راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برندگان سومین دوره مسابقات مهارت در حوزه امنیت سایبری مشخص شدند / سه نفر برتر مسابقه مهارت در امنیت سایبری

سومین دوره از مسابقات ملی مهارت در حوزه امنیت سایبری پس از سه روز رقابت میان شرکت‌کنندگان به پایان رسید و برندگان این دوره مشخص شدند.

در این دوره از مسابقات که با حمایت شرکت امنیت سایبری اسپارا به مدت سه روز در دانشگاه خاتم برگزار شد، حسن محمدی‌‌مقدم، علیرضا کیا و مبین نامور دریاسری به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

شرکت اسپارا برای اعزام نمایندگان ایران به مسابقات جهانی مهارت، یک اردوی انتخابی و یک اردوی آماده‌سازی در حوزه امنیت سایبری برگزار می‌کند.

در اردوی انتخابی، برندگان این دوره از مسابقات با برندگان دوره قبلی (دومین دوره) که اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شده بود، رقابت می‌کنند و از میان آنها دو نفر برای شرکت در اردوی آماده‌سازی مسابقات جهانی مهارت انتخاب می‌شوند.

این دو نفر آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را در کنار متخصصان امنیت سایبری اسپارا می‌گذرانند تا برای حضور در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات جهانی مهارت آمادگی کامل داشته باشند. چهل‌وهفتمین دوره مسابقات جهانی مهارت در ۶۲ رشته، شهریور سال ۱۴۰۳ در شهر لیون فرانسه برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی مهارت برای نخستین‌بار در سال ۱۹۵۰ و در شهر مادرید برگزار شد. از آن زمان به بعد این مسابقات هر دو سال یک‌بار، در شهرهای مختلف دنیا و در رشته‌های متنوعی برگزار می‌شود.

رشته امنیت سایبری از سال ۲۰۱۹ به این مسابقات اضافه شد. در آخرین دوره از مسابقات جهانی مهارت در حوزه امنیت سایبری که سال ۲۰۲۲ به میزبانی کره جنوبی برگزار شد، نمایندگان اسپارا توانستند مدال برنز رشته امنیت سایبری را به‌ دست آورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.