راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر توسعه کسب‌وکار لندو / QR Payment و خرید اقساطی خودرو به لیست خدمات لندو اضافه خواهد شد

خدماتی که لندو طی ماه‌های گذشته به کاربران ارائه کرده، گسترده‌تر شده است و این پلتفرم قصد دارد در آینده امکانات بیشتری ازجمله QR Payment و خرید اقساطی خودرو را نیز به لیست خدمات خود اضافه کند. در این راستا ماهان حیدری، مدیر توسعه کسب‌وکار لندو ضمن تشریح برنامه‌های این پلتفرم در آینده، بر این موضوع تأکید کرد که لندو قصد دارد به کاربران با شرایط مختلف خدمات باکیفیت ارائه دهد.

لندو در ماه‌های اخیر، رکوردهای خود را جابه‌جا کرد و مشتریان این پلتفرم در یک ماه بیش از دو هزار میلیارد تومان درخواست وام از ۱۰۵۰ شهر مختلف در سراسر کشور ثبت کردند. در این راستا ماهان حیدری، مدیر توسعه کسب‌وکار لندو از رشد پنج‌برابری پاسخگویی به درخواست‌ها خبر داد و گفت: «لندو در سال جاری با حمایت بانک آینده و تیم اجرایی این بانک توانست با رشد پنج‌برابری نسبت به سال گذشته، حجم قابل توجهی از درخواست‌ها را به وام تبدیل کند. البته در صنعت لندتک میزان منابع مالی نسبت به درخواست وام بسیار محدود است و لندو با توجه به محدودیت‌هایی که در حجم وام‌دهی دارد حتی ناچار می‌شود در برخی ماه‌ها ازجمله مهر و آبان، امکان ثبت درخواست وام جدید را برای کاربران غیرفعال کند و درخواست‌های قبلی را پیش ببرد.»

او ادامه داد: «به طور کلی با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و افزایش درخواست‌ها، لندو در تلاش است با همکاری هفت تأمین‌کننده مالی که ترکیبی از پنج لیزینگ‌ و دو بانک‌ هستند، منابع مالی را افزایش دهد تا بتواند با کمک این دوستان در مدل کسب‌و‌کاری جدید در تیمچه، حجم اعطای وام را تا دوبرابر بیشتر کند.»


اضافه شدن مدل Qr payment به روش‌های پرداخت فعلی لندو


آمارها حاکی از آن است که لندوکارت مورد استقبال مردم قرار گرفته است؛ موضوعی که مدیر توسعه کسب‌وکار لندو نیز بر آن تأکید کرد و توضیح داد: «مدل پرداخت برای کاربران بسیار مهم است و  لندوکارت توانسته امکان خرید ساده‌تری را برای آنها فراهم کند تا کاربران مجبور نباشند فقط از فروشگاه‌های محدود طرف قرارداد لندو خرید کرده و بتوانند کالا و خدمات مورد نیاز خود را طریق درگاه‌های اینترنتی و دستگاه‌های کارت‌خوان تهیه کنند.»

به گفته حیدری طبق بررسی‌های انجام‌شده یکی از شاخص‌های اصلی  رشد 200 تا 300برابری NPS یا همان شاخص رضایت مشتریان لندو در سال 1402، لندوکارت بوده است.

او در مورد ارائه محصولات جدید توسط لندو توضیح داد: «لندو به‌زودی با ورود به بازار بی‌ان‌پی‌ال مدل Qr payment را به روش‌های پرداخت فعلی اضافه خواهد کرد تا کاربران بتوانند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرف قرارداد با لندو، امکان خرید اعتباری کالاهای مصرفی خود را داشته باشند.»


توسعه محصولات اعتباری لندو با وام خرید اقساطی خودرو


فرایند وام‌دهی لندو از سال 1401 به طور کامل آنلاین شد که این موضوع میانگین سرعت دریافت وام از لندو را به کم‌تر از پنج روز رساند و امکان درخواست وام در همه شهرها و روستاهای کشور فراهم شد. بر این اساس مدیر توسعه کسب‌وکار لندو در مورد وام آنلاین توضیح داد: «به طور کلی با شکل‌گیری صنعت لندتک در ایران شاهد رشد قابل توجهی در زمینه اعطای تسهیلات به صورت آنلاین بوده‌ایم و در این مسیر برخی از بانک‌های پیشرو مانند بانک آینده، بانک تجارت، بانک ملت و بلوبانک توانسته‌اند بستر خوبی برای همکاری مشترک با شرکت‌های لندتک ایجاد کنند. این موضوع واقعاً اتفاق بزرگی بوده و توانسته تجربه مشتریان را در فضای دریافت وام خرد بهبود دهد؛ امیدوارم به زودی شاهد حضور بانک‌های بیشتری در این حوزه باشیم.»

حیدری ادامه داد: «حدود 17 درصد از درخواست‌هایی که در لندو ثبت می‌شود در بازه زمانی 12 شب تا هفت صبح هستند. این فرایند علاوه بر بهبود تجربه مشتریان نسبت به روش‌های سنتی، این نوید را به نظام بانکی می‌دهد که فعالان این صنعت می‌توانند نقش بزرگی در کاهش هزینه‌ها و بهبود تجربه مشتریان در اعطای وام خرد داشته باشند.»

او از توسعه ارائه تسهیلات آنلاین در لندو خبر داد و گفت: «لندو قصد دارد علاوه بر ارائه تسهیلات مرابحه فعلی، با حضور در بازار اعتبار در محل فروش و  وام خرید اقساطی خودرو سبد محصولات اعتباری خود را توسعه دهد. این فرایند به واسطه یک لیزینگ و با همکاری یکی از پلتفرم‌ها انجام خواهد شد.»


خبرهای خوب در راه است


مدیر توسعه کسب‌وکار لندو در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مهم لندو، ارائه خدمات با ساده‌ترین روش و حداقل مدارک ممکن است، اظهار کرد: «برای مثال لندو در ماه آبان توانست با همکاری بانک آینده، ارائه گواهی ثنا را جایگزین مدارک پیچیده سکونتی کند؛ این تغییر، باعث بهبود میزان نرخ تبدیل لندو تا حد قابل توجهی شده است.»

حیدری ادامه داد: «به طور کلی در چند ماه گذشته علاوه‌ بر مورد مذکور در تلاش بوده‌ایم امکاناتی مانند اضافه شدن امکان ثبت‌نام حضوری برای کاربران، سرویس برداشت مستقیم اقساط (دایرکت‌دبیت) و تسویه اتوماتیک و در لحظه اقساط مشتریان در سیستم بانک آینده، که توسط شرکت فینوتک ایجاد شده را به لندو اضافه کنیم تا علاوه‌ بر بهبود تجربه مشتریان، مسیر خوبی را در زمینه توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌ داشته باشیم. در کنار این اتفاقات که بخشی در اختیار مشتریان قرار گرفته و بخشی هم به زودی به زیرساخت فعلی اضافه خواهد شد، خبرهای خوب دیگری هم خواهیم داشت که به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند در حال حاضر امکان مطرح کردن آنها نیست. البته به‌ محض نهایی شدن، اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.»


جوان‌ترین کاربر لندو 18ساله و مسن‌ترین کاربر 87ساله است


او در ادامه به این سؤال که مخاطبان خدمات لندو از کدام قشر هستند، پاسخ داد: «79 درصد از کاربران لندو آقا و 21 درصد کاربران خانم هستند. جوان‌ترین کاربر لندو تاکنون، 18ساله و مسن‌ترین کاربر نیز 87ساله بوده‌ است. محدودیت‌هایی برای تعداد زیادی از درخواست‌کنندگان وام از طریق شعب بانک‌ها  وجود دارد که برخی از آنها شامل مواردی مثل نداشتن ضامن یا دسته‌چک، صفر بودن نمره اعتباری و نداشتن کارت پایان خدمت برای آقایان است. لندو توانسته دو محدویت اول یعنی ضامن و دسته‌چک را از سر راه مشتریان بردارد.»

 مدیر توسعه کسب‌وکار لندو ادامه داد: «53 درصد از مشتریان لندو به دلیل نداشتن نمره اعتباری و 18 درصد از متقاضیان مرد لندو به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت امکان دریافت وام را ندارند. این موضوع نشان‌دهنده این است که افراد دانشجو یا دارای میانگین سنی 20 تا 28 سال شرایط گرفتن وام از شعب یا حتی برخی لندتک‌ها را ندارند. ما در تلاش هستیم برای این دسته از کاربران، با توجه به قوانین و مقررات لیزینگ، همکاری با طیف متنوعی از لیزینگ‌ها را در مدل جدید به لندو اضافه کنیم تا قادر باشیم به این دسته از کاربران نیز خدمات باکیفیتی ارائه دهیم.»

3 دیدگاه
  1. صادق رضایی پور می‌گوید

    باسلام
    عرض کنم خدمت شما که من برای وام 5000000 تومانی لندو ثبت نام کردم
    در جواب گفتند که به خاطر استعلام منفی نظام وظیفه درخواست شما رد شد من خدمت سربازی را انجام دادم
    میخواستم بدونم مشکل از کجاست
    ممنون میشم ازتون

  2. میلاد محمدی می‌گوید

    وقت بخیر
    لندو یک فکری هم به کسانی که کارت پایان خدمت ندارند بکند و به این دسته از افراد هم وام بدهد.

  3. ناشناس می‌گوید

    لندو یه چیز بیخودی هستش که فقط داره تبلیغات میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.