راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امضای تفاهم‌نامه بین معاونت علمی ریاست‌جمهوری و شرکت ملی انفورماتیک / همکاری در حوزه هوش مصنوعی

شرکت ملی انفورماتیک و معاونت علمی ریاست‌جمهوری تفاهم‌نامه همکاری درباره هوش مصنوعی امضا کردند. هدف از این تفاهم‌نامه بسترسازی در راستای توسعه اکوسیستم مرتبط با هوش مصنوعی در صنعت مالی و بانکی عنوان شد.

در جریان این تفاهم‌نامه که به امضای علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و سید محمدجواد صدری‌ مهر، مدیر دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رسید، دو طرف برای ایجاد و توسعه «مرکز تخصصی نیکای» در حوزه هوش مصنوعی با رویکرد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه آن در صنعت مالی و بانکی همکاری خواهند کرد.

طبق بند دیگری از این تفاهم‌نامه، دو طرف درباره احصای نیازهای استراتژیک و کلان کشور در حوزه صنعت مالی و بانکی و توسعه زنجیره ارزش این صنعت به کمک فناوری هوش مصنوعی و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ها یا واحدهای فناور و دانش‌بنیان با یکدیگر همکاری خواهند داشت. استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان در اکوسیستم نوآوری و حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و ایجاد هسته-واحدهای فناور و دانش‌بنیان مبتنی بر نیاز هوش مصنوعی در صنعت مالی و بانکی دیگر موضوع این تفاهم‌نامه است.

سید محمدجواد صدری مهر، مدیر دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری در این‌باره عنوان کرد: «هوش‌ مصنوعی هم در بحث فناوری‌های حوزه قوانین و مقررات و هم در فناوری‌های دیگر شبکه بانکی از مهم‌ترین مسائل شرکت ملی انفورماتیک است و ما نیز به‌عنوان معاونت علمی از آن حمایت می‌کنیم. بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه در مدت شش ماه شرکت ملی انفورماتیک موظف است مرکز را ایجاد و تیم‌ها و استارتاپ‌های خود را مستقر کند. ما نیز در شش ماه آینده عملکرد شرکت ملی انفورماتیک را بررسی می‌کنیم تا مردم و شبکه‌ بانکی بتوانند از این موضوع منتفع شوند.»

در ادامه علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک اظهار داشت: «همان‌طور که مقام رهبری گفته‌اند،‌ در حوزه هوش مصنوعی تمام ارکان کشور باید فعالیت کنند. ما نیز در بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک توسعه زیرساخت‌ها و حرکت به سوی بانکداری هوشمند را در نظر داریم. تفاهم‌نامه اخیر ما با معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز برای این است که بتوانیم با شتاب بیشتری زیرساخت‌ها، سرویس‌ها و همین‌طور مراکز نوآوری بانکی را به ابزارهای هوش مصنوعی متصل کنیم و از همه مهم‌تر بتوانیم بین محصولات خود یکپارچگی ایجاد کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.