راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پروتکل IPV6 به سرور ابری آروان اضافه شد / امکان تولید میلیون‌ها IP یکتا

آروان‌کلاد امکان استفاده از پروتکل IPV6 را روی محصول سرور ابری فراهم کرده است. IPv6 با سیستم آدرس‌دهی ۱۲۸بیتی توانایی تولید میلیون‌ها آدرس IP یکتا را دارد و قادر است به‌طور تخمینی تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت را پوشش دهد.

به گزارش روابط عمومی ابر آروان، IPv6 یک نسخه پیشرفته و به‌روزشده از IPv4 است که به منظور رفع محدودیت‌های آدرس‌دهی آن و ارائه یک سیستم آدرس‌دهی امن‌تر و کارآمدتر طراحی شده است. IPv4 با سیستم آدرس‌دهی ۳۲بیتی تنها می‌تواند حدود ۴.۳ میلیارد آدرس IP منحصربه‌فرد ایجاد کند؛ در حالی که IPv6 با سیستم آدرس‌دهی ۱۲۸بیتی توانایی تولید میلیون‌ها آدرس IP یکتا را دارد و می‌تواند حدوداً همه دستگاه‌های متصل به اینترنت را پوشش دهد.


IPv6 به زبان ساده


ارتباطات اینترنتی همواره برپایه‌ ساختارهای آدرس‌دهی شکل می‌گیرد. بر این اساس پروتکل‌های IPv6 ،IPv4 و… نیز برپایه‌ IP شکل گرفته‌اند. IPها همان کارت شناسایی و شناسه‌ یکتای دنیای اینترنت هستند و هر کاربر یا هر سرور یک IP منحصربه‌فرد دارد.

امروزه اکثر ارتباطات و اتصالات اینترنتی با همان پروتکل قدیمی IPv4 برقرار می‌شود، اما با توجه به محدودیت آدرس‌دهی ۳۲بیتی، در آینده‌ای نزدیک IP‌های یکتا دیگر نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای افراد باشند؛ بنابراین به ظرفیت جدیدی از آدرس‌دهی نیاز است.


مزایای Ipv6، از بهبود امنیت تا بهره‌وری بیشتر


استفاده از سرور IPV6 آروان‌کلاد کاربردهای متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ قابلیت‌هایی مانند بهبود امنیت با پشتیبانی از IPsec، پیکربندی خودکار دستگاه‌ها، کارایی و بهره‌وری بالاتر و حذف شدن نیاز به Network Address Translation یا همان NAT به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با افزایش امنیت، کارایی و بهره‌وری سرویس‌های خود را بهتر مدیریت کنند و پاسخگوی نیازهای به‌روز و مستمر دنیای فناوری باشند.

پروتکل نسخه‌ ۶ با پشتیبانی داخلی از IPsec این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات میان کاربر و سرویس‌های کسب‌وکار به‌شکل سرتاسری رمزنگاری شود. این در حالی است که IPv4 این امکان را به‌طور پیش‌فرض در اختیار مدیران شبکه و زیرساخت قرار نمی‌داد.

از سوی دیگر پروتکل نسل ۴ در ابتدای استفاده نیازمند آن است که یا آدرس IP به آن اختصاص یابد یا دستگاه شماره‌گذاری شود، اما در IPv6 پروتکل این تنظیمات اولیه را به صورت خودکار انجام می‌دهد تا فرد در زمان کوتاه‌تری متصل شود. ویژگی Self-Configuration استفاده از دستگاه‌های اینترنت اشیا را کاربردی‌تر و مفیدتر می‌کند.

همچنین در پروتکل IPv4 متخصصان به‌ دلیل ذاتی محدودیت آدرس‌دهی، میانبرهایی برای استفاده بیشتر از چند IP ابداع کرده‌اند که معروف‌ترین‌ آنها NAT یا Network Address Translation نام دارد. با استفاده از IPv6 دیگر نیازی به استفاده از این روش‌ها نیست.

پروتکل IPv6 ساختار هدر ساده‌ای دارد و این موضوع باعث می‌شود امکان پردازش بهتر بسته‌ها (پکت‌ها) ممکن شود؛ در نتیجه شبکه هنگام تحمل بارهای ترافیکی سنگین با اختلال کمتری روبه‌رو می‌شود و می‌تواند سرعت و کارایی خود را همواره حفظ کند.


 توسعه زیرساخت با استفاده از IPv6 رایگان آروان کلاد


IPv6 با ارائه طیف وسیعی از مزیت‌های کاربردی این امکان را فراهم می‌کند تا با امنیت و بهره‌وری بیشتر، سرویس‌های متعدد پیکربندی شوند. با این‌ حال، انتخاب بین نسل ۴ و ۶ به سازمان و نیازهای سازمان (امنیت، مقیاس‌پذیری و میزان سازگاری) بستگی دارد.

کاربران با خرید سرور IPV6  می‌توانند کسب‌وکار خود را توسعه دهند. این سرور به کاربران کمک می‌کند بدون داشتن دغدغه در حوزه‌ امنیت و پایداری در مسیر رشد قرار بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.