راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان برقراری روابط مالی با ۱۲ کشور / تلاش بانک مرکزی برای رفع مشکلات نقل‌و‌انتقالات مالی

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه معتقد است بانک مرکزی توافقات بسیار خوبی با کشور‌های مختلف ازجمله روسیه و کشور‌های CIS انجام داده تا مشکلات فرایند نقل‌وانتقالات مالی نیز رفع شود و با سیستم سوئیفتی که تعریف کرده امکان روابط مالی با حدود ۱۲ کشور را فراهم کرده است.

به گزارش ایبنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در مراسم روز ملی صادرات اظهار کرد که ارزآوری تنها از صادرات نیست، بلکه از انتقال فناوری، واردات مواد اولیه ارزان‌تر، ترانزیت و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز ارزآوری برای کشور محقق می‌شود.

صفری معتقد است در چند ماه گذشته پروژه‌های خوبی در کشور‌های همسایه و قاره آفریقا در حوزه خدمات فنی و مهندسی انجام شده است. در بخش دانش‌بنیان‌ها تلاش شده صدور خدمات فنی توسعه پیدا کند و صدور خدمات فنی و مهندسی از حالت سنتی به دانش‌بنیان‌ها نیز منتقل شده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به تأثیر عضویت در شانگ‌های بر توسعه تجارت و صادرات کشور تأکید کرد: «بریکس بانکی دارد که بانک مرکزی برای خرید سهام این بانک اقدام کرده و با خرید سهام آن می‌توانیم از این بانک وام دریافت کنیم. علاوه بر این استفاده از بانک توسعه اسلامی یکی از ابزار‌های مهمی است که برای توسعه صادرات کشور استفاده از آن در دست اقدام است.»

صفری در ادامه گفت: «با همین شرایطی که قبلاً می‌گفتند هیچ کاری نمی‌شود کرد، صادرات غیرنفتی ما سال گذشته به بیش از ۵۴ میلیارد دلار رسید. بانک مرکزی نیز توافقات بسیار خوبی با کشور‌های مختلف ازجمله روسیه و کشور‌های CIS انجام داده تا مشکلات فرایند نقل‌وانتقالات مالی نیز رفع شود. ضمن اینکه تلاش می‌کند ارتباط مالی را با پیمان‌های پول‌های محلی توسعه دهد.»

به گفته او، بانک مرکزی نیز با سیستم سوئیفتی که تعریف کرده امکان روابط مالی با حدود ۱۲ کشور را فراهم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.