راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه خزانه‌داری الکترونیک پیاده‌سازی شد

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت اقتصاد از ایجاد سامانه های متعدد الکترونیکی در سطح وزارت اقتصاد برای برقراری نظام های شفاف و دقیق اطلاعات اقتصادی در این وزارتخانه و در کل کشور خبر داد و گفت: بهبود محیط کسب و کار و ایجاد بستر مناسب برای اجرای بودجه ریزی عملیاتی، دو اقدام مهمی است که هم اکنون به شکل ویژه ای در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

سید مصطفی رضوی، عضو کمیته برنامه راهبردی وزارت اقتصاد با بیان اینکه در حاضر سامانه ای به منظور اجرا و کنترل این برنامه و اندازه گیری انطباق عملکرد واحدهای تابعه با این اولویت های راهبردی ایجاد شده، اظهار داشت: در کنار این سامانه، یک نظام پایش سه ماهه و یک نظام بازبینی شش ماهه نیز برقرار شده تا امکان اصلاح مسیر حرکت مجموعه وزارت اقتصاد به موازات تحولات محیطی و سیاست های جدید دولت امکانپذیر باشد.

رضوی حوزه فناوری اطلاعات را یکی از حوزه های اساسی و زیرساختی وزارت اقتصاد برشمرد و گفت: مرکز نوسازی و تحول اداری اقدامات موثری در این حوزه به انجام رسانده و سامانه های متعددی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح وزارتخانه یک نظام تهاتر یا تبادل اطلاعات با عنوان طراحی و استقرار بستر تبادلات اطلاعات اقتصادی و مالی شکل گرفته است عنوان کرد: وظیفه این طرح فراهم کردن اطلاعات درست و به موقع، افزایش کیفی خدمات، امکان تصمیم گیری و دستیابی به نتایج و افزایش شفافیت و پاسخگویی است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت اقتصاد تصریح کرد: اگرچه اطلاعات گسترده ای هم اکنون در سطح وزارتخانه وجود دارد، اما این اطلاعات پیش از این بین واحدها مبادله نمی شد. مثلا سازمان امور مالیاتی آماری از وضعیت اطلاعات گمرک یا نظام بانکی و بیمه نداشت، در حالی که هم اکنون این اطلاعات در اختیار همه واحدهای تابعه قرار دارد و این امر به تصمیم گیری های اقتصادی در چارچوب اطلاعات قابل اعتماد کمک می کند.

 رضوی با اعلام این خبر که طرحی در راستای تامین یک کریدور یا سوئیچ برای تبادل اطلاعات در سطح مجموعه وزارت اقتصاد شکل گرفته گفت: فاز اول این طرح که ارتباط بین سازمان ها و مراکز تابعه وزارت اقتصاد را میسر می سازد، در چارچوب شورای عالی فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات در حال تعریف و اجرایی شدن است و در فاز دوم نیز با هماهنگی که با برنامه ملی توسعه فناوری کشور خواهیم داشت، جهت تبادل اطلاعات اقتصادی در کل کشور اقدام خواهیم کرد.  

رضوی از احصای مجوزهای توسعه کسب و کار در معاونت امور اقتصادی و دارایی در قالب یک سامانه خبر داد و گفت: این مجوزها که در کشور قریب به 3000 فقره است، مطابق قانون باید در کشور احصاء شوند و از طریق یک درگاه الکترونیک در وزارت اقتصاد، این مجوزها به متقاضیان توسعه اقتصادی ارایه می شود. 

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.