راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توضیح کیوان جامه‌بزرگ درباره حمایت فناپ از انتشار کتاب راهبری تحول دیجیتال / تفکر انسان‌محور؛ فانوس طراحی کسب‌و‌کار

انتشارات راه پرداخت با حمایت شركت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) چاپ دوم کتاب راهبری تحول دیجیتال را منتشر کرد. کیوان جامه‌بزرگ، معاون توسعه راهبردی فناپ در گفت‌و‌گو با «راه پرداخت» از علت حمایت این مجموعه برای انتشار چاپ دوم این کتاب گفت. او معتقد است اگر به دنبال جاری‌ساختن تفکر طراحی انسان‌محور در کسب‌و‌کارها هستیم، باید برای پیشبرد این مسیر کمک و حمایت کنیم. در این صورت است که کتاب‌هایی مانند راهبری تحول دیجیتال بیشتر ترجمه و منتشر خواهند شد.

کیوان جامه‌بزرگ با اشاره به اینکه اولین‌‌بار نیست که فناپ از ترجمه و چاپ کتاب‌های حوزه تحول دیجیتال و اکوسیستم نوآوری و به‌خصوص نوآوری دیجیتال حمایت می‌کند، گفت: «پیش از این هم فناپ پروژه‌های مشابه این را با راه پرداخت و سایر انتشارات اجرا کرده و اکنون موضوع این کتاب از چند جهت برای ما حائز اهمیت است.»

یکی از موضوعاتی که همواره برای فناپ جزو اولویت‌ها بوده، راه‌اندازی یک بانک دیجیتال موفق است. دنیس خو، نویسنده این کتاب، یکی از رهبران موفق در کسب‌و‌کار دیجیتال و از پیشگامان بانک دیجیتال در منطقه آسه‌آن است که در این کتاب از تجربه‌های خود برای راه‌اندازی یک بانک دیجیتال موفق صحبت کرده است.

در زنجیره ارزش شرکت فناپ بحث‌های فین‌تک بسیار مهم است. داتین و پرداخت الکترونیک پاسارگاد از شرکت‌های اصلی فناپ هستند که در این حوزه متمرکزند. این دو شرکت بخش جدی از تمرکز امروز و آینده‌شان را روی دیجیتالی‌ساختن سرویس‌ها و اکوسیستم دیجیتال پرداخت و بانکداری گذاشته‌اند؛ بنابراین موضوع این کتاب بسیار به مجموعه کسب‌وکار فناپ نزدیک است.

به گفته جامه‌بزرگ، زمینه تحول دیجیتال اساساً موضوعی است که فناپ در آن خودش را برای اینکه همراه یا همکار صنایع مختلف کشور باشد کاندیدا می‌داند.


رویکرد انسان‌محور دنیس خو در طراحی بانک دیجیتال


معاون توسعه راهبردی فناپ با اشاره به رویکرد این کتاب گفت: «موضوعی که برای من در این کتاب جالب و مهم بوده، رویکرد انسان‌محوری است که دنیس خو در طراحی تجربه بانک دیجیتال درباره آن صحبت کرده است. این تفکر طراحی به‌عنوان چهارچوب ذهنی طراح بانک دیجیتال، او را به مقصد رسانده و منجر به ایجاد یک تجربه موفق شده است.»

در ایران، شرکت‌های آی‌تی و نرم‌افزاری اغلب با پیوستن به یک بانک سنتی سعی می‌کنند بخشی از فرایندهای آنها را دیجیتالی کنند. به عبارتی فرایندی که در گذشته حضوری انجام می‌شده، اکنون به صورت دیجیتالی انجام می‌شود. در این کتاب به تجربیاتی پرداخته می‌شود که از ابتدا یک شاخص کلیدی مثل تجربه مشتری بر آینده محصول مقدم بوده است.

او با اشاره به کتاب راهبری تحول دیجیتال توضیح داد: «به همین سبب بسیار خوب است که چنین کتاب‌هایی ترجمه شوند و به این موضوع بپردازند تا فعالان صنعت بخوانند و از ذهنیت فعلی کمی فاصله بگیرند تا به نیازهای مشتریان که قرار است بهره‌بردار این سرویس‌ها و محصولات باشند، نزدیک‌تر شوند.»

معاون توسعه راهبردی فناپ توضیح داد: «خواندن این کتاب به زبان اصلی خالی از لطف نیست، اما با ترجمه آن ضمن تسهیل و تسریع باعث خوانش‌پذیری بیشتر و همچنین ایجاد یک مرجع می‌شویم.»

به گفته جامه‌بزرگ اگر به دنبال جاری‌ساختن تفکر طراحی انسان‌محور در کسب‌و‌کارها هستیم باید کمک کنیم کتاب‌هایی از این‌ دست بیشتر منتشر شوند. او در پایان بیان کرد: «باید از انتشارات راه پرداخت برای وسواسش در انتخاب کتاب و مترجم تشکر کرد. این انتشارات از استانداردهای بالایی برخوردار است و این موضوع به‌خوبی حس می‌شود.»

علاقه‌مندان به مطالعه کتاب راهبری تحول دیجیتال، برای تهیه آن می‌توانند به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.