راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تفاهم‌نامه لیزینگ و لندتک گروه مالی اعتماد و بانک تجارت امضا شد / عرضه محصولات لوازم‌ خانگی اسنوا با اقساط ۲۴ماهه

راضیه مینایی / نشست رونمایی از محصول «کالانو» روز سه‌شنبه، ۳۰ آبان در ساختمان مرکزی بانک تجارت برگزار شد. کالانو امکان خرید اعتباری تا سقف 100 میلیون تومان با اقساط ۲۴ماهه را برای کاربران فراهم می‌کند. گروه اسنوا، پاکشوما و کویرموتور برندهای اصلی طرف قرارداد با بانک تجارت در زمینه خرید اعتباری کاربران هستند.

در این نشست امیرحسین داودیان، معاون مدیرعامل بانک تجارت؛ اکبر ابراهیمی، مدیرعامل پاکشوما؛ عباسعلی رضایی، مدیرعامل کارخانه‌های صنعتی کویرموتور؛ هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت؛ محمدمهدی اسماعیلی، مدیرعامل شرکت سامانه‌های یکپارچه سیمرغ تجارت و محمدحسین فهیمی، مدیرعامل شرکت گروه انتخاب حضور داشتند.

در ابتدای نشست، امیرحسین داودیان، معاون مدیرعامل بانک تجارت در خصوص کالانو توضیح داد: «کالانو مهم‌ترین محصول سندیکایی در عرصه خرده‌فروشی خواهد بود که در حال حاضر با سه مجموعه پاکشوما، انتخاب و کویرموتور به همراه بانک تجارت رقم می‌خورد. این محصول در راستای دو استراتژی است که بانک تجارت به‌ صورت جدی دنبال می‌کند. یکی از این استراتژی‌ها کمک به کسب‌وکارها و ایجاد تقاضای مستمر و قابل‌ پیش‌بینی و دیگری ایجاد بانکداری منصفانه و شمول مالی است که تمام این موارد در بستر دیجیتال اتفاق می‌افتند تا بتوانند دسترسی را برای عموم راحت کنند.»

او افزود: «در شرایطی که کسب‌وکارها با مشکلات نقدینگی و مردم با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در بازار نرخ‌های بهره بالای ۳۰ و ۴۰ است، ما می‌خواهیم محصولات را با نرخی پایین‌تر از نرخ بانکی عرضه کنیم.» به گفته معاون مدیرعامل بانک تجارت، برخی از سرویس‌های این محصول تابه‌حال در نظام بانکی کشور به‌ صورت دیجیتال مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و بعضاً وجود ندارند.

در ادامه اکبر ابراهیمی، مدیرعامل پاکشوما ابراز امیدواری کرد که در این دوران رکود کالانو می‌تواند راهکاری برای مصرف‌کننده باشد. او توضیح داد: «این طرح بهترین موقعیت برای مصرف‌کنندگان است. چون در حال حاضر طرح‌های زیادی وجود دارد، اما متأسفانه هزینه آنها بالاست و این طرحی است که به مصرف‌کننده توجه دارد. این طرح می‌تواند به برون‌رفت از این رکودی که بر صنعت حاکم شده کمک کند.»

عباسعلی رضایی، مدیرعامل کارخانه‌های صنعتی کویرموتور نیز در ادامه بیان کرد که با توجه به تورم‌ها، این طرح به نفع مشتری است.

هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت نیز در رابطه با کالانو گفت: «این محصول با نگاه کسب سود تولید نشده، بلکه با نگاه نفوذ به بازار تولید شده و از نظر نهاد حاکمیتی هم بسیار گره‌گشاست.»

اخلاقی ضمن اشاره به این موضوع که سیاست‌های پولی کشور با رویکرد انقباضی است، توضیح داد: «تا پایان ماه هفتم امسال، کل رشد نقدینگی ما ۱۵ درصد بوده و برآورد و تنظیم برنامه‌ای که صورت گرفته ۲۵ درصد است. احتمالاً از این ۲۵ درصد عبور خواهیم کرد. اما این عدد نسبت به سال گذشته و سال قبل از آن کمتر است. در سال گذشته ۳۱ درصد و در سال قبل از آن ۳۹ درصد نقدینگی داشتیم. به دلیل محدودیت‌های نقدینگی و پایین آمدن قدرت خرید امکان توسعه فروش کاهش یافته است.»

به اعتقاد محمدحسین فهیمی، مدیرعامل شرکت گروه انتخاب، این طرح در این برهه زمانی می‌تواند کمک زیادی به صنعت کند. به گفته او برخی از سیاست‌های نظام از ابتدای امسال مانند مهار تورم منجر به رکود بازار شد؛ بنابراین او ابراز امیدواری کرد که این طرح با تحریک تقاضا شرایطی فراهم کند که هم به هموطنان در جهت تأمین نیازهایشان و هم به رونق‌بخشی تولید کمک کند.

محمدمهدی اسماعیلی، مدیرعامل شرکت سامانه‌های یکپارچه سیمرغ تجارت هم در پایان به نحوه استفاده از این اعتبار در اپلیکیشن باجت پرداخت و افزود: «با اینکه بار مسئولیت زیادی بر دوش ما قرار گرفته بود و محصول پیچیدگی‌های زیادی هم در بخش اعتبار و هم تسویه داشت خوشبختانه موفق شدیم در کمتر از دو ماه آن را فعال کنیم.»

کالانو امکان خرید اعتباری تا سقف 100 میلیون تومان را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربرانی که می‌خواهند از کالانو استفاده کنند باید در بانک تجارت حساب داشته باشند و از طریق سفته الکترونیکی و با گرفتن ضمانت‌نامه آنلاین اقدام به خرید کنند. بازپرداخت اقساط ۲۴ماهه است و کارمزد هر وام بسته به کالا یا شرکتی که از آن خرید صورت می‌گیرد، تغییر می‌کند.

مجتبی بنی‌طبا، مدیرعامل لیزینگ اعتماد

مجتبی بنی‌طبا، مدیرعامل لیزینگ اعتماد در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با «راه پرداخت» در توضیح تفاهم‌نامه با بانک تجارت عنوان کرد: «پیرو عقد تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت و لیزینگ و لندتک اعتماد و در راستای برنامه توسعه فعالیت‌های این مجموعه و به منظور فروش اقساطی کالا در روز جاری تفاهم‌نامه‌ای به امضای طرفین رسید و محصولات برند اسنوا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری گروه مالی اعتماد در تعدادی از فروشگاه‌های منتخب به صورت خرید اقساطی ۲۴ماهه برای عموم مردم قابل بهره‌برداری است.»

او ادامه داد: «ازجمله مهمترین اهداف این مجموعه، ارائه تسهیلات خرید کالا و خدمات به آسان‌ترین روش و در کمترین زمان ممکن به عموم مردم بوده و به منظور تسریع در امر پرداخت تسهیلات به متقاضیان، مواردی ازجمله مدارک شغلی و گردش و معدل حساب را از فرایندهای خود حذف کرده‌ایم. همچنین سایر طرح‌های ارائه تسهیلات آسان این مجموعه به مرور تا پایان سال معرفی خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.