ۲۵۰درصدی نیز از بازار داشته‌ام و البته ضرر 15درصدی را نیز در کارنامه خود دارم.»


مزایا و کاربردهای صنعت رمزارز و بلاکچین


با اینکه از ورود فناوری بلاکچین و رمزارزها به صنعت مالی مدت زیادی نگذشته، اما مزیت‌های بی‌شمار این فناوری نوین، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و اکنون کمتر کسی را می‌توان یافت که درباره صنعت کریپتو اطلاعات حداقلی نداشته باشد. البته با وجود این شناخت، هنوز هم بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها استفاده بلاکچین در حوزه رمزارزهاست. اما باید گفت که از این فناوری می‌توان برای انجام خدمات مالی دیگری مانند ارسال وجه و حواله، دارایی‌های دیجیتال و پرداخت‌های آنلاین نیز بهره برد. شایان ذکر است که این فناوری امکان تسویه پرداخت‌ها را بدون نیاز به استفاده از بانک یا سایر واسطه‌ها و اشخاص ثالث فراهم می‌کند.

علاوه بر این، بلاکچین در نسل بعدی سیستم‌های تعاملی اینترنت یعنی قراردادهای هوشمند، سیستم‌های اعتباری، خدمات عمومی و امنیتی و اینترنت اشیا کاربردهای فراوانی دارد؛ بنابراین، طبق پیش‌بینی‌ها و با توجه به سرعت بالای پذیرش این صنعت بین جوامع مختلف، آینده روشنی در انتظار این خدمات است.

رمزارزها نیز به دلیل خاصیت ضدتورمی خود در زمان وقوع بحران‌های مالی‌، ‌می‌توانند مانند یک سپر عمل کرده و ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاران را حفظ کنند. همچنین، این دارایی‌ها مستقل از دولت‌ها عمل می‌کنند و دسترسی به آنها آسان است. افزون بر آن، رمزارز یکی از راه‌های انتقال ارزش است که ‌می‌توان از این طریق پول را در عرصه جهانی با سرعت بالا و هزینه‌ کم جابه‌جا کرد.

با توجه به مزیت‌های اشاره‌شده درباره صنعت بلاکچین و رمزارز، بهترین راهکار برای جلوگیری از عقب‌ماندگی مالی، همگام شدن با این فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین است؛ موضوعی که می‌توان با حضور در نمایشگاه آیتکس شیراز، آشنایی با این دست فناوری‌ها و تلاش برای به کار بردن آنها در زندگی مالی، به راحتی به آن دست یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.